Starten en lopen, maar dan ....

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Ondar
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Starten en lopen, maar dan ....

Bericht door Ondar »

Nou het startprobleem is compleet uit de wereld geholpen.

Uiteindelijke noodzakelijke handelingen waren:

- schoonmaken benzinepomp
- tot de conclusie komen dat de vorige eigenaar de benzinepomp ookal uit elkaar gehaalt had en deze verkeerd in elkaar gezet had, waardoor er benzine aan de onderkant ook uit kwam...
- carburateur nogmaals schoonmaken en vlotterafstelling enigszins afstellen
- benzine en carburateurkoelingsslang niet per ongeluk verwisselen(snie goei)
- contact aan
- shoke een beetje aan
- startknop indrukken voor 1 seconde
- voila helemaal blij

ff kwartiertje laten lopen
oliespoeling doorheen gegooit
ff kwartiertje laten lopen
koelsysteem spoeling doorheen gegooit
ff halfuurtje laten lopen

alles aftappen en nieuw derin.

alleen, wat hoort ons oor tijdens het laten draaien...

bij stationair lopen doet ie ratelratel (klinkt alsof der een boutje ergens los in ligt)
bij hoger toerental doet ie het niet of nauwelijks

het lijkt te komen van vlak achter het poeliehuis? dat ronde ding dat de V-snaar aandrijft

en bij het aftappen der olie zat hier helaas.... aluminium slijpsel in.

Ik vrees dat dit te maken heeft met het ratelratel, maar zeker is het niet
(zou eventueel ook de klepstoterstangen ofzo kunnen zijn (komende week opnieuw ff stellen)

nou nog even de verwarmingsunitkoelslangaansluitingen (galgje...) waterdicht maken (zit een barstje in en gaan we proberen te solderen ofzo..)
Ondar Eendrijder
http://www.legereend.nl
-en eindelijk ook HY-
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Ik ben hier eerder van mening dat de distributieketting rammelt.
Ondar
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ondar »

Inderdaad,

volgens Henny van der Lee (werkplaats Le Camion) is het ook de distributieketting,
zojuist ook inderdaad een nieuwe ketting gekocht + pakking en keerring.

Nu nog dopje(pijpsleutel) 46 ergens vandaan zien te halen en we kunnen het poeliehuis openmaken

Ik denk dat we ergens maar even een doppendoos voor grote maten vandaan moeten halen, want we komen vast nog wel mee rvan dit soort maten tegen.(en gereedschap is stoer om te hebben)

Ook te horen gekregen waar we op moeten letten met vervangen van de ketting. het "visje" op het kleine tandwiel en het gaatje op het grote tandwiel moet recht tegenover elkaar staan, dan staat ie goed.

dus......

ik hoop van het weekend

Greetingzz,
Ondar Eendrijder
http://www.legereend.nl
-en eindelijk ook HY-
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

In een standaard groot doppenset zit dop 46 niet in hoor.die zal je los
moeten kopen.
Ondar
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ondar »

we hebben deze gevonden

http://www.werktuigen.nl/bin/index.php? ... &cid=10927

het zou der allemaal in moeten zitten en kost niet zo duur

het zal geen superkwaliteit zijn, maar voorlopig kunnen we verder.

Of er moet nog iemand zijn die wat te koop heeft voor weinig.

greetingzz,
Ondar Eendrijder
http://www.legereend.nl
-en eindelijk ook HY-
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Zover ik het bekijk is het een koopje.als je naar de vakhandel gaat ben je
alleen voor dop 46 die prijs haast kwijt.Doen dus.
Ondar
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ondar »

Nou de set hebben we nog niet bestreld, want we konden dop 46 lenen op het Ei.

Maar nu stuiten we op het volgende probleem:

De poelie is eraf, het poeliehuis ook.

De ketting hing inderdaad behoorlijk slap en er waren slijtsporen op het beschermkapje van het onderste (kleine) tandwiel. De merktekens (puntje en visje) konden we ogeveer 1 a 2 tandjes verschuiven door speling van de slappe ketting.
Toch reed ie best lekker ondanks de speling.....

Het kleine tandwiel komt gewoon los, alleen het grote tandwiel zit vast met weer zo'n grote moer (dit keer maat 36 gloof ik).

Affijn maar dalijk rijd ie als een (stoere) naaimachine, hopen we maar.


Dus ik geloof dat we die set toch maar alsnog gaan bestellen.
Ondar Eendrijder
http://www.legereend.nl
-en eindelijk ook HY-
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Let je heel goed op de timing,de 2 of 3 centerpuntjes bij elkaar bij 3 moet
de ene tussen die 2 bij 2 alleen recht tegenover elkaar. en daarna opnieuw de ontsteking op tijd zetten
Plaats reactie