HY plateau 1977 diesel
HY plateau 1977 diesel
Beste HY liefhebbers,
Sinds kort ben ik eigenaar van een HY plateau b.j. 1977.
Mijn naam is Arie Klapwijk en woon en Gramsbergen ben 62 en al jaren Citroen liefhebber. De HY is nu mijn 4de citroen in de verzameling.
Ik ben begonnen met remmen revisie omdat deze nodig aan vervanging toe zijn.
De voorremmen zijn bijna weer als nieuw. cilinders schoenen en wiellagers zijn vervangen.
De achter remmen zijn daarna aan de beurt. Het wagentje is verder in roestvrije staat.
Het is een diesel waarvan de gloeispiralen vervangen moeten worden.
De HY komt uit buurt van Marseille en heeft 40 jaar een boertje als eigenaar gehad, die er 103 tkm mee heeft gereden.
Het is de bedoeling dat er een huif op komt en gebruikt wordt om het modelvliegveld te bezoeken.
Sinds kort ben ik eigenaar van een HY plateau b.j. 1977.
Mijn naam is Arie Klapwijk en woon en Gramsbergen ben 62 en al jaren Citroen liefhebber. De HY is nu mijn 4de citroen in de verzameling.
Ik ben begonnen met remmen revisie omdat deze nodig aan vervanging toe zijn.
De voorremmen zijn bijna weer als nieuw. cilinders schoenen en wiellagers zijn vervangen.
De achter remmen zijn daarna aan de beurt. Het wagentje is verder in roestvrije staat.
Het is een diesel waarvan de gloeispiralen vervangen moeten worden.
De HY komt uit buurt van Marseille en heeft 40 jaar een boertje als eigenaar gehad, die er 103 tkm mee heeft gereden.
Het is de bedoeling dat er een huif op komt en gebruikt wordt om het modelvliegveld te bezoeken.
- Bijlagen
-
- HY 4.jpg (83.01 KiB) 21414 keer bekeken
-
- HY 3.jpg (67.69 KiB) 21414 keer bekeken
-
- HY 2.jpg (72.57 KiB) 21414 keer bekeken
-
- HY 1.jpg (67.41 KiB) 21414 keer bekeken
Re: HY plateau 1977 diesel
Hoi Arie,
Wat een ontzetten mooie bus. Ongerestaureerd en tot nog en zo een mooie staat. Welkom op het forum, ik hoop dat je hier veel nuttige informatie zal vinden.
Groet,
Ree
Wat een ontzetten mooie bus. Ongerestaureerd en tot nog en zo een mooie staat. Welkom op het forum, ik hoop dat je hier veel nuttige informatie zal vinden.
Groet,
Ree
- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: 06-bz-zz
Welkom op het Forum Arie, en wat een mooi exemplaar! Heel veel plezier met de bus en leuk om te horen dat er in de Nederlandse HY-vloot weer een HY rijker is met een diesel motor 

Welkom op het forum.
Het busje is zo te zien erg netjes en een goede basis.
Het busje is zo te zien erg netjes en een goede basis.
Gefeliciteerd met je prachtige pickup. Zo te zien is hij de afgelopen jaren vertroeteld. Welkom op het forum en succes met het klaarmaken van de bus. Mocht je voor het afstellen van de remmen nog gereedschap willen lenen, laat het me dan gerust weten. Ik heb het benodigde gereedschap op 20 km van je liggen (tussen Slagharen en Hoogeveen).
Bedankt allemaal voor de mooie reactie's
Gereedschap heb ik van Niels Passman geleend. Deze man restaureerd HY bussen. Hij heeft zijn bedrijf in Hardenberg.
Met ingang van januari aan de Handelsstraat 19A. Super bedankt voor het aanbod Mark.Kom gerust een keer een kijkje nemen in Gramsbergen. De remmen zijn inmiddels weer als nieuw met onderdelen van Citrotech.
Gereedschap heb ik van Niels Passman geleend. Deze man restaureerd HY bussen. Hij heeft zijn bedrijf in Hardenberg.
Met ingang van januari aan de Handelsstraat 19A. Super bedankt voor het aanbod Mark.Kom gerust een keer een kijkje nemen in Gramsbergen. De remmen zijn inmiddels weer als nieuw met onderdelen van Citrotech.