ID19P carburatuer
Re: ID19P carburatuer
Je zou verwachten dat het geen invloed heeft op de LPG instelling daar de LPG flens/ instroom vóór de carburateur plaatsvindt. Alleen het gedeelte voor de LPG instroom heeft invloed. Hopelijk gaat er alleen wat meer lucht doorheen!
HY rijder sinds 1995.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: ID19P carburatuer
Dat zou dan toch betekenen dat het mengsel armer wordt. Ik verwacht dat er iets meer lpg bij moet. Maar misschien zie ik dat verkeerd?
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
Re: ID19P carburatuer
Doordat de oude carburateur een kleinere doorlaat heeft, is de onderdruk boven de carburateur in het oude geval groter dan bij de nieuwe ID19P carburateur.
Gevolg is volgens mij dat er nu minder LPG wordt aangezogen en hij nu dus armer is.
Ik denk dus dat het klopt dat hij iets rijker gezet moet worden.
Gevolg is volgens mij dat er nu minder LPG wordt aangezogen en hij nu dus armer is.
Ik denk dus dat het klopt dat hij iets rijker gezet moet worden.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Re: ID19P carburatuer
Ik denk dat de zeer geringe onderdruk ter plekke van de LPG flens alleen afhankelijk is van de grootte van de luchtstroom door het geheel. De drukval in de carburateur heeft geen invloed op de onderdruk in de LPG flens. De hopelijk grotere luchtstroom resulteert dus in een grotere LPG hoeveelheid.
HY rijder sinds 1995.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: ID19P carburatuer
oftewel de geleerden zijn het er niet overeens...
Het lijkt mij dat de maximale hoeveelheid LPG beperkt wordt door de stelschroef. Oftewel een grotere luchtstroom wil wel meer LPG meenemen maar dan moet ie dat wel kunnen krijgen oftewel de stelschroef moet verder open.
maar ik ben geen expert alleen wel redelijk goed in logisch denken volgens mijzelf
)
Het lijkt mij dat de maximale hoeveelheid LPG beperkt wordt door de stelschroef. Oftewel een grotere luchtstroom wil wel meer LPG meenemen maar dan moet ie dat wel kunnen krijgen oftewel de stelschroef moet verder open.
maar ik ben geen expert alleen wel redelijk goed in logisch denken volgens mijzelf

HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: ID19P carburatuer
inmiddels rijd ik nu met de nieuwe carb. HY heeft meer vermogen. Op eerder genoemde helling hoef ik niet meer terug naar zn 2, ook niet op gas.
heb zowel benzine als gas handmatig opnieuw op gevoel afgesteld na montage nieuwe bougiekabels.
Daarbij viel het me op dat hij op benzine bij helemaal ingedraaide mengstelschroef gewoon blijft lopen, te grote stationair sproeier?
verbruik weet ik niet en ik rijdt niet zoveel dus dat duurt nog well een tijdje.
heb zowel benzine als gas handmatig opnieuw op gevoel afgesteld na montage nieuwe bougiekabels.
Daarbij viel het me op dat hij op benzine bij helemaal ingedraaide mengstelschroef gewoon blijft lopen, te grote stationair sproeier?
verbruik weet ik niet en ik rijdt niet zoveel dus dat duurt nog well een tijdje.
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
Re: ID19P carburatuer
Zou de gasklep iets te ver openstaan? Dan is niet alleen de stationaire maar ook de hoofdsproeier aan het werk.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- Hy'dap
- HY Forum Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr nov 11, 2016 10:23 pm
- Kenteken: eb-95-90
- Locatie: zaandijk
- Contacteer:
Re: ID19P carburatuer
in vervolg op een groter carb hier een update ik heb een weber carb 34 ich gemonteerd op de hydáp
en doet het oke. Deze heeft een verhoging nodig om er mooi op te passen .heb voorlopig een (vw verhoger van 25 mm gebruikt deze uitgedraaid naar 34 mm en de gaten wat op ge roffeld
)
langere draad einden er in en dan past het geheel zo weer aan het lucht filter
en doet het oke. Deze heeft een verhoging nodig om er mooi op te passen .heb voorlopig een (vw verhoger van 25 mm gebruikt deze uitgedraaid naar 34 mm en de gaten wat op ge roffeld

langere draad einden er in en dan past het geheel zo weer aan het lucht filter
- Hy'dap
- HY Forum Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr nov 11, 2016 10:23 pm
- Kenteken: eb-95-90
- Locatie: zaandijk
- Contacteer:
Re: ID19P carburatuer
ook had ik reeds het lucht filter aangepast om er een modern filter in te plaatsen .
extra 6 gaten van 10 mm gemaakt in de aanzuigbuis en een dicht rond plaatje op de voorkant met een verdiept stuk waar je an het filter kan voor monteren op de aanzuigbuis ,dan kan je het geheel makkelijk weer terug in het filterhuis monteren.
extra 6 gaten van 10 mm gemaakt in de aanzuigbuis en een dicht rond plaatje op de voorkant met een verdiept stuk waar je an het filter kan voor monteren op de aanzuigbuis ,dan kan je het geheel makkelijk weer terug in het filterhuis monteren.