Welke voetpakking

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Marc
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: mb-72-02

Welke voetpakking

Bericht door Marc »

Afbeelding

Ik ben mijn cilinders aan het vervangen en heb twee soorten pakking voor de voet. De bovenste op de foto is van pakkingpapier en 0,35 mm dik. De andere lijkt meer op kunststof en is 0,07 mm dik. Welke zou het beste zijn?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marc Ambagts
FerrHy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 75-YB-34

Re: Welke voetpakking

Bericht door FerrHy »

Bij de laatste versie van de HY motor hebben de cilinders een vlakke kant en moet je ook de pakking gebruiken met de vlakke kant. De ronde gaan over elkaar ‘dubbel’ op de overgang en zou kunnen gaan lekken. Oudere motoren heb ik zelf niet gezien, wellicht dat daar de volledig ronde worden toegepast of bij een DS versie?
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...
Marc
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: mb-72-02

Bericht door Marc »

FerrHy schreef:Bij de laatste versie van de HY motor hebben de cilinders een vlakke kant en moet je ook de pakking gebruiken met de vlakke kant. De ronde gaan over elkaar ‘dubbel’ op de overgang en zou kunnen gaan lekken. Oudere motoren heb ik zelf niet gezien, wellicht dat daar de volledig ronde worden toegepast of bij een DS versie?
De vlakke kant heb ik Ferry. Maar ik kan de ronde natuurlijk bijsnijden. Ik denk dat het beter is om iets dikkere te gebruiken, maar weet het niet zeker. Vandaar mijn berichtje
Marc Ambagts
JanW
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door JanW »

als de pasvlakken van onderzijde bus en de zitting is het onderblokblok perfect schoon en vlak zijn moet je de bussen droog monteren, de hoogte ervan boven het blok meten en dan met pakkingen van de juiste dikte de voorgeschreven hoogte van de bus zien te realiseren, zie de details in het werkplaatsboek.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Plaats reactie