Geen druk op de remmen
Re: Geen druk op de remmen
een moer er oplassen, lekker heet, dan komt het wel los,
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Geen druk op de remmen
Dat alumium waar je tegenaan kijkt en de stalen achterste ankerplaat kan er ook af. Dat sleutelt een stuk makkelijker vind ik. Sterker nog nu kan je niet alle moeren bij als ik me niet vergis. Je kunt het hele pakket op de werkbank in elkaar zetten en dan compleet erop schuiven.
Als het pakket er af is dan is de uitsteeklengte van de afgeslepen bout een stuk meer en kun je er een tang oid op zetten. Heet stoken zal veel helpen. Een moer erop lassen zou ook mijn eerste keus zijn.
Dan de bouten van de remcilinder die niet passen: zou de remleiding niet helemaal goed gebogen zijn waardoor de gaten niet goed uit komen?
Als het pakket er af is dan is de uitsteeklengte van de afgeslepen bout een stuk meer en kun je er een tang oid op zetten. Heet stoken zal veel helpen. Een moer erop lassen zou ook mijn eerste keus zijn.
Dan de bouten van de remcilinder die niet passen: zou de remleiding niet helemaal goed gebogen zijn waardoor de gaten niet goed uit komen?
Re: Geen druk op de remmen
Onwijs goed bezig, Michiel! Een tegenslagje hoort erbij, maar met de bovenstaande tips komt het vast goed.
Re: Geen druk op de remmen
Vandaag weer wat uurtjes kunnen maken. Er komt schot in de zaak. Inmiddels is het linkervoorwiel bijna zo ver om de trommel te monteren. Echter komt een van de 4 veren tegen de remleiding (enigszins zichtbaar op foto). Is dat iets dat ik kan laten zitten?
Ook het linkerachterwiel is zo ver: de trommel kan gemonteerd worden. Op het achterwiel remleiding zat een soort verlengstukje (zie foto). Dat heb ik laten zitten. Of hoort dat er eigenlijk niet op.
Alvast bedankt weer.
Michiel
Ook het linkerachterwiel is zo ver: de trommel kan gemonteerd worden. Op het achterwiel remleiding zat een soort verlengstukje (zie foto). Dat heb ik laten zitten. Of hoort dat er eigenlijk niet op.
Hoef ik dan alleen de remkabelsteunen nog maar los te maken om de ankerplaat los te krijgen? Hij lijkt nog muurvast te zitten.Dat alumium waar je tegenaan kijkt en de stalen achterste ankerplaat kan er ook af.
Alvast bedankt weer.
Michiel
Re: Geen druk op de remmen
heerlijk gezicht, die frisse remdelen.
Een remleiding mg nergens tegenaan liggen.
Een remleiding mg nergens tegenaan liggen.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Geen druk op de remmen
Zorg er voor dat de flexibele remslangen correct gefixeerd worden, zodat ze niet tegen het wiel lopen. Kan uit ervaring zeggen dat het niet fijn is als zo'n slang doorslijt tijdens het rijden...
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Geen druk op de remmen
Bedankt voor de tips. Hou ik zeker rekening mee.
Vandaag de hoofdremcilinder vervangen. Daarnaast het rechterachterwiel gedaan. Zoals op de foto zichtbaar is, is bij het aandraaien van de aansluiting van de remleiding op de remcilinder de remleiding wat geknikt. Kan dit zo nog? Hij is zeker niet door en lijkt nog stevig.
Verder kwam ik vandaag pas tot de ontdekking dat ik nog een plastic zakje met enkele kleine stukjes rubber heb liggen. Waar zijn die voor nodig eigenlijk? En zijn ze echt noodzakelijk?
Ik heb verder geen lasmachine dus ik moet nog steeds wat met die bout die ik heb weg geslepen. Is uitboren, tappen (tegengesteld) en dan een smallere bout erin een optie?
Michiel
Vandaag de hoofdremcilinder vervangen. Daarnaast het rechterachterwiel gedaan. Zoals op de foto zichtbaar is, is bij het aandraaien van de aansluiting van de remleiding op de remcilinder de remleiding wat geknikt. Kan dit zo nog? Hij is zeker niet door en lijkt nog stevig.
Verder kwam ik vandaag pas tot de ontdekking dat ik nog een plastic zakje met enkele kleine stukjes rubber heb liggen. Waar zijn die voor nodig eigenlijk? En zijn ze echt noodzakelijk?
Ik heb verder geen lasmachine dus ik moet nog steeds wat met die bout die ik heb weg geslepen. Is uitboren, tappen (tegengesteld) en dan een smallere bout erin een optie?
Michiel
Re: Geen druk op de remmen
Dat zakje zijn remleidingrubbertjes. Overal waar je remleiding start of eindigd bijvoorbeeld achterwielremcilinders zit een rubbertje. Vaak blijvenbdie achter in de remcilinders of t stukjes. Nu je toch bezig bent alles vervangen.
Toevoerleidingje van rempotje naar remcilinder zou ik nog wel aandurven als hij lekdicht is. Enige functie is olie toevoeren. Bij lekken vervangen.
Toevoerleidingje van rempotje naar remcilinder zou ik nog wel aandurven als hij lekdicht is. Enige functie is olie toevoeren. Bij lekken vervangen.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Geen druk op de remmen
Leiding kan er goed uitzien, maar het is nu bij voorbaat een zwakke plek, je weet niet hoe het er aan de binnenkant aan toe is.
Weet niet wat de RDW er van zegt.
Weet niet wat de RDW er van zegt.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Geen druk op de remmen
Het is de drukleiding naar de wielremcilinder.ghys schreef: Toevoerleidingje van rempotje naar remcilinder zou ik nog wel aandurven als hij lekdicht is. Enige functie is olie toevoeren. Bij lekken vervangen.
Ik zou het niet acepteren, voor niet teveel geld heb je een nieuwe.
Als je niet wist dat dit de leidingrubbers zijn,.... heb je wel rubbers gemonteerd bij ELKE aansluiting? En de wartels hoeven zeker niet echt vast gedraaid te worden.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Geen druk op de remmen
En niet minder belangrijk: zijn de oude leidingrubbers uit de cilinders e.d.?
(wat overigens een rotwerk is, heb er nog niks handigs op gevonden... rondvrotten met een kleine schroevendraaier en pincet om ze er uit te krijgen)
(wat overigens een rotwerk is, heb er nog niks handigs op gevonden... rondvrotten met een kleine schroevendraaier en pincet om ze er uit te krijgen)
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Geen druk op de remmen
ik draai er een juist passende spaanplaatschroef in en de rubbertjes vliegen er uit
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Geen druk op de remmen
Waarschijnlijk de foto ander geinterpreteerd van de leiding.
Als het een drukleiding is altijd vervangen. Je weet nooit wat dat doet op hoge druk.
Ik doe het ook altijs met een oude schroef. Werkt vaak wel. Eens met leipie dat er sommige hardnekkig vast kunnen zitten.
Als het een drukleiding is altijd vervangen. Je weet nooit wat dat doet op hoge druk.
Ik doe het ook altijs met een oude schroef. Werkt vaak wel. Eens met leipie dat er sommige hardnekkig vast kunnen zitten.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: Geen druk op de remmen
tip: neem een kopspijkertje dat met zn kop net door het gat in het rubbertje kan. Dan spijkertje vasthouden met een tang, spijkertje naar de zijkant duwen zodat de kop onder het rubbertje komt en je trekt het rubbertje er zo uit.
En die remleiding? vervangen!! met remmen neem je geen risicos, punt uit!
En die remleiding? vervangen!! met remmen neem je geen risicos, punt uit!
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
Re: Geen druk op de remmen
Dag,
Ik heb de geknakte remleiding vervangen. Drie wielen kunnen er vandaag weer op. Ik blijf echter zitten met het rechtervoorwiel waar ik die bout heb afgeslepen. Ik zit nu te denken: Is het noodzakelijk dat ik deze bout vervang/uitboor/las etc? Hij zit muurvast. De montageplaat (die op de foto dus nog moet worden bevestigd) wordt nog door 5 andere bouten netjes op zijn plaats gehouden. Ik begrijp dat het niet helemaal volgens het boekje is maar is dit een optie of totaal uit den boze?
Groet,
Michiel
Ik heb de geknakte remleiding vervangen. Drie wielen kunnen er vandaag weer op. Ik blijf echter zitten met het rechtervoorwiel waar ik die bout heb afgeslepen. Ik zit nu te denken: Is het noodzakelijk dat ik deze bout vervang/uitboor/las etc? Hij zit muurvast. De montageplaat (die op de foto dus nog moet worden bevestigd) wordt nog door 5 andere bouten netjes op zijn plaats gehouden. Ik begrijp dat het niet helemaal volgens het boekje is maar is dit een optie of totaal uit den boze?
Groet,
Michiel
- Bijlagen
-
- HY.jpg (115.28 KiB) 22101 keer bekeken