Goedenavond,
Inmiddels heb ik alles van het paard bijna schoon en klaar om te stralen en spuiten. Ik heb alleen nog de torsievering en de draagarmenaan het paard zitten.
Dit krijg ik er niet zo makkelijk af. Ik wil niet zomaar de torsievering lossleutelen, want ik ben wat bang dat er dan onderdelen in de rondte gaan vliegen.
De draaarmen zitten met pennen maar, ik zie ook daar niet helemaal hoe deze losgaan.
Heeft we iemand een goede tip? Met het werkplaatshandboek en het forum kom ik.er niet uit
Alvast bedankt, Ardi
Torsievering voor en draagarmen demonteren
-
- HY Forum Beginner
Torsievering voor en draagarmen demonteren
- Bijlagen
-
- 20250103_155652.jpg (1.26 MiB) 60029 keer bekeken
Re: Torsievering voor en draagarmen demonteren
Oei, in 2013 heeft Le-Camion een workshop gegeven over de revisie van de achteras, daar hebben we de torsieveer achter gedemonteerd en weer in elkaar gezet. Helaas kan ik de documentatie ervan niet meer vinden, nog wel een aantal foto's.

-
- HY Forum Beginner
Goedenavond, vandaat het hele subframe kaar gekregen. Het verwijderen van de onderste draagarmen is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Alles zat alleen flink vastgerot, maar met gepast geweld, een brander en de slijptol is het uiteindelijk gelukt.
Nog even een vraagje. De assen van de onderste draagarm zijn flink gecorrodeerd, de vertanding is best beschadigd. Ook is het rubber in de draagarmen flink gescheurd.
Zal ik op zoek gaan naar de draagarmrubbers en as, of zal ik de oude gewoon laten zitten?
Alvast bedankt,
Gr.
Ardi
Nog even een vraagje. De assen van de onderste draagarm zijn flink gecorrodeerd, de vertanding is best beschadigd. Ook is het rubber in de draagarmen flink gescheurd.
Zal ik op zoek gaan naar de draagarmrubbers en as, of zal ik de oude gewoon laten zitten?
Alvast bedankt,
Gr.
Ardi
Nu je bent waar je bent, zou ik er zeker nieuwe draagarmrubbers onder zetten.
Torsieveren zijn er ook in overvloed. Volgens mij liggen bij het HY team bakken vol. Als jouw vertanding er slecht aan toe is, zou ik er een ander setje in steken.
Torsieveren zijn er ook in overvloed. Volgens mij liggen bij het HY team bakken vol. Als jouw vertanding er slecht aan toe is, zou ik er een ander setje in steken.