Ruitenwisserarmen
Moderator: LEiPiE
Re: Ruitenwisserarmen
Nu nog eentje nodig Arno? Heb ze liggen voor 7,50 euro per stuk.
Mark, wij hebben interesse in 2 armpjes. Stuur mij even een PB dan kunnen we het regelen.
Gr Arno
Gr Arno
BrownHY
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Hierbij de tip dat de armpjes hetzelfde zijn als de Dyane.
Alleen zit de knik aan het uiteinde net de andere kant op maar even in de bankschroef en je zet hem zo om.
Alleen zit de knik aan het uiteinde net de andere kant op maar even in de bankschroef en je zet hem zo om.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Zijn de armpjes van een 2cv ook niet toepasbaar?
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Er staat mij bij dat die de verkeerde kant op gebogen zijn, maar dat weet ik niet zeker.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
Nee die van de 2cv zijn te kort.ghys schreef:Zijn de armpjes van een 2cv ook niet toepasbaar?
Die van de Dyane zijn even lang als die van de HY, alleen het knikje is net even de andere kant op omdat de ruststand bij de Dyane naar links is en bij de HY naar rechts, (gezien in de rijrichting).
Maar je kunt in de bankschroef de knik voorzichtig de andere kant op zetten, (eventueel een stuk doek ertussen tegen beschadiging).
Overigens zijn de wisserbladen ook dezelfde lengte als die van de Dyane.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
Dat klopt, maar dat is oplosbaar, (zie mijn antwoord aan ghys).LEiPiE schreef:Er staat mij bij dat die de verkeerde kant op gebogen zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Het probleem is dat die van de 2cv te kort zijn. Misschien dat iemand die klein van stuk is er genoeg aan heeft, maar op een HY horen langere dan die op een 2cv.
Zie verder mijn vorige posting met mijn antwoord aan ghys.