Tezamen met de laatste fotos zou dat kunnen betekenen dat er ergens olie weglekt.
3x scheepsrecht! 2x afgekeurd maar nu zijn de remmen goed! We kunnen weer 2 jaartjes heerlijk met het busje de weg op! Super bedankt voor jullie tips en adviezen. Zonder deze adviezen had ik het in m'n eentje in de achtertuin niet kunnen fixxen! Vanaf vanmorgen zeer gestructureerd wiel voor wiel demonteren en schuren (trommel en remschoen ieder zo'n 3x), afbranden van de trommel, remmenreiniger in overvloed gebruiken (1 spuitbus per wiel zo ongeveer) en natuurlijk secuur met de passer in de weer. Gelukkig dus met effect! Ik begrijp nu wat ze bedoelen met zo trots als een pauw met 7 lullen.Ik zie je met z.g.a.n. remmen op willekeurige plekken aan de slag met branders, schuurpapier etc terwijl je nooit netjes met een passer je remmen hebt afgesteld. Als ik jouw was, zou ik bij het begin beginnen.
- Goed afstellen tot je pedaal hard is in één slag. Lukt dat niet? Vraag hulp bij het stellen.
- Meten op een remmenbank.
- Nog steeds afkeur? Onthoud waar het zit! De kant die slecht aangrijpt nader onderzoeken.

Na het remmenavontuur van afgelopen jaar en de ervaring van afgelopen weken heb ik de nodige kennis opgedaan. Mocht ik iemand hier op dit forum ooit van dienst kunnen zijn in de omgeving Eindhoven dan hoor ik dat graag.
Overigens lekte de bovencilinder van de rechtervoorrem (zie foto's). Bij het optillen van de cup lekte er enkele druppels bruine drab uit (anders niet zichtbaar). Die cilinder zit er pas 10 maanden op. Dat mag toch niet gebeuren? Kan ik hiermee terug gaan naar het magazijn? De rechtervoorrem bleek overigens ook veruit het slechtste te remmen. De marge bleef net binnen de 30 procent.
Houdoe en bedankt!
Michiel