Onstekingsbevestiging gezocht

Hier kun je berichten neerzetten als je iets HY, Citroën en/of camper/kamperen gerelateerds zoekt.

Moderator: LEiPiE

Plaats reactie
De Bus
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Onstekingsbevestiging gezocht

Bericht door De Bus »

Hej,
Ik loop tegen een raar probleem aan. Het ontstekingshuis zit los, wat ik merkte doordat de motor zo beroerd liep, maar ook niet altijd. Het probleem is dat de vork die de bus op zijn plaats houdt in het blok verdwenen is. Hoe dat kan?? Joost mag het weten want vanzelf gaat dat niet. Ik heb wel een vermoeden, maar dan is het nog raar dat er met De Bus duizenden kilometers zijn gereden zonder problemen nadat de vork los is gemaakt (en niet goed vastgezet na het afstellen).
Kort gevraagd: Is er iemand die zo'n vork tevoorschijn kan toveren en aan mij kan sturen in Zweden. Ik moet in Juni naar NL vanwege de keuring, het is dus wel een beetje belangrijk. Kosten worden natuurlijk vergoed.
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Onstekingsbevestiging gezocht

Bericht door HYvonne »

Ben je lid van het HY Team?
Stuur dan even een mail naar Stan:
informatie@citroenhyteam.nl
De Bus
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door De Bus »

De Bus schreef:Hej,
Ik loop tegen een raar probleem aan. Het ontstekingshuis zit los, wat ik merkte doordat de motor zo beroerd liep, maar ook niet altijd. Het probleem is dat de vork die de bus op zijn plaats houdt in het blok verdwenen is. Hoe dat kan?? Joost mag het weten want vanzelf gaat dat niet. Ik heb wel een vermoeden, maar dan is het nog raar dat er met De Bus duizenden kilometers zijn gereden zonder problemen nadat de vork los is gemaakt (en niet goed vastgezet na het afstellen).
Kort gevraagd: Is er iemand die zo'n vork tevoorschijn kan toveren en aan mij kan sturen in Zweden. Ik moet in Juni naar NL vanwege de keuring, het is dus wel een beetje belangrijk. Kosten worden natuurlijk vergoed.
Probleem is opgelost. Heb er ééntje toegestuurd gekregen waarvoor hartelijk dank!
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Fijn dat het is gelukt :)
Goede terug reis naar Nederland voor de APK
De Bus
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door De Bus »

ghys schreef:Fijn dat het is gelukt :)
Goede terug reis naar Nederland voor de APK
Beetje laat, maar voor de volledigheid:
Ik ben helemaal niet meer naar NL geweest door al dat Corona-gedoe en heb hem na al die jaren maar eens van een zweeds kenteken voorzien ;))
Nooit meer keuren!
Groet,
Fridus
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Dat is gezien het steeds heen en weer rijden de beste optie. Vrienden in Zweden hebben ook meteen oldtimers omgezet om het terugrijden te vermijden.
De Bus
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door De Bus »

ghys schreef:Dat is gezien het steeds heen en weer rijden de beste optie. Vrienden in Zweden hebben ook meteen oldtimers omgezet om het terugrijden te vermijden.
Ik vond het niet erg hoor. Naar NL toe moet ik toch regelmatig (moeder 96 en mijn kinderen). Tijd voor vakantie hebben we niet dus dan maaktie in ieder geval elke twee jaar een mooie rit. Nu maar tijd vinden voor een vakantie dan ;))
Groet,
Fridus
Plaats reactie