LEiPiE & MurpHY
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
Oeps ... kreeg bijna het visioen dat Leipie en MurpHY uiteindelijk een gescheiden toekomst tegemoet gingen ... pfffoooeeeiii ....
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
nog in te vullen:
(eind 2012)
(heel 2013)
(heel 2014) - o.a. LPG inbouw
december 2014 - optreden met Twentzz! in Borne, MurpHY vervoert alle apparatuur. En omdat ik met onze studio/opslag bezig ben, blijft de apparatuur ook mooi in de bus in de garage staan.
(eind 2012)
(heel 2013)
(heel 2014) - o.a. LPG inbouw
december 2014 - optreden met Twentzz! in Borne, MurpHY vervoert alle apparatuur. En omdat ik met onze studio/opslag bezig ben, blijft de apparatuur ook mooi in de bus in de garage staan.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
2015: weinig gedaan tot nu toe, andere prioriteiten...
19 februari: geboorte van onze dochter Bente!
1 april: nu alweer tien jaar eigenaar van de 44-02-XD genaamd MurpHY!
4 april: met vrouw en dochter in de Berlingo naar de paasmeeting van 't HY Team in Oene, gezellig.
6 april: apparatuur uit de bus, eerste ritje dit jaar, even een proefrondje Hengelo-Boekelo-Beckum-Hengelo. Had wat moeite met starten (op gas), maar rijdt en remt.
2/3 mei: citromobile 2015, heen-en-weer zonder problemen, bijna niks uitgegeven en een gezellige bbq, alleen beetje fris.
19 februari: geboorte van onze dochter Bente!
1 april: nu alweer tien jaar eigenaar van de 44-02-XD genaamd MurpHY!
4 april: met vrouw en dochter in de Berlingo naar de paasmeeting van 't HY Team in Oene, gezellig.
6 april: apparatuur uit de bus, eerste ritje dit jaar, even een proefrondje Hengelo-Boekelo-Beckum-Hengelo. Had wat moeite met starten (op gas), maar rijdt en remt.
2/3 mei: citromobile 2015, heen-en-weer zonder problemen, bijna niks uitgegeven en een gezellige bbq, alleen beetje fris.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
Ook sinds mei niet veel gedaan, een weekje gebruikt voor woon-werk-verkeer omdat mijn fiets in reparatie was.
Vanwege nieuw witgoed was er even ruimte nodig in de garage en dus stond er heel wat spul even in de bus.
Nu ik morgen even wat kasten moet ophalen (van een veiling) en een deel van het oude witgoed eindelijk verkocht is, heb ik 'm weer uitgeruimd en even een heel klein testrondje gedaan. Moeite met starten, een cilinder wilde denk ik niet mee, maar na een paar keer gas brulden ze all vier weer
Remmen doen het ook goed 
En bij thuiskomst een mooie ronde kilometerstand: 156000.
Wat weinig zegt aangezien de teller sowieso al ~1500KM stil heeft gestaan in mijn eerste jaar dat ik 'm had.
Vanwege nieuw witgoed was er even ruimte nodig in de garage en dus stond er heel wat spul even in de bus.
Nu ik morgen even wat kasten moet ophalen (van een veiling) en een deel van het oude witgoed eindelijk verkocht is, heb ik 'm weer uitgeruimd en even een heel klein testrondje gedaan. Moeite met starten, een cilinder wilde denk ik niet mee, maar na een paar keer gas brulden ze all vier weer


