Remtrommel rechts wil er niet af
-
- HY Forum Super Expert
Remtrommel rechts wil er niet af
Het linker wiel zat muur vast, maar de hefboom van 3 mtr op een velg gelast brak deze onwil en de trommel kwam er ,na verwijderen van de 6 boutjes, vervolgens vlot af.
Rechtsvoor leek makkelijker te worden, maar niets bleek minder waar. Boutjes zijn eruit. De slagtrekker is niet genoeg om de trommel er af te krijgen dus een soort van poelietrekker gemaakt mbv de slagtrekker. Ook daarmee gaat het niet lekker, maar ben daar nog niet mee klaar. De Terugstellen van de remschoenen lijkt wel gelukt maar de achterste draait dol(?).
Iemand nog andere ideeen?
Rechtsvoor leek makkelijker te worden, maar niets bleek minder waar. Boutjes zijn eruit. De slagtrekker is niet genoeg om de trommel er af te krijgen dus een soort van poelietrekker gemaakt mbv de slagtrekker. Ook daarmee gaat het niet lekker, maar ben daar nog niet mee klaar. De Terugstellen van de remschoenen lijkt wel gelukt maar de achterste draait dol(?).
Iemand nog andere ideeen?
Re: Remtrommel rechts wil er niet af
Hoeveel kg schat je het (beweegbare) gewicht van de slagtrekker?
Hij lijkt mij wat licht.
Verder ben ik zelf geen fan van een velg, voor mijn gevoel veert dat teveel waardoor er slagenergie verloren gaat. Het kan dan helpen om alle moeren te monteren.
Ik zou meer ijzer aan je glijgewicht lassen. Ik schat dat mijn slaghamer tussen de 10 en 15 kg weegt.
Een poelietrekker zal niet meevallen want je kunt nergens tegen af zetten.
Hij lijkt mij wat licht.
Verder ben ik zelf geen fan van een velg, voor mijn gevoel veert dat teveel waardoor er slagenergie verloren gaat. Het kan dan helpen om alle moeren te monteren.
Ik zou meer ijzer aan je glijgewicht lassen. Ik schat dat mijn slaghamer tussen de 10 en 15 kg weegt.
Een poelietrekker zal niet meevallen want je kunt nergens tegen af zetten.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Stephan, ik heb heel lang naar jouw foto's zitten kijken; ik snap hoe dat 'ie als slagtrekker functioneert maar de werking als "poelietrekker" ontgaat me ... en ik ben toch wel nieuwsgierig ...
Overigens had óók ik hetzelfde idee als Joost: misschien wordt e.e.a. "stijver" wanneer je álle moeren monteert.
Groet en succes met deez' excercitie !
Gert

Overigens had óók ik hetzelfde idee als Joost: misschien wordt e.e.a. "stijver" wanneer je álle moeren monteert.
Groet en succes met deez' excercitie !
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Jouw trekker moet normaal gesproken meer dan voldoende zijn, al heb je wel eens wat overtuigingskracht nodig. Als je echt zeker weet dat je alle 6 de boutjes eruit hebt, lijkt het me toch het meest reëel dat een remschoen nog achter een richel in je trommel zit. Dat de schoen los zit, betekent nog niet persé dat de trommel er overheen kan. Ik zou in ieder geval nog een keer zorgvuldig gokken wanneer beide schoenen goed zijn terug gesteld.Stephan schreef:De Terugstellen van de remschoenen lijkt wel gelukt maar de achterste draait dol(?).
en eventueel de schoen via een gaatje ergens terugduwen
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
-
- HY Forum Super Expert
Bedankt voor de tips. Gelukt! Na veel tijd...is de remtrommel eraf. Tips van alle moeren gebruiken opgevolgd. Uiteindelijk 1 handvat domweg afgebroken en er weer op gelast. Het is me onduidelijl door welk gat ik de remschoen zou kunnen bewegen, maar door te blijven hameren met t ding zijn uiteindelijk de trommel en de schoen er af gekomen.
Qua werking van de 'poelie'trekker, was het dus de bedoeling dat de schroefdraad tegen de steekas duwt en daarmee in combinatie met de slagtrekker de trommel er af werkt. Je kunt op de foto ook zien dat het uiteinde van de schroefdraad met 2 afgeronde moeren erop tegen de steekas duwen.
Anyway...het is gelukt
Qua werking van de 'poelie'trekker, was het dus de bedoeling dat de schroefdraad tegen de steekas duwt en daarmee in combinatie met de slagtrekker de trommel er af werkt. Je kunt op de foto ook zien dat het uiteinde van de schroefdraad met 2 afgeronde moeren erop tegen de steekas duwen.
Anyway...het is gelukt

Top!

Is de schoen meegekomen?Stephan schreef:... maar door te blijven hameren met t ding zijn uiteindelijk de trommel en de schoen er af gekomen.