TE KOOP
Citroën HY 1970 (LPG / Benzine) Kampeerbus
Na vele fijne reizen naar Schotland, Frankrijk, Duitsland en Engeland, maar ook leuke weekendjes in Nerdeland moet ze helaas weg i.v.m. verdwijnen stallingsruimte en sleutelruimte. Wij zijn op zoek naar liefhebbers die goed voor deze bus kunnen zorgen. De bus is getaxeerd (FEHAC cat.3) op €18.500,-- en is te koop voor een schappelijke prijs van €17.500,--. Neem contact op voor een afspraak om de bus te komen bekijken.
Algemeen
- Origineel Nederlands kenteken
- Volledige geschiedenis bekend: 1e eigenaar: Provinciale Waterstaat Friesland (1970-1976); 2e eigenaar de monteur welke voor Prov. Waterstaat werkte (1976 - 2010); huidige eigenaars (2011 - heden)
- Sinds 1978 kampeerbus rijdend op autogas (en benzine)
- Voorzien van startonderbreker met certificaat bij installatie
- Voorzien van gereviseerd motorblok en versnellingsbak (voor 2011)
- Logboek meegeleverd waarin alle werkzaamheden vanaf aanschaf in 2011 beschreven
- Werkplaatshandboek (duidelijk kopie) inclusief alle handleidingen van installatie e.d.
- Auto heeft diverse keren op/in clubbladen gestaan w.o. een beschrijving in Le Camion nr. 134 (mrt 2020) en TUB-Journaal 33e jaargang nr.1 (mrt 2012)
Woongedeelte
- Voorzien van volledige kampeerinrichting (exclusief koelbox)
- Binnenzijde knus / smaakvol ingericht, wanden en plafond voorzien van behang, professioneel bekleedde kussens en de vloer voorzien van bijpassende onderhoudsarme vloerbedekking
- 80Ah woonaccu (via scheidingsrelais met de startaccu)
- Voorzien van prima werkende zonnepanelen (8,4A) op een op maat gemaakte imperiaal, voorzien van uitgebreid display
- 220 V aansluiting onder zijklep weggewerkt, voorzien van omvormer, acculader en aardlekschakelaar
- Tweepits gaskookstel, elektrisch (voet)bediend waterpompje, watertank, losse afvalwatertank en gaskachel
- Zeer ruime opbergvoorzieningen waaronder een volledige opbergbak boven de cabine
- Opbergbox (zeer degelijk) aan de achterzijde van de bus (ong. 1,8*0,6*0,7m), waarin een in goede staat verkerende luifel, chemisch toilet, elektriciteitskabel met Eurostekkers (en reservewiel) voorzien van twee fietsenrekken
Voertuiggedeelte
- Ook al is de bus 50+ (APK niet nodig), is ze toch nog extra voorzien van APK-controle (2021)
- Autogasinstallatie
- Goed onderhouden motor (2-jaarlijks zelf en 2-jaarlijks professioneel), en goed onderhouden aandrijving, carrosserie (alles stalen delen, geen kunststof!)
- Chassis nooit gelast, volledig in wax (binnenzijde balken en onderzijde vloer), meest recent 2020
- Elektronische ontsteking, gereviseerde carburateur, nieuwe benzinepomp, nieuwe dynamo 70A
- Vanuit de cabine te bedienen gordijn vóór de radiateur om sneller warm te rijden (te bedienen tijdens het rijden)
- Voorzien van verlengd uitlaatsysteem (raakt nooit drempels, geen uitlaatgassen in de cabine)
- Nieuwe 16” velgen (5 st. tweezijdig gelast) gepoedercoat, voorzien van goede banden waaronder voorbanden (4000km)
- Voorremcilinders van het type door Citrotech (RVS-binnenzijde)
- Dashboard voorzien van radio, oliedrukmeter, koelvloeistoftemperatuurmeter, Ampèremeter en klokje, startonderbreker
Bijgeleverde zaken / gereedschap
- Reserveportier (links) inclusief raamlijst, reserve voorruit inclusief rubber, reserve set voorremschoenen
- Reserve startmotor, reserve waterpomp, ontstekingshuizen (3 st), verdelerkappen e.d.
- Klein materiaal zoals vele slangen, slangklemmen, M7 bevestigingsmateriaal, clignoteur, vele reserve bedieningsschakelaars, reserve contactslot, vele reserve pakkingen, remcubs e.d.
- Wisselstukken tapijt en restmateriaal stof (gordijnen) en verf
- Grotendeels voorzien van servies en pannen (enkele dingen houden we zelf)
- Remtrommeltrekker, rem-afstelschijf (RVS), achterrem-afstel sleutel (2-pins), 4-pins zelf gemaakte fuseesleutel, bougiesleutel, aandrijfas-sleutel en extra platte garagekrik
- Reserve motorolie, reserve versnellingsbakolie en koelvloeistof
- Diverse koppelingen om autogas te tanken in heel Europa
- Originele slinger (aanslingeren motor, niet nodig maar wel leuk), twee originele HY-krikken met (wielmoer)sleutel
Al met al een volledige kampeerbus waar direct mee op vakantie kan worden gegaan!
HY 1970 (nu echt) TE KOOP
Moderator: LEiPiE
HY 1970 (nu echt) TE KOOP
- Bijlagen
-
- 2018 Schotland 2.jpg (261.03 KiB) 15103 keer bekeken
-
- 2020 Zeeland-Middelburg-klein.jpg (244.42 KiB) 15103 keer bekeken
-
- 2021 Otterlo-klein.jpg (163.42 KiB) 15103 keer bekeken
-
- 2022 Cabine.jpg (244.48 KiB) 15103 keer bekeken
-
- 2022 Kast-keuken.jpg (239.16 KiB) 15103 keer bekeken
-
- 2022 Zithoek.jpg (244.04 KiB) 15103 keer bekeken
-
- 2019 Frankrijk Loire.jpg (283.58 KiB) 15103 keer bekeken
-
- Display zonnepanelen-accu.jpg (250.89 KiB) 15103 keer bekeken
-
- Vorstvrije stalling met stroomaansluiting.jpg (200.84 KiB) 15103 keer bekeken
-
- AS-14-05 in clubbladen.jpg (291.57 KiB) 15103 keer bekeken
-
- Logboek HY 1e pagina.jpg (231.26 KiB) 15103 keer bekeken
-
- Logboek meest recente pagina.jpg (208.86 KiB) 15103 keer bekeken
DSpecial 2,1ltr 1973 - FJR1300-2006
Sinds 2022 geen HY meer....
Sinds 2022 geen HY meer....
Re: HY 1970 (nu echt) TE KOOP
Hoi allemaal,
De advertentie staat nu ook op Marktplaats.
Groeten, Helga en Jan
De advertentie staat nu ook op Marktplaats.
Groeten, Helga en Jan
DSpecial 2,1ltr 1973 - FJR1300-2006
Sinds 2022 geen HY meer....
Sinds 2022 geen HY meer....
Re: HY 1970 (nu echt) TE KOOP
Onze HY is nu echt verkocht aan een echte liefhebber!
DSpecial 2,1ltr 1973 - FJR1300-2006
Sinds 2022 geen HY meer....
Sinds 2022 geen HY meer....
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: HY 1970 (nu echt) TE KOOP
Fijn dat ze een goed nieuw huis heeft!
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald