Ik heb een perfecte rijbrug waar je je motor inghangt en stoel .
Enja het lijkt me ook veel beter dat hij deze blok erin steekt , heeft ECHTE werkelijke km 's ,
Namelijk ik weet niet hoe lang ongeveer de koolstofring is , maar toen ik de versnellingsbak eraf haalde een 14 dagen geleden .
En ik moest de origineele koonvijzen van M7 nog losmaken ( waren nog nooit losgeweest , motor was nog nooit eruitgeweest, kon je vaststellen aan roest vetplaatsen enz .
Merkte ik onmiddelijk op dat de koolstofring haast helemaal compleet was , dit betekend aan de voorzijde van de koolstofring heb je een vernauwing , wel deze staat er nog op , en is niet weggesleten !
Ook de gietijzere ring die tegen de koolstofring zit , daar zitten nog de frees machiene afwerkings sporen in , de gietijzere drukschijf met de drie veertjes, is als nieuw ! niks eraf haast ( weet ik omdat ik een nieuwe gestoken heb bij mij

.
Dus veel km's heeft die niet gemaakt, hoogstens een 25000 km , en dat klinkt logisch , omdat men mij vertelde dat die van een HY paardebak is geweest.
Die dienden meestal alleen om van de stal naar een wedstrijd ,weide,veemarkt te rijden

Voor ik de motor eruit gehaald heb , heb ik deze dan ook laten draaien , en draaide zeer mooi
Uiteraard heel de motor even de origineele olie erop laten zitten ( zo komt het vuil eventueel inwendig los )en even warm laten draaien ermee , dan olie eraf , en goedkopen erop , dan een +/- 200 km en olie eraf , en dan goede Total 15w40 Kwarts Mineraale erop en klaar.
En rustig inrijden uiteraard
Maar de kop eraf nemen van mijn motor, is uiteraard ook een optie , op een voorwaarde dat hij de drijfstang grondig nakijkt van zijn motor , de krukas

dat abnormaal dik stevig gewrongen ding lol

eer je dat uit zijn richt hebt dan moet er al iets heeeeeel erg gebeuren , ik kan het me niet voorstellen , maar zeker nakijken en ook de krukas scheeltjes van deze drijfstang.
En het belangrijkste ! de motor met petroleum helemaal doorspoelen en voor je gaat spoelen even zonder te spoelen naar gruis kijken ook de pompfilter uitelkaar en nakijken en uitwassen , als er geen metalick glinstering in de resterende olie te bespeuren is dan lijkt me erook niets aan de hand te zijn en is het enkel de ( eventueele drijfstang) en piston te vervangen.
groetjes Jeroen
HY Minibus 13 ramen en 6 Meter van 1976 en verbouwd bij Baeten.
Eenig model