Ree, hoe bedoel je dat precies?
Op zich heb ik de remmen zelf verder niet aangeraakt eigenlijk, dus ik ga er vanuit dat die nog redelijk staan.
Toevallig rechtsvoor al met de overzet-passer (is dat een woord?

) gemeten, remtrommel moest er toch af en ik heb zo'n remmenset van Dominicus. Klopte netjes. Moet nog eens zo'n plaat van het HY team aanschaffen, maar dit zou toch ook goed moeten zijn.
Wat me alleen opviel bij even met de handrem werken toen de trommel er af was, is dat de bovenste cilinder mee ging en de onderste niet. Kan natuurlijk, maar daar komt mijn vermoeden vandaan dat er roest in zal zitten en dat daarom het aangrijpen rechts aan-uit is geworden in plaats van een lineair iets. En dat het sponzige van het pedaal aan de hoofdremcilinder ligt omdat die dus de druk er niet op houdt door vloeistof naar het potje terug te laten stromen.
Dat zijn dus mijn theorieën.
Als het niet in het werkplaatshandboek had gestaan had ik dat terugstromen trouwens voor logisch aangezien, waarvoor heb je anders zo'n potje dacht ik. Maar goed, HRC hoort dus als een soort ventiel te werken ten opzichte van het potje en de voorraad gebruik je dus eigenlijk alleen voor ontluchten?
Henk: oeh, heb jij zo'n automatisch ding? Dat klinkt goed om te onthouden, volgens het wph "zijn er goede resultaten" mee behaald