Onder en boven Fusee kenmerken ?

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
roanta
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Berichten: 95
Lid geworden op: vr aug 27, 2004 10:37 am
Locatie: Belgie

Onder en boven Fusee kenmerken ?

Bericht door roanta »

Ik ben van plan de voorste onder en boven Fusee's na te kijken inwendig .
Daar ik opmerk als ik met de vetpomp in de onderste Fusee er vet in pomp dat het vet er juist boven ( drukkomdeel , die op de bovenkant van de Fusee zit en ingewerkt is in de gietijzere ophangarm ) uit komt , en niet veel tegendruk heb en met gevolg het niet goed doorgesmeerd kan worden .
Ik heb 2 HY 's bij gekocht gehad voor onderdelen , en daar heb ik al 1 uitelkaar gedaan en met een sleutel 1855-T de onderste Fusee uitelkaar kunnen halen .
Nu merk ik op dat de hele Fusee gewricht bestaat uit een kogel met onderkant kogel een koon met draad op , bovenkant kogel daar zit een drukkom (pan ) op , onderkant een drukflens .
Hoe kan het nu zijn dat je de bovenste drukkom (pan ) niet volledig op de kogel drukt tijdens er alle gewicht opzit?
Ligt dit aan de bovenste Fusee met de veer in die niet hard genoeg drukt ?
Graag wat gegevens en wat de oplossing is voor dit euvel .

Hartelijk dank alvast Jeroen ( Roanta ) :)
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Het beste om fuseekogels te smeren is altijd de auto op te krikken,zodat
er geen spanning op de kogels staat.De beste controle is,als je met een
ringsleutel over het conische deel de kogel kan bewegen.
Plaats reactie