Binnenspiegel
Moderator: LEiPiE
-
- HY Forum Beginner
- Kenteken: DE-35-84
Binnenspiegel
Goedenavond heren,
Ik ben op zoek naar het klemmetje waarmee de gasstang aan de carburateur word geborgen. Zit nu een tairibje aan of hoe schrijf je dat.... Dit lubbert en wil het graag weer in orde hebben. Tevens zoek ik een binnenspiegel voor de Hy uit 1964. Zit nu een spiegel in met zuignap en die zit af en toe in de weg. Hoor het graag. Gr. Cor Heemstra
Ik ben op zoek naar het klemmetje waarmee de gasstang aan de carburateur word geborgen. Zit nu een tairibje aan of hoe schrijf je dat.... Dit lubbert en wil het graag weer in orde hebben. Tevens zoek ik een binnenspiegel voor de Hy uit 1964. Zit nu een spiegel in met zuignap en die zit af en toe in de weg. Hoor het graag. Gr. Cor Heemstra
- Marc
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: mb-72-02
Re: Binnenspiegel
In plaats van het klemmetje kan je ook een grote kroonsteen er op schroeven. Ik heb dat gedaan en het werkt prima
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marc Ambagts
-
- HY Forum Beginner
- Kenteken: DE-35-84
Inderdaad Marc, dat is geen verkeerd idee. Iemand bij mij in de buurt had re draad op gezet. Werkt ook goed maar dit gaat vlotter. Dank voor de tip
Ik denk dat een hy geen binnenspiegel heeft, maar weet dit niet zeker. Mijne uit 1980 niet, en ook geen sporen ervan.
Mijn 64er heeft ook geen binnenspiegel.
Zuignap is zo gek nog niet als je al wat kan zien naar achteren.
Zuignap is zo gek nog niet als je al wat kan zien naar achteren.
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Vreemd, mijn 67-er heeft wel een binnenspiegel en zowel de spiegel zelf als de bevestiging zien er origineel uit. Mijn vorige bus, uit 1972 had ook een binnenspiegel.Joost schreef:Ik denk dat een hy geen binnenspiegel heeft, maar weet dit niet zeker. Mijne uit 1980 niet, en ook geen sporen ervan.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Mijne is grijs kenteken, zou dat een verschil zijn?
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Zowel mijn vorige HY (1972} als mijn huidige (1967) was grijs kenteken voordat hij als kampeerauto gekeurd werd, toen zat die spiegel er al in. Dus grijs/geel kenteken maakt geen verschil volgens mij.Joost schreef:Mijne is grijs kenteken, zou dat een verschil zijn?
Laatst gewijzigd door hyliner op za nov 19, 2022 11:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 74-BB-66
- Contacteer:
ik heb er een uit 78 met binnenspiegel