Op Vakantie geweest een km of 3000 gereden en de keerring blijkt perfect dicht.
Nu is onderweg het lagertje in het vliegwiel waar de prise-as in zit vastgelopen (ook nieuw geplaatst tijdens de revisie) ze lijken wel vervloekt de lagers van mijn HY
Ik ga dit weekend naar het HY Team treffen in Emmeloord. Ik probeer daar een nieuwe keerring erin te zetten. Hopelijk haalt de HY dat nog -van roest voorin zal ik voorlopig wel geen last hebben;-).
Wat betreft de koppeling. Moet die misschien worden ingedrukt wanneer de keerring eruit gaat tot dat de nieuwe erin zit? Ik had begrepen dat er anders het gevaar bestond dat de krukas niet meer precies op z'n plek blijft.
Sorry,dat ik dit pas zo laat leest.De originele manier is de keerring los
in de distributiedeksel vervangen en dan het deksel monteren,zodat de
keerring zich om de krukas centreert en dan de boutjes gelijkmatig
vastzetten
Na demontage van de poelie bleek de keerring gaaf te zijn. Wel was bij de uitlaatsteun de bout die in het blok gaat te zijn verdwenen. Deze olie was op de poelie gekomen en was zo rondgeslingerd. De keerring heb ik dus maar laten zitten.