motor vast gelopen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
dvlab
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

motor vast gelopen

Bericht door dvlab »

ik heb een vraag iemand heeft in de stalling geprobeerd onze HY te verzetten met waarschijnlijk een garage krik deze is door de karterpan heen gegaan. Hij heeft hier niets over gemeld en aangezien onze HY als een zonnetje liep voor wij hem in de loods zette hebben we hem gestart en zijn weg gereden. Na ongeveer een kilometer kwamen we tot stilstand met veel rook uit de motor. Is onze trots nog te redden of zal er een nieuwe motor in moeten, zo ja hoe komen we aan een nieuwe HY of liever DS motor en wat zouden ongeveer de kosten zijn. Ik weet dat we de olie hadden moeten controleren maar daar is het nu spijtig genoeg te laat voor. Wie kan ons hiermee helpen
Webmeistera
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Webmeistera »

Tjeee, dat verwacht je toch niet?
Ik zou in iedergeval verhaal halen, 't kan niet ongemerkt gebeurt zijn wegens
een aardige plens olie die naar buiten komt.

Wat wil je trouwens met een DS motor? Die draait namelijk de andere kant op.
Dan moet je het differentieel in de bak omdraaien en ik weet niet of dat kan bij een H.
(bij een eend gaat dit wel)

Verder zijn H motoren best te vinden. Koop desnoods een sloopbus.
Welk tiepe motor zat erin?

Aad
dvlab
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door dvlab »

er zit een ds motor in nu heb ik begrepen. hij rijdt op gas en er is een jaar of 6 terug een gereviseerde ds motor in geplaatst door de vorige eigenaar enne verhaal halen gaan we zeker doen hij heeft het ook gemerkt namelijk want we zijn terug gegaan en zagen toen dat er zaagsel op de plas olie lag ook wisten we dat hij de deur had gebarricadeerd maar omdat wij de eigenaar kennen van de loods konden we er toch in
Dick Kievits
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door Dick Kievits »

Vervelende zaak.

Een ruilmotor is te leveren via het Citroen HY Team. Deze club heeft een eigen magazijn in Heesch. (bij Oss) Kijk voor verdere informatie op hun website http://www.citroenhyteam.nl.

Dick
HY 1971, standaard bestelauto
Webmeistera
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Webmeistera »

dvlab schreef:er zit een ds motor in nu heb ik begrepen. hij rijdt op gas en er is een jaar of 6 terug een gereviseerde ds motor in geplaatst door de vorige eigenaar ...
niets is onmogelijk natuurlijk maar ik ben benieuwd of het echt zo is.

Kijk eens of je het typeplaatje kan ontdekken op de motor en wat daar op staat.

Van welk jaar is de bus eigenlijk?
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Wanneer je uitlegt wat voor motor er in een HY zit dan is het "een traction motor" of "een DS motor".

Mijn gok is dat jou motor in principe hetzelfde als die van de DS, ware het niet dat ie de andere kant opdraait. Dat doen ze namelijk in de HY.

Je moet dus "een DS motor" hebben, maar wel een voor de HY. Is mijn gok.

Eerst duimen dat je niet te veel schade aan je motor hebt zodat deze behouden kan worden.

Groet,

Ree
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

Ik doe ook een gok: Een normaal HY blok met de zuigers van een DS. Iets te maken met hol en bol dacht ik. HY brandweerwagens werden volgens mij af fabriek geleverd met die andere zuigers voor iets meer vermogen.
Dit was althans de lezing die ik kreeg toen ik mijn ruilblok kocht. Je raadt het al: uit een brandweerwagen.

Frank
Plaats reactie