
Vervolg restauratie HY 1964
Re: Vervolg restauratie HY 1964
Dat had niet het gewenste effect
Dit is mooier een originele in de juiste grijze kleur

Re: Vervolg restauratie HY 1964
Eindelijk de remmen kunnen afmaken met nieuwe set voor remcilinders. Ontlucht en alles blijft mooi droog.
Remmen opnieuw gesteld en geborgd. Tijdens de klus kwam de regen met bakken naar beneden dus testronde volgt nog.
Enkel nog uitzoeken waarom de knipperlichten het nog niet doen en zijplaten monteren. Dan kan HY de baan op
Remmen opnieuw gesteld en geborgd. Tijdens de klus kwam de regen met bakken naar beneden dus testronde volgt nog.
Enkel nog uitzoeken waarom de knipperlichten het nog niet doen en zijplaten monteren. Dan kan HY de baan op

-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo aug 17, 2022 12:46 pm
- Kenteken: MB-25-34
- Locatie: Waddinxveen
Re: Vervolg restauratie HY 1964
Ghys, is de restauratie inmiddels afgerond?
Ik heb ontzettend veel respect voor jouw restauratie en het doorzettingsvermogen.
Jij bent er al best lang mee bezig!
Ik ben benieuwd.
Groetjes Dries
Ik heb ontzettend veel respect voor jouw restauratie en het doorzettingsvermogen.
Jij bent er al best lang mee bezig!
Ik ben benieuwd.
Groetjes Dries
Re: Vervolg restauratie HY 1964
Dries,
Leuk dat je er naar vraagt.
Dit jaar hoop ik hem af te ronden. Raamlijsten voor de voordeuren zijn besteld. Dat klusje stond nog op lijstje van laatste punten evenals achterraampje en knipperlichtrelais.
Leuk dat je er naar vraagt.
Dit jaar hoop ik hem af te ronden. Raamlijsten voor de voordeuren zijn besteld. Dat klusje stond nog op lijstje van laatste punten evenals achterraampje en knipperlichtrelais.
Re: Vervolg restauratie HY 1964
Raamlijsten vandaag binnengekregen met dank aan het HY team. Nog tips en tricks voor het monteren?
Raampjes in het midden er eerst in schuiven?
Daarnaast zitten ze origineel met dunne parkers vast.
Is dit bij nieuwe stijvere frames eveneens nodig?
Raampjes in het midden er eerst in schuiven?
Daarnaast zitten ze origineel met dunne parkers vast.
Is dit bij nieuwe stijvere frames eveneens nodig?
Re: Vervolg restauratie HY 1964
We zHYN er bijna
De ramen zitten weer in de voorportieren en de deuren weer in de bus.
Enkel de remmen nog een keer opnieuw ontluchten, achterklep juist aflassen en voorzien van een raampje, zijspiegels en als laatste frisse nieuwe 19x400 banden.
Dit alles tussen de bedrijven door.

De ramen zitten weer in de voorportieren en de deuren weer in de bus.
Enkel de remmen nog een keer opnieuw ontluchten, achterklep juist aflassen en voorzien van een raampje, zijspiegels en als laatste frisse nieuwe 19x400 banden.
Dit alles tussen de bedrijven door.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Vervolg restauratie HY 1964
Is het gelukt met de ramen er in krijgen?
Toevallig van het weekend nog over gehad, mocht je foto's hebben van het proces zijn die uiteraard welkom
Toevallig van het weekend nog over gehad, mocht je foto's hebben van het proces zijn die uiteraard welkom

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Vervolg restauratie HY 1964
Dat ging eigenlijk makkelijker dan gedacht.
Ik had de schuiframen eerst in de omlijsting gedaan en daarna de rubbers om de lijsten.
Bij het monteren liet ik ze in de midden positie zodat ik naderhand nog de schroefjes kon inboren. Dat was dan wel een klusje.
Jammer dat die niet al voorgeboord waren aangezien er stof in de boor mee ging draaien. Na 1x zo'n actie was het dus met lage snelheid door het frame heen boren. Wil ooit de lock pennen die origineel door het raamframe komen om de raampjes te blokeren ooit nog eens doorboren.
Dat staat nog op de lijst to-do
Ik had de schuiframen eerst in de omlijsting gedaan en daarna de rubbers om de lijsten.
Bij het monteren liet ik ze in de midden positie zodat ik naderhand nog de schroefjes kon inboren. Dat was dan wel een klusje.
Jammer dat die niet al voorgeboord waren aangezien er stof in de boor mee ging draaien. Na 1x zo'n actie was het dus met lage snelheid door het frame heen boren. Wil ooit de lock pennen die origineel door het raamframe komen om de raampjes te blokeren ooit nog eens doorboren.
Dat staat nog op de lijst to-do