Nou ja, jij kunt 'm tenminste nog op handkracht ronddraaien, dat ging bij mij helemaal niet meer!
Beste ANWB tip: niet remmen... ik weet niet of die 60KM allemaal binnendoor is, maar probeer in ieder geval zo min mogelijk te remmen en zeker niet hard. Desnoods je handrem loskoppelen aan de kant die slecht is en dan als het nodig is om zachtjes af te remmen je handrem (ge)(mis)bruiken.
De stelnokken zijn een beetje vervelend: omhoog draaien (per wiel draait de linker dus vanaf buiten gezien met de klok mee en de rechter tegen de klok in) zet ze strakker en naar beneden zet ze losser.
Echter: ze kunnen oneindig ronddraaien, dus als je ze ver naar beneden draait zitten ze alsnog weer vast

Dat vergt dus veel voelen, stellen, voelen, stellen etc.
Het klinkt iig alsof een van je remcilindertjes vast zit, dat had bij mij dezelfde symptomen: remmen worden op zich altijd wel handwarm na een stuk rijden, maar rechtsvoor was bij mij zo heet dat ik m'n vingers er zo ongeveer aan verbrandde (da's dan op de trommel gevoeld, wieldop was op zich ook wel warm).
Bij mij was dus een van de remcilinders vast komen te zitten en wel in z'n uiterste stand.
De truuk om 'm het wiel uberhaupt weer rond te kunnen draaien:
1. krik de slechte kant op, verwijder het wiel en zorg dat het andere wiel wel goed op de grond staat.
2. start de motor, trap koppeling in, zet 'm in z'n 1 en laat heel gecontroleerd de koppeling opkomen totdat je voelt dat de bus van z'n plek wil. Ondertussen kan iemand aan de andere kant dat zien natuurlijk en kan met een moker de remtrommel bewerken om de remschoen verder te lossen.
3. motor weer uit als het wiel eenmaal aardig rond draait op handkracht
Daarna was het een kwestie van slagtrekker in combinatie met moker vanaf de achterkant om de remtrommel er af te kunnen krijgen en daarna kon je al makkelijk zien welke cilinder er mis was.