Geen ontsteking na reparatie koppelingshuis
Geen ontsteking na reparatie koppelingshuis
Beste forumleden,
Na reparatie van het interne gedeelte van het koppelingshuis heb ik alles weer aangesloten/gemonteerd. Na langdurig de startmotor gedraaid te hebben zonder dat de motor aansloeg heb ik een bougie eruit gedraaid. Deze heb ik op de motor gelegd. Geen vonk bij starten. Heb ik alles weer goed aangesloten? Op de bobine zit een kabel (vanaf de accu/dashbord?) op de min. Deze geeft 12V als het contact aanstaat. Vanaf de min en de plus van de bobine lopen verder 2 draden naar de 123 ontsteking. Op de dikke kabel van de bobine naar de 123 ontsteking staat 12V als het contact aanslaat. Iemand enig idee waarom er geen vonken zijn? We hadden eigenlijk plannen om vandaag/morgen op vakantie te gaan dus alle hulp is welkom.
Vriendelijke groet,
Michiel
Ps de 123ontsteking heeft altijd prima gefunctioneerd.
Na reparatie van het interne gedeelte van het koppelingshuis heb ik alles weer aangesloten/gemonteerd. Na langdurig de startmotor gedraaid te hebben zonder dat de motor aansloeg heb ik een bougie eruit gedraaid. Deze heb ik op de motor gelegd. Geen vonk bij starten. Heb ik alles weer goed aangesloten? Op de bobine zit een kabel (vanaf de accu/dashbord?) op de min. Deze geeft 12V als het contact aanstaat. Vanaf de min en de plus van de bobine lopen verder 2 draden naar de 123 ontsteking. Op de dikke kabel van de bobine naar de 123 ontsteking staat 12V als het contact aanslaat. Iemand enig idee waarom er geen vonken zijn? We hadden eigenlijk plannen om vandaag/morgen op vakantie te gaan dus alle hulp is welkom.
Vriendelijke groet,
Michiel
Ps de 123ontsteking heeft altijd prima gefunctioneerd.
Re: Geen ontsteking na reparatie koppelingshuis
Euvel gevonden. Had de bobine op de min ipv de plus.
De bougie vongte weer. De accu trekt de startmotor echter niet meer goed rond (is bijna leeg door al het gestart). Met het kleine beetje power waarmee hij de motor nog enkele malen rond kreeg hoorde ik al wel dat hij niet netjes draaide. Met de slinger blijkt waarom: na (ieder?) compressiepunt krijg je een terugslag van de motor. Ronddraaien met de slinger is dus niet/nauwelijks te doen. Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Michiel

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Michiel
Re: Geen ontsteking na reparatie koppelingshuis
is het starttoerental niet gewoon te laag?
Je zou een hulpaccu kunnen proberen
Je zou een hulpaccu kunnen proberen
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Geen ontsteking na reparatie koppelingshuis
Starten met de slinger moet gewoon kunnen. Dus starttoerental mag heel laag te zijn.
Als hij terugslaat staat de ontsteking niet op tijd of de bougies zitten niet op de goede positie aangesloten. (Kabels omgewisseld?)
Als hij terugslaat staat de ontsteking niet op tijd of de bougies zitten niet op de goede positie aangesloten. (Kabels omgewisseld?)
Re: Geen ontsteking na reparatie koppelingshuis
Michiel, ben je nog steeds aan het slingeren?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938