Starten en lopen, maar dan ....
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Starten en lopen, maar dan ....
Nou het startprobleem is compleet uit de wereld geholpen.
Uiteindelijke noodzakelijke handelingen waren:
- schoonmaken benzinepomp
- tot de conclusie komen dat de vorige eigenaar de benzinepomp ookal uit elkaar gehaalt had en deze verkeerd in elkaar gezet had, waardoor er benzine aan de onderkant ook uit kwam...
- carburateur nogmaals schoonmaken en vlotterafstelling enigszins afstellen
- benzine en carburateurkoelingsslang niet per ongeluk verwisselen(snie goei)
- contact aan
- shoke een beetje aan
- startknop indrukken voor 1 seconde
- voila helemaal blij
ff kwartiertje laten lopen
oliespoeling doorheen gegooit
ff kwartiertje laten lopen
koelsysteem spoeling doorheen gegooit
ff halfuurtje laten lopen
alles aftappen en nieuw derin.
alleen, wat hoort ons oor tijdens het laten draaien...
bij stationair lopen doet ie ratelratel (klinkt alsof der een boutje ergens los in ligt)
bij hoger toerental doet ie het niet of nauwelijks
het lijkt te komen van vlak achter het poeliehuis? dat ronde ding dat de V-snaar aandrijft
en bij het aftappen der olie zat hier helaas.... aluminium slijpsel in.
Ik vrees dat dit te maken heeft met het ratelratel, maar zeker is het niet
(zou eventueel ook de klepstoterstangen ofzo kunnen zijn (komende week opnieuw ff stellen)
nou nog even de verwarmingsunitkoelslangaansluitingen (galgje...) waterdicht maken (zit een barstje in en gaan we proberen te solderen ofzo..)
Uiteindelijke noodzakelijke handelingen waren:
- schoonmaken benzinepomp
- tot de conclusie komen dat de vorige eigenaar de benzinepomp ookal uit elkaar gehaalt had en deze verkeerd in elkaar gezet had, waardoor er benzine aan de onderkant ook uit kwam...
- carburateur nogmaals schoonmaken en vlotterafstelling enigszins afstellen
- benzine en carburateurkoelingsslang niet per ongeluk verwisselen(snie goei)
- contact aan
- shoke een beetje aan
- startknop indrukken voor 1 seconde
- voila helemaal blij
ff kwartiertje laten lopen
oliespoeling doorheen gegooit
ff kwartiertje laten lopen
koelsysteem spoeling doorheen gegooit
ff halfuurtje laten lopen
alles aftappen en nieuw derin.
alleen, wat hoort ons oor tijdens het laten draaien...
bij stationair lopen doet ie ratelratel (klinkt alsof der een boutje ergens los in ligt)
bij hoger toerental doet ie het niet of nauwelijks
het lijkt te komen van vlak achter het poeliehuis? dat ronde ding dat de V-snaar aandrijft
en bij het aftappen der olie zat hier helaas.... aluminium slijpsel in.
Ik vrees dat dit te maken heeft met het ratelratel, maar zeker is het niet
(zou eventueel ook de klepstoterstangen ofzo kunnen zijn (komende week opnieuw ff stellen)
nou nog even de verwarmingsunitkoelslangaansluitingen (galgje...) waterdicht maken (zit een barstje in en gaan we proberen te solderen ofzo..)
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Inderdaad,
volgens Henny van der Lee (werkplaats Le Camion) is het ook de distributieketting,
zojuist ook inderdaad een nieuwe ketting gekocht + pakking en keerring.
Nu nog dopje(pijpsleutel) 46 ergens vandaan zien te halen en we kunnen het poeliehuis openmaken
Ik denk dat we ergens maar even een doppendoos voor grote maten vandaan moeten halen, want we komen vast nog wel mee rvan dit soort maten tegen.(en gereedschap is stoer om te hebben)
Ook te horen gekregen waar we op moeten letten met vervangen van de ketting. het "visje" op het kleine tandwiel en het gaatje op het grote tandwiel moet recht tegenover elkaar staan, dan staat ie goed.
dus......
ik hoop van het weekend
Greetingzz,
volgens Henny van der Lee (werkplaats Le Camion) is het ook de distributieketting,
zojuist ook inderdaad een nieuwe ketting gekocht + pakking en keerring.
Nu nog dopje(pijpsleutel) 46 ergens vandaan zien te halen en we kunnen het poeliehuis openmaken
Ik denk dat we ergens maar even een doppendoos voor grote maten vandaan moeten halen, want we komen vast nog wel mee rvan dit soort maten tegen.(en gereedschap is stoer om te hebben)
Ook te horen gekregen waar we op moeten letten met vervangen van de ketting. het "visje" op het kleine tandwiel en het gaatje op het grote tandwiel moet recht tegenover elkaar staan, dan staat ie goed.
dus......
ik hoop van het weekend
Greetingzz,
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
we hebben deze gevonden
http://www.werktuigen.nl/bin/index.php? ... &cid=10927
het zou der allemaal in moeten zitten en kost niet zo duur
het zal geen superkwaliteit zijn, maar voorlopig kunnen we verder.
Of er moet nog iemand zijn die wat te koop heeft voor weinig.
greetingzz,
http://www.werktuigen.nl/bin/index.php? ... &cid=10927
het zou der allemaal in moeten zitten en kost niet zo duur
het zal geen superkwaliteit zijn, maar voorlopig kunnen we verder.
Of er moet nog iemand zijn die wat te koop heeft voor weinig.
greetingzz,
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Nou de set hebben we nog niet bestreld, want we konden dop 46 lenen op het Ei.
Maar nu stuiten we op het volgende probleem:
De poelie is eraf, het poeliehuis ook.
De ketting hing inderdaad behoorlijk slap en er waren slijtsporen op het beschermkapje van het onderste (kleine) tandwiel. De merktekens (puntje en visje) konden we ogeveer 1 a 2 tandjes verschuiven door speling van de slappe ketting.
Toch reed ie best lekker ondanks de speling.....
Het kleine tandwiel komt gewoon los, alleen het grote tandwiel zit vast met weer zo'n grote moer (dit keer maat 36 gloof ik).
Affijn maar dalijk rijd ie als een (stoere) naaimachine, hopen we maar.
Dus ik geloof dat we die set toch maar alsnog gaan bestellen.
Maar nu stuiten we op het volgende probleem:
De poelie is eraf, het poeliehuis ook.
De ketting hing inderdaad behoorlijk slap en er waren slijtsporen op het beschermkapje van het onderste (kleine) tandwiel. De merktekens (puntje en visje) konden we ogeveer 1 a 2 tandjes verschuiven door speling van de slappe ketting.
Toch reed ie best lekker ondanks de speling.....
Het kleine tandwiel komt gewoon los, alleen het grote tandwiel zit vast met weer zo'n grote moer (dit keer maat 36 gloof ik).
Affijn maar dalijk rijd ie als een (stoere) naaimachine, hopen we maar.
Dus ik geloof dat we die set toch maar alsnog gaan bestellen.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm