Nieuwe lid uit Engeland
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr jul 29, 2016 6:41 pm
Nieuwe lid uit Engeland
Dag allemaal,
Ik ben Pete, woonachtig in Norfolk Engeland.
Afgelopen Mei heb ik een 1960 HY betaillère ( hoewel op het CG staat "Dublon") gekocht in de buurt van Bordeaux. Met gebruik van google translate (ik speek geen Frans) maakt ik mijn eerst kontact met de verkoper . . . . geen probleem want ze was engels ! Lucky me. Tess ( zo heet ze) zegt dat het email was good te begrijpen, dus bewezen dat de vertaler goed werkte. . . . . ook goed nieuws.
Ik ben ook lid van een soortgelijk forum in Frankrijk maar het is altijd een beetje puzzelen met antwoorden op mijn vragen ( mischien puzzlen hun over mijn vragen.
Zo'n drie talig renovatie moet lukken toch ?
Photo's komen er aan
Pete.
Ik ben Pete, woonachtig in Norfolk Engeland.
Afgelopen Mei heb ik een 1960 HY betaillère ( hoewel op het CG staat "Dublon") gekocht in de buurt van Bordeaux. Met gebruik van google translate (ik speek geen Frans) maakt ik mijn eerst kontact met de verkoper . . . . geen probleem want ze was engels ! Lucky me. Tess ( zo heet ze) zegt dat het email was good te begrijpen, dus bewezen dat de vertaler goed werkte. . . . . ook goed nieuws.
Ik ben ook lid van een soortgelijk forum in Frankrijk maar het is altijd een beetje puzzelen met antwoorden op mijn vragen ( mischien puzzlen hun over mijn vragen.
Zo'n drie talig renovatie moet lukken toch ?
Photo's komen er aan
Pete.
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr jul 29, 2016 6:41 pm
Re: Nieuwe lid uit Engeland
Welcome here whit the Nice HY.
English is here no problem
English is here no problem
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr jul 29, 2016 6:41 pm
Re: Nieuwe lid uit Engeland
Bedankt beste HYvolk,
Ik kan aardig overweg met 't nederlandse taal geloof ik, maar als ik er niet uitkomt dan wel in het engels.
Het bussie heb ik thuis gekijgen eind Juli. Ik had een deal gemaakt met vervorder . . . niet op een bepaalde tijdstip , maar wat voor hem best uitkwam en dus een zachter prijs for mij.
Motor loopt goed maar ik wist al dat het koppeling moest vervangen . . . . motorblok uit . . . . makkelijk. Dan ontdekt ik een lekage van het krukas lager . . . ok, dus ondercarter eraf . . . .te gelijketijd kon ik in de boringen kijken. . . diepe krassen op pot 1 en 4.
Mischien ben ik verkeerd bezig, maar ik besloot om het motorblok te reviseren.
Alles uit elkaar, schoonmaken, meeten en vervangen wat nodig was. Het viel mee, zuigers, cylinders,pakkingset allemaal makkelijk vekrigbaar (van een duitse bedrijf dat klinkt bijna frans). Enige probleem was het bus met spiebaan van het krukas ( waar het enige oliekeerring zit) was flink versleten en dus veroorzaakt het lekage.eerst dacht ik . . ok ik draai hem om maar dat was al eerder gebeurt. Opzoeknaar een nieuwe lukt niet of ik wist niet waar ik zoeken moet, dus heb ik gezocht in de schrootbak op mijn werkplaats ( ik werk bij een smalspoorlijn here in Norfolk) voor een toepasselijke stuk buis. Een van onze vrijwilligers (Graham, een hele goede metalbewerker) is altijd bereid om te helpen en stond te spingen om het busje na te maken. De volgened week kwam hij terug met het stuk maar minder 3 snijkoppen van zijn draaibank ( dat staal was een beetje taai, zegt hij) maar ook handmatig het spiebaan uitgevijldt . . gooie gozer.
Ik kan aardig overweg met 't nederlandse taal geloof ik, maar als ik er niet uitkomt dan wel in het engels.
Het bussie heb ik thuis gekijgen eind Juli. Ik had een deal gemaakt met vervorder . . . niet op een bepaalde tijdstip , maar wat voor hem best uitkwam en dus een zachter prijs for mij.
Motor loopt goed maar ik wist al dat het koppeling moest vervangen . . . . motorblok uit . . . . makkelijk. Dan ontdekt ik een lekage van het krukas lager . . . ok, dus ondercarter eraf . . . .te gelijketijd kon ik in de boringen kijken. . . diepe krassen op pot 1 en 4.
Mischien ben ik verkeerd bezig, maar ik besloot om het motorblok te reviseren.
Alles uit elkaar, schoonmaken, meeten en vervangen wat nodig was. Het viel mee, zuigers, cylinders,pakkingset allemaal makkelijk vekrigbaar (van een duitse bedrijf dat klinkt bijna frans). Enige probleem was het bus met spiebaan van het krukas ( waar het enige oliekeerring zit) was flink versleten en dus veroorzaakt het lekage.eerst dacht ik . . ok ik draai hem om maar dat was al eerder gebeurt. Opzoeknaar een nieuwe lukt niet of ik wist niet waar ik zoeken moet, dus heb ik gezocht in de schrootbak op mijn werkplaats ( ik werk bij een smalspoorlijn here in Norfolk) voor een toepasselijke stuk buis. Een van onze vrijwilligers (Graham, een hele goede metalbewerker) is altijd bereid om te helpen en stond te spingen om het busje na te maken. De volgened week kwam hij terug met het stuk maar minder 3 snijkoppen van zijn draaibank ( dat staal was een beetje taai, zegt hij) maar ook handmatig het spiebaan uitgevijldt . . gooie gozer.
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr jul 29, 2016 6:41 pm
Re: Nieuwe lid uit Engeland
laatste photo was voor en dit is na ( of tijdens verbouwing)
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr jul 29, 2016 6:41 pm
Re: Nieuwe lid uit Engeland
Er komen meer photo's en verhaal
. . . wordt vervolgd
. . . wordt vervolgd
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Nieuwe lid uit Engeland
Ken je http://www.citroenhyteam.nl al? Zij hebben ook een boel onderdelen. En dan zijn er nog http://www.citroworld.com en http://www.citrotech.nl en nog wel een paar. Die Fransoze uit Duitsland is meestal vrij duur heb ik het idee.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Nieuwe lid uit Engeland
Dag Pete,
Welkom.
Je gaat grondig te werk. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Gr. Mark
Welkom.
Je gaat grondig te werk. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Gr. Mark
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr jul 29, 2016 6:41 pm
Re: Nieuwe lid uit Engeland
Dag HYvolk,
Bedankt voor de welkom berichten.
Citroenhyteam ken ik alleen van naam.
Ben nu lid aan het worden van het vereiniging Le Camion.
Ik heb bij Citrotech onderdelen ook besteld.
Het is en blijft zoeken . . . . vooral dat het een wat oudere (1960) model is. Zelfde blok als het Traction Avant geloof ik. Het ander probleem is reparatiehandleidingen en onderdelen boeken, ze zijn in overvloed for jongere modellen natuurlijk, maar dan net even iets anders dan wat ik voor m'n neus hebben staan. Gelukkig ben ik een beetje handig en ik ken een aantaal handige mensen ook maar niemand met HYervaring.
Daarom ben ik heir beland. Ik zou ongetwijfeld wat vragen hebben maar ben ook van plan om mijn ervaringen te willen delen.
Der Fransoze zijn mischien weleens duurder, maar als ze hebben wat ik nodig heb . . . moet maar dan. . . toch ?
Hier in Engeland is er Citroenclassics er is ook een bedrijf in Frankrijk Auto-4a en dan ook nog José Franssen sprl in België.
(plak daar zo'n .co.uk of .com erachter . . . . ik wilde geen reclame maken of iets illegaals doen . . . . .lol)
Bij Citroenclassics geven ze "spaarpunten" dan bij het volgende bestelling kan je ze inleveren voor korting of blijven sparen.
vr gr
Pete
Bedankt voor de welkom berichten.
