Gewicht aan achterdeur
Gewicht aan achterdeur
Als ik iets van ongeveer 20 kilo aan een achterdeurtje maak, moet het deurtje dan ondersteund worden als deze openstaat ?
Dank..
Dank..
Geen werk maakt vrij
Re: Gewicht aan achterdeur
Vele HY bussen rijden rond met een wiel achterop zonder ondersteuning.
Zou dus kunnen. Vraag me af wat dit op lange termijn doet met deurschanier.
Zou dus kunnen. Vraag me af wat dit op lange termijn doet met deurschanier.
Ik bedoel meer als de achterdeur openstaat op een camping of zo; wiel aan de buitenkant, watertank aan de binnenkant, plantenbakkie, buurman komt even leunen...
Geen werk maakt vrij
Dat klinkt meer als die 20 kilo.
Persoonlijk zou ik zulke zaken niet aan de deur monteren maar elders een plekje geven. Wielkasten lenen zich daar goed voor.
Persoonlijk zou ik zulke zaken niet aan de deur monteren maar elders een plekje geven. Wielkasten lenen zich daar goed voor.
Dat die scharnieren maar aan 1 kant vastzitten maakt het slap. Ik ga een paar scharnieren maken die met 4 boutjes vast kunnen. Eventueel dat balkje wat versterken..
Bedankt in elk geval.
Bedankt in elk geval.
Geen werk maakt vrij
Ik zou het best durven zolang je er niet mee gaat rijden. Er zit toch ook nog een ‘echt’ scharnier aan de bovenkant van de deur? Of hebben oude bussen dat niet?
Het zou aan 2 kanten vast moeten zitten, nu trek je het weg van de auto.
Ik weet dat er nu maar 1 moertje op zit...
Ik weet dat er nu maar 1 moertje op zit...
Geen werk maakt vrij
Die vangt wel wat op. Rest is voor het kraalschanier eronder. Zorg in iedergeval dat afgebeelde goed soepel loopt. Anders ontstaat er metaalvermoeing in de balk en dan komt schaniertje los.
een wat langere plaat aan achterzijde zal veel goed doen, scharnier kan wel wat hebben denk ik
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938