Nadat onze HY vorige maand een nieuwe motor heeft gekregen zijn we nu begonnen met een grote schuurbeurt onder het motto: liever nu grondig werk dan over een jaar of 2 wéér overal roestplekken. Het was nodig ook. Tussen een van de voordeuren en de voorruit is een groot deel compleet weggerot. Ook bij de dakhoeken is de bus zeer slecht. Achterop het dak heb ik een hele sleuf weg moeten slijpen. Was ook totaal rot. Dat verklaard dat binnen de kastjes krom begonnen te trekken.

Zou je eens naar de foto's kunnen kijken? Ik heb geen verstand van lassen dus vraag me af of dit een klassiek laswerkje is of dat een professional hier zijn tanden op kapot gaat bijten. En als ik dit door een lasser ga laten doen á 30E p.u., kan ik dan nog op vakantie?

En hoe kan nu het best verder gaan (afgezien van de grote beschreven delen die gelast moeten worden)? Laag primer erop, opschuren en goeie autolak gebruiken? En de kleinere gaatjes dichtplamuren? Ik heb zojuist in ieder geval alle (voormalige) roestplekken ingesmeerd met novirox.
Alvast bedankt voor de tips.
Michiel