Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Ree's bussie krijgt wat aandacht
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Hahahaha 
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester

- Berichten: 1058
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Dat pieletje heet pasbus.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Vanochtend de kop weggebracht om te laten vlakken en afpersen. Vanmiddag kon ik hem meteen al ophalen. Weer als nieuw!

Ze hebben meteen een afgebroken tapeind van het uitlaatspruitstuk eruit gehaald. Nu hoef ik hem niet op te boren. Super.
Mezelf meteen maar verwend met een ontvetterbak. Kost niks, en heb je in deze fase veel plezier van.

Morgen een wielewaaldop ophalen zodat ik van het weekend weer serieus verder kan...

Ze hebben meteen een afgebroken tapeind van het uitlaatspruitstuk eruit gehaald. Nu hoef ik hem niet op te boren. Super.
Mezelf meteen maar verwend met een ontvetterbak. Kost niks, en heb je in deze fase veel plezier van.

Morgen een wielewaaldop ophalen zodat ik van het weekend weer serieus verder kan...
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
waarom maak je zelf niet even een dop?
een sleuf in een dikke bout en klaar
trouwens, je bedoelt toch voor de bouten met een platte kop?
een sleuf in een dikke bout en klaar
trouwens, je bedoelt toch voor de bouten met een platte kop?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ik denk dat ik dat gewoon met een steeksleutel heb gedaan.
ik heb zo'n dop niet en heb wel eens ooit het blok uit mijn bus gehaald.
ik heb zo'n dop niet en heb wel eens ooit het blok uit mijn bus gehaald.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester

- Berichten: 1058
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ree bedoelt deze dop voor de boutjes tussen bak en motor.
- Bijlagen
-
- 1581-689-home.jpg (4.38 KiB) 28219 keer bekeken
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
In nieuwere bussen - of als ze ooit vervangen zijn - zitten ze met gewone boutjes vast.Joost schreef:ik heb zo'n dop niet en heb wel eens ooit het blok uit mijn bus gehaald.
Klooien met een bahco of steeksleutel kan altijd, maar even langsgaan bij de Loods van Henny is altijd makkelijker. Heb even twee sleuteltjes geleend, dan kan ik volgend jaar op Citromobile op zoek naar een voor mezelf


Dan kan ik van het weekend weer lekker verder.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
optimist.
Je denkt dat je zo'n sleutel niet voor de volgende Citromobile nodig hebt...
Je denkt dat je zo'n sleutel niet voor de volgende Citromobile nodig hebt...
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester

- Berichten: 1058
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Gewoon te koop in het Magazijn!Ree schreef:.........dan kan ik volgend jaar op Citromobile op zoek naar een voor mezelf
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Vandaag wat minder tijd dan gehoopt, maar toch nog even aan de slag geweest.
Blok van bak los gehaald.


De bumper laten zitten, omdat het kan.

Blok op werkhoogte gezet.

De koolstofring is wat beschadigd links onder. De originele inkeping is nog te zien midden boven.

En rustig alles gaan demonteren.

Ik liep vast bij de oliepomp. De bout langs het asje is eruit, zie foto. Dan moet je de pomp er toch zo uit kunnen trekken? Klemt hij erg, of zit de pomp op nog een manier bevestigd?
Blok van bak los gehaald.


De bumper laten zitten, omdat het kan.

Blok op werkhoogte gezet.

De koolstofring is wat beschadigd links onder. De originele inkeping is nog te zien midden boven.

En rustig alles gaan demonteren.

Ik liep vast bij de oliepomp. De bout langs het asje is eruit, zie foto. Dan moet je de pomp er toch zo uit kunnen trekken? Klemt hij erg, of zit de pomp op nog een manier bevestigd?
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ik heb het handboek er even op nageslagen, en ja, ik heb alles losgemaakt om de oliepomp eraf te kunnen halen. Volgende keer proberen met wat meer overtuigingskracht. 
- Marc
- HY Forum Super Expert

- Berichten: 187
- Lid geworden op: vr jul 16, 2010 10:41 am
- Kenteken: mb-72-02
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ik had dat laatst ook.de oliepomp zat muurvast. Kreeg hem er alleen met geweld uit. Hard plastic buis er van boven op en dan met een vuisthamer er op slaan tot hij loskomt.
Marc Ambagts
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Zover ben ik nog niet 
Kan je vanaf deze kant op het asje tikken?

Ondertussen heb ik de meeste zuigerveren terug gevonden. De staat valt me eigenlijk nog heel erg mee.

Vierde is gebroken, maar alle stukken zaten er nog in.
Eerste is gebroken en daar ontbreekt een stukje van. Verder waren alle veren nog heel. Dit is denk ik ook niet de reden van het overmatige olieverbruik. Dus... Volgende keer verder.

Kan je vanaf deze kant op het asje tikken?

Ondertussen heb ik de meeste zuigerveren terug gevonden. De staat valt me eigenlijk nog heel erg mee.

Vierde is gebroken, maar alle stukken zaten er nog in.
Eerste is gebroken en daar ontbreekt een stukje van. Verder waren alle veren nog heel. Dit is denk ik ook niet de reden van het overmatige olieverbruik. Dus... Volgende keer verder.

- HYvonne
- HY Forum Grootmeester

- Berichten: 1058
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Zoals ik eerder al opmerkte:
......... als ik de foto's bekijk dan lijkt het heel erg op het probleem wat Gert met Otje heeft, nl dat de kop niet goed vast heeft gezeten. Je schrijft zelf al dat een aantal kopbouten maar handvast zaten. Je schrijft ook dat de pakking geen sporen van lekkage laat zien, dat zie ik anders want datzelfde gedeelte van de pakking is nat van de olie die er langs geperst is doordat de kopbouten niet vast (genoeg) zaten.