verwijderen van remschoenen (voor)
verwijderen van remschoenen (voor)
hallo allemaal,
rechts voor heb ik 2 remcubjes lek,
nu is mijn vraag hoe krijg ik de remschoenen eraf?
want de borg bout die de remschoenen vast houd is maar een paar milimeter hoog en krijg er geen dop op (zowel voor als achter) of moet ik iets doen met de ringen eronder met die 2 uitsparinkjes erin?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groeten jorn
rechts voor heb ik 2 remcubjes lek,
nu is mijn vraag hoe krijg ik de remschoenen eraf?
want de borg bout die de remschoenen vast houd is maar een paar milimeter hoog en krijg er geen dop op (zowel voor als achter) of moet ik iets doen met de ringen eronder met die 2 uitsparinkjes erin?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groeten jorn
Have A Nice Day!
-
- HY Forum Super Expert
Dat is ook mijn advies, anders moet je de remschoenen opnieuw centreren.Webmeistera schreef:Ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor de schoenen losgehaald heb.
Ik denk alleen de veer die de schoen intrekt.
Aad
Cupjes kunnen er zo uit, wel je schoenen afpalakken zodat er geen remvloeistof op je schoenen komt.
Groet,
Raymond
Tip, bewerk een oude platte schroevedraaierpunt als volgt (negeer de puntjes, maar spaties worden niet weergegeven, het is het uiteinde van een schroevendraaier die naar boven steekt):LEiPiE schreef:Inderdaad, ik heb bij mij ook alleen van beide schoenen de twee veren losgewurmd, dan heb je genoeg ruimte om de zuigers, cups en veren uit de cilinders te halen.
|_--
|....|
|....|
|....|
|....|
en je hebt een tool die het terugplaatsen van je veertjes een heel stuk makkelijker maakt.
Ree
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Die had ik inderdaad niet en dan is 't vloeken, zuchten en zwetenRee schreef:en je hebt een tool die het terugplaatsen van je veertjes een heel stuk makkelijker maakt.

En dan op 't moment dat je dan toch een schroevendraaier wil opofferen dan springt 't veertje op z'n plek

(ik gebruikte overigens vooral een lange dunne platbektang)
Oh en zorg dat je een flinke bak onder je remmen hebt staan en je geen nette kleding aanhebt, want de remolie kan er uitspuiten (zal er waarschijnlijk uitdruipen maar toch). En zorg dat je cups goed om er in zitten. Ik las dat je de zuigers niet mag opschuren, zelf heb ik dat wel gedaan met veel remolie en 800 papier omdat er bij mij nogal wat roest aangekoekt zat. En bij montage alles lekker in 't remmenvet zetten (helpt ook om een en ander een beetje bij elkaar te plakken bij montage... gegarandeerd dat de veer er een keer uitspringt, de cup schuin zakt etc.).
En daarna uiteraard alles ontluchten (bij mij ging er een flinke spoeling doorheen... kon het mooi zien omdat de oude olie geel was en de nieuwe blauw

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Nee, een of andere super DOT4 van Kroon, omdat de andere uitverkocht wased-hz schreef:Hoi, rode remolie? Gebruik je dan siliconenolie?LEiPiE schreef:kon het mooi zien omdat de oude olie geel was en de nieuwe blauw(en m'n nog nieuwere is rood).

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald