Eenmaal gaan kijken trof ik de bus gescheiden van het paard en zonder achterwielen op blokken onder het chassis naast het huis onder een zeil.
Het chassis is knetterhard. De dwarsverbinding bij het uiteinde van de uitlaat heeft op die plek laswerk nodig.
Daar waar de schuifdeur in sluit is de boel ontzet door een schamp botsing met iets dus dat ga ik met een spotter proberen weer in vorm te trekken.
Daar waar de daknaden van het dak zitten vanwege de verlenging is er roest maar, echt veel werk zit er niet aan. Wel op 1 van de naden bij de regengoot, want daar is ook het omegaprofiel plaatselijk over 15 cm half verdwenen.
De neusdelen hebben beide dat vervangings-middendeel nodig, maar als het meezit alleen 1 ervan.
Hy had een vaste achterwand gekregen bij ombouw naar camper (ook op kenteken) binnen een jaar na op kenteken gezet te zijn. Ik heb deze nog liggen na de sloop van hytje 3 dus alleen de kraalscharnieren nog aanschaffen.
De verkoper heeft de bus op de wielen gezet om op te lieren, maar het beloofde gangbaar maken was minder goed gelukt. Met 1 vast en 1 zeer zwaar lopend wiel toch op de autotrailer gekregen met behulp van 2 lieren.
Eenmaal thuis stond de trailer na een paar meter in de wei te rijden al vast aangezien het al weken slecht weer was en vandaar was het flink ploeteren om m naar binnen te krijgen. Ry heeft hier, toen hij de andere hy op kwam halen, ook nog meters aan meegeholpen.
Inmiddels staat hij binnen op de brug waar hij maar net op past. Verbazingwekkend genoeg heb ik van het linkervoorwiel dat vast stond inmiddels de trommel eraf waar rechtsvoor (degene die nog minimaal liep) de trommel er niet af te krijgen is met de slagtrekker...
wel dagenlange spierpijn in armen en polsen).
Het motorblok stond vast, maar is inmiddels weer los met behulp van alleen kruipolie.
En vandaar gaan we verder om er iets moois van te maken
