Ze zeiden vooraf dat ze het vaker hadden gedaan bij een HY dus dat gaf vertrouwen.
Het is een erkend inbouwstation, de RDW afhandeling deden ze zelf.
Toen ik echter thuis de installatie nader bekeek, bleek dat ze de koelwaterslangen van de verdamper parallel aan de kachel hadden aangesloten.
Hetgeen inhoudt dat ik dus de hele zomer met de kachelkraan open moest rijden, anders zou de verdamper dus ook geen warm water krijgen.
Bij navraag bij andere HYers bleek dat dit vaker zo gebeurde.
Ondanks dat zodra ik de kachelkraan tijdens het rijden dichtdraai er weinig lijkt te veranderen aan de loop van de motor, ga ik nu toch maar de boel ombouwen, maar op een elegantere manier dan met een T-stukje in de slang.
Ik heb het stukje buis met zij-aftakking laten voorzien van een tweede aftakking aan de andere kant. Deze sluit ik aan op de verdamper, want die zit daar vlakbij.
Hierbij op de foto het onderdeel. In de HY zit het (voor de auto gezien) beneden links achter de radiateur, je kunt het net zien.
Het laswerk zit op de foto een beetje verscholen bij het linkerpijpje maar iedereen weet wel hoe onbehandeld laswerk eruit ziet denk ik

Nou was de pijp 'gepassiveerd' maar nu zit er een stukje kaal laswerk. Ik heb verschillende adviezen gehad over de afwerking. Maar wat raden jullie me aan:
1. Opnieuw laten passiveren, (maar dat is best duur hoorde ik, bovendien moet ik er ver voor weg want het gebeurt niet (meer) hier in de buurt).
2. Zinklak erop spuiten.
3. Verven met hittebestende verf of primer buiten- en binnenkant.
4. Verven met hittebestendige verf of primer alleen buitenkant.
5. Zo laten, dat koelwater heeft geen last van kaal ijzer en het gaat binnen niet roesten, (is dat waar?).
Wat vinden jullie dat ik het beste kan doen hiermee?