versnellingsbak olie

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
marko
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

versnellingsbak olie

Bericht door marko »

Hallo HY ers,

Ik heb onlangs wat olie in mijn vrsnellingsbak gegooid met het oog op een mogelijke lekage die de bak volgens de vorige eigenaar had. Tot mijn grote schrik leek dit inderdaad het geval te zijn want al spoedig kwamen er olieplasjes onder mijn hy. Afgelopen vakantie gooide ik er nog een liter in en dacht dat hij vol was. Op de vakantiebestemming aangekomen controleerde ik of ik er nog wat in kon gooien en tot mijn stomme verbazing ging er nog 2 liter bij. 3 liter dus binnen een week!!
Thuis gekomen na een wilde rit van mont St Michel naar Nieuwegein braakt mijn HY nu versnellingsbak olie uit. De vraag is nu: is dit omdat er waarschijnlijk geen ernstige lekkage is en ik er veel te veel olie in heb gegooid, of is hier sprake van een ernstige lekkage. Hoe kom ik hier nu achter???
okhuysenporte
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door okhuysenporte »

:wink: Hoi Marko. Zo te lezen is het een ernstige lekkage. De HY op een brug en dan kijken waar het vandaan komt. De aftap plug zit goed dicht?

Succes,
Bram
marko
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door marko »

Bedankt voor je reactie Bert, maar zit er wel een aftap plug onder het carter van de versnellingsbak, ik zie hem namelijk niet....of zal dat het probleem zijn..
marko
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door marko »

Sorry Bram moet je natuurlijk geen Bert noemen...
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

hoi marco de plug van de versnelingsbak zit aan de linkerzijkant zet een bak onder het carter draai de plug er uit en vul olie bij tot er iets iut loopt succes La souris
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Webmeistera
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Webmeistera »

En die nivoplug?

Die zit aan de bestuurderskant zo'n beetje achteraan de bak?
(dat ik wel de goeie losneem)

Welke olie (merk/tiepe) gebruike men het best om de bak bij te vullen?

Aad
Plaats reactie