Hoe het allemaal begon:
Wegens al geruime tijd (10 jaar

Het wordt niet zomaar een wissel, ik wil ook alle toebehoren aan de motor onder handen nemen, waterpomp, koelcircuit, electra, carburator, alternator etc... De wissel zelf 'zonder' alle extra werk lijkt me op een weekend of twee perfect haalbaar, de 'uitgebreide' versie met revisie van de toebehoren heeft met al drie weken verlof en een weekendje of vier gekost

Enkele problemen die ik al tegenkwam stonden al eerder in de rubriek 'versnellingsbak-vlakheid koolstofring' en 'motor-motorsteunen'
En we zijn er nog niet.
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden zal ik de nodige foto's posten van de vorderingen tot nu toe.
Veel kijkplezier!
Peter
Bedankt voor de geruststellende reacties allemaal, nu kan ik met een gerust geweten motor en bak aan elkaar schroeven en beginnen inbouwen.
De borgplaatjes om de M4-boutjes te zekeren zijn aangebracht, was op de foto idd niet zo duidelijk te zien.
Waar de koolstofringhouder scharniert in die twee halve manen van de koppelingsstang, daar heb ik wat molybdeenvet aangedaan, ik vond nergens terug met wat dit eigenlijk gesmeerd hoort te worden, enige tips? Best een zo dik mogelijk vet denk ik dan?
Oliekeerring, koppelingskabel, toplager... noem het en het is vervangen. Ik hoop dat ik niets essentieels vergeten ben, de boel ligt nu inderdaad open en het is geen klus die je twee keer voor je plezier doet

Ik zal tussentijds nog wat foto's posten, ben momenteel bezig de motorruimte en alles wat er bij hoort op te kuisen. Kilo's belegen "vetzakkerij" van +43 jaar...
De eerste paar foto's zijn van de uitbouw van het geheel. Ja, ik kon ook de motor apart uitbouwen, maar het leek me niet verkeerd om de zaken wat grootster aan te pakken. We hebben al tien jaar plezier van onze "Cochon", en met de nodige ingrepen moeten daar nog enkele decennia bijkunnen hoop ik!
Groeten!
Peter
PS ik zie nu dat de foto's in omgekeerde volgorde verschijnen, van beneden naar boven scrollen dus