Citroenhyteam ken ik alleen van naam.
Ben nu lid aan het worden van het vereiniging Le Camion.
Ik heb bij Citrotech onderdelen ook besteld.
Het is en blijft zoeken . . . . vooral dat het een wat oudere (1960) model is. Zelfde blok als het Traction Avant geloof ik. Het ander probleem is reparatiehandleidingen en onderdelen boeken, ze zijn in overvloed for jongere modellen natuurlijk, maar dan net even iets anders dan wat ik voor m'n neus hebben staan. Gelukkig ben ik een beetje handig en ik ken een aantaal handige mensen ook maar niemand met HYervaring.
Daarom ben ik heir beland. Ik zou ongetwijfeld wat vragen hebben maar ben ook van plan om mijn ervaringen te willen delen.
Der Fransoze zijn mischien weleens duurder, maar als ze hebben wat ik nodig heb . . . moet maar dan. . . toch ?
Hier in Engeland is er Citroenclassics er is ook een bedrijf in Frankrijk Auto-4a en dan ook nog José Franssen sprl in België.
(plak daar zo'n .co.uk of .com erachter . . . . ik wilde geen reclame maken of iets illegaals doen . . . . .lol)
Bij Citroenclassics geven ze "spaarpunten" dan bij het volgende bestelling kan je ze inleveren voor korting of blijven sparen.
vr gr
Pete
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Nieuwe lid uit Engeland
Het HY Team is net zo'n club als Le Camion, alleen hebben zij een uitgebreid magazijn waar je als lid onderdelen kunt kopen (als Le Camionlid kun je overigens terecht bij Wim van der Lee in Alphen a/d Rijn).
Als je morgen in de buurt van Heesch (bij Eindhoven) bent, kun je langs komen op oliebollenzaterdag
https://citroenhyteam.nl/joomla/275-23- ... n-gesloten
Als je morgen in de buurt van Heesch (bij Eindhoven) bent, kun je langs komen op oliebollenzaterdag

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr jul 29, 2016 6:41 pm
Re: Nieuwe lid uit Engeland
Dag Ewald en alle HYvolk,
Bedankt voor de tips.
Ik verwacht wat papierwerk ( wat precies weet ik niet) van Bea (leden admin).
Als ik morgen in de buurt van Heesch was (zelfs in Nederland was), was ik zeker mee. Ik heb geen oliebol gezien sinds 2001, jammer genoeg. Mischien moeten ze wat exrta bakken volgende keer als ik kan langskomen met een 17 jarige oliebollen droogte. Een vuilniszak vol zal wel genoeg zijn, denk ik.
Ben vandaag bezig geweest met het wederopbouw van het rechter voorzijde naaf, remmen en stuurinrichting voor zover ik kan. Linker kant moet er nog af om een compleet boodschappenlijst te maken . . . better in een keer te bestellen qua verzendkosten meestal.
Mischien kan ik better mijn geschriften in de juiste rubrieken plaatsen vanaf nu .
Fijne jaarwisseling allemaal
Pete
Bedankt voor de tips.
Ik verwacht wat papierwerk ( wat precies weet ik niet) van Bea (leden admin).
Als ik morgen in de buurt van Heesch was (zelfs in Nederland was), was ik zeker mee. Ik heb geen oliebol gezien sinds 2001, jammer genoeg. Mischien moeten ze wat exrta bakken volgende keer als ik kan langskomen met een 17 jarige oliebollen droogte. Een vuilniszak vol zal wel genoeg zijn, denk ik.
Ben vandaag bezig geweest met het wederopbouw van het rechter voorzijde naaf, remmen en stuurinrichting voor zover ik kan. Linker kant moet er nog af om een compleet boodschappenlijst te maken . . . better in een keer te bestellen qua verzendkosten meestal.
Mischien kan ik better mijn geschriften in de juiste rubrieken plaatsen vanaf nu .
Fijne jaarwisseling allemaal
Pete