Stoelen
Stoelen
Kan iemand mij zeggen waar ik een passagiersstoel kan vinden voor een HY? Zijn er nog Citroën modellen met dezelfde stoelen? En een nieuwe overtrek voor de bestuurdersstoel? Of is het beter ineens een nieuwe stoel te steken?
En nu ik toch bezig ben, ruitenwissers, waar vind ik die?
Alvast bedankt
Groeten
Pieter
En nu ik toch bezig ben, ruitenwissers, waar vind ik die?
Alvast bedankt
Groeten
Pieter
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Zie te koop aangeboden op dit forum voor een stoel 
Verder zij HY stoelen er in twee soorten als ik het goed heb: simpel en Confort. Er zijn geen andere stoelen die het zelfde zijn als in een HY, maar gezien de ruimte en het feit dat de oude maar met drie bouten vastzitten kun je er van alles mee doen
Kijk maar eens via Google naar andere HY's, er zijn met complete "captain's chairs" er in.
Zelf ben ik voor een nieuwe overtrek van de Makro gegaan, 17 euro en ze zijn sjiek zwart met een rode bies
Ruitenwissers weet ik zo niet, maar mijne zijn volgens mij niet al te oud, dus ze zijn nog wel te krijgen. Ik zou gokken dat ze 't zelfde zijn als van een Eend, maar dat weet ik niet zeker. Zie Brezan e.d.

Verder zij HY stoelen er in twee soorten als ik het goed heb: simpel en Confort. Er zijn geen andere stoelen die het zelfde zijn als in een HY, maar gezien de ruimte en het feit dat de oude maar met drie bouten vastzitten kun je er van alles mee doen

Kijk maar eens via Google naar andere HY's, er zijn met complete "captain's chairs" er in.
Zelf ben ik voor een nieuwe overtrek van de Makro gegaan, 17 euro en ze zijn sjiek zwart met een rode bies

Ruitenwissers weet ik zo niet, maar mijne zijn volgens mij niet al te oud, dus ze zijn nog wel te krijgen. Ik zou gokken dat ze 't zelfde zijn als van een Eend, maar dat weet ik niet zeker. Zie Brezan e.d.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
ik heb mijn ruitenwissers gewoon bij halfords gekocht[quote="LEiPiE"]Zie te koop aangeboden op dit forum voor een stoel 
Ruitenwissers weet ik zo niet, maar mijne zijn volgens mij niet al te oud, dus ze zijn nog wel te krijgen. Ik zou [b]gokken[/b] dat ze 't zelfde zijn als van een Eend, maar dat weet ik niet zeker. Zie Brezan e.d.[/quote]

Ruitenwissers weet ik zo niet, maar mijne zijn volgens mij niet al te oud, dus ze zijn nog wel te krijgen. Ik zou [b]gokken[/b] dat ze 't zelfde zijn als van een Eend, maar dat weet ik niet zeker. Zie Brezan e.d.[/quote]
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
-
- HY Forum Super Expert
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Wat betreft ruiten wisserarmen en stoelhoezen [originele] hou wel rekening met de leeftijd van je auto.
De aandrijfasjes van de oudere modellen zijn een stuk kleiner in doorsnede dan de nieuwe [overgangsjaar rond 1963]
Wat betreft de stoelen je hebt volgens mij drie verschillende modellen.
1] de alleroudste met canvas/rubber banden en geen opspanstroken aan de onderzijde
2] modellen met rubber ringen [alla eend stoelen] en opspanstroken aan de onderzijde
3] modellen met de dikke comfort zittingen
De aandrijfasjes van de oudere modellen zijn een stuk kleiner in doorsnede dan de nieuwe [overgangsjaar rond 1963]
Wat betreft de stoelen je hebt volgens mij drie verschillende modellen.
1] de alleroudste met canvas/rubber banden en geen opspanstroken aan de onderzijde
2] modellen met rubber ringen [alla eend stoelen] en opspanstroken aan de onderzijde
3] modellen met de dikke comfort zittingen