En bij thuiskomst een mooie ronde kilometerstand: 156000.
Wat weinig zegt aangezien de teller sowieso al ~1500KM stil heeft gestaan in mijn eerste jaar dat ik 'm had.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
In oktober hebben we met een klein clubje een minimeet gedaan op een camping bij Teuge, Bente was ook mee uiteraard en heeft ook lekker bij kampvuur gezeten en mee gechineest (bami slurpt zo mooi).
Erm, verder eigenlijk maar erg weinig gedaan. Paar keer wat spullen vervoerd (o.a. voor ons koor) en paar keer als mijn fiets stuk was en Aafke de Berlingo nodig had om op kantoor te komen.
In januari bij een veiling in de parkeerchaos schade gereden tegen een VW T4 (of T5, zo'n 10 jaar oud koekblik). MurpHY had niks, maar de VW had uiteindelijk bijna 1700 euro schade (beschadigde bumper....).
28 maart nog even de handrem strak gesteld, want die pakte alleen bij hendel helemaal omhoog en dan nog maar net en dat zou afkeur zijn.
29 maart APK: afgekeurd
remmen voor ongelijk, rechts blokkeert erg snel. Lekkende remleiding (leiding die ik 2012 vervangen heb), leiding met roest (die was nog niet vervangen door RVS), leiding die tegen een draagarm zou zitten en twee voorwielen die tegen de fusees aanlopen. En de motor loopt nog steeds niet lekker. Bah. 24 april verloopt z'n huidige APK.
Sinds 30 juni 2015 (laatste tankbeurt!!!) heb ik 364 kilometer gereden, (sinds voorgaande foto 339). Ik deed eerder 2000km per jaar. 1 meeting en de rest korte ritjes in de buurt... Citromobile heen en terug kan ik misschien nog halen op wat er nog in de tank zit
Als ik het al haal, want zoals de motor nu loopt weet ik 't niet. En ik zag weer mayonaise onder de dop en ik denk dat een klep wat ratelt. Oh ja en de koolring van de koppeling is redelijk op en dan kan misschien ook de hele drukgroep voor de zekerheid. En moet nog steeds een stuk dak/kozijn vervangen. Zucht. Never ending story.
1 april heb ik 'm alweer 11 jaar.... en krijgt hij de leeftijd die in z'n kenteken zit (44-02-XD).
Erm, verder eigenlijk maar erg weinig gedaan. Paar keer wat spullen vervoerd (o.a. voor ons koor) en paar keer als mijn fiets stuk was en Aafke de Berlingo nodig had om op kantoor te komen.
In januari bij een veiling in de parkeerchaos schade gereden tegen een VW T4 (of T5, zo'n 10 jaar oud koekblik). MurpHY had niks, maar de VW had uiteindelijk bijna 1700 euro schade (beschadigde bumper....).
28 maart nog even de handrem strak gesteld, want die pakte alleen bij hendel helemaal omhoog en dan nog maar net en dat zou afkeur zijn.
29 maart APK: afgekeurd

Sinds 30 juni 2015 (laatste tankbeurt!!!) heb ik 364 kilometer gereden, (sinds voorgaande foto 339). Ik deed eerder 2000km per jaar. 1 meeting en de rest korte ritjes in de buurt... Citromobile heen en terug kan ik misschien nog halen op wat er nog in de tank zit

1 april heb ik 'm alweer 11 jaar.... en krijgt hij de leeftijd die in z'n kenteken zit (44-02-XD).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: LEiPiE & MurpHY
Dat wordt een dagje stevig doorsleutelen...
Verlies je koelwater? Zo niet dan is die mayonaise het gevolg van die korte ritjes
Verlies je koelwater? Zo niet dan is die mayonaise het gevolg van die korte ritjes
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: LEiPiE & MurpHY
Ik ken die dipjes en het tijdsgebrek met een peuter thuis.
Ikzelf heb 1 vrije avond per week die ik aan mn autos besteed. Je kan veel doen tussen 18.00 en 23.00 uur.
Handremmen kun je bij de wielen alleen grof afstellen. Fijn afstellen doe je bovennop het paard onder de vloerplaten. Het risico van bijten van de remmen kun je verminderen door de uiteinden van de remvoeringen af te schuinen op 45 graden met een scherp mes bijv.
Sludge zou ik nog maar eens controleren na een flinke rit. Met jouw gebruik het laatste jaar is sludge haast onvermijdelijk.
Komt goed man, en gewoon meer rijden, daar zijn onze HYs tenslotte voor gemaakt. Ik heb dan het geluk dat Arin mijn zoontje van bijna 3 helemaal gek is van DUBBUS en graag mee gaat voor een rit. Hij vraagt al maanden of we weer gaan rijden en het is gelukkig bijna weer zover. Wintertijd met winterbanden is voorbij en DUBBUS bijna klaar.

Handremmen kun je bij de wielen alleen grof afstellen. Fijn afstellen doe je bovennop het paard onder de vloerplaten. Het risico van bijten van de remmen kun je verminderen door de uiteinden van de remvoeringen af te schuinen op 45 graden met een scherp mes bijv.
Sludge zou ik nog maar eens controleren na een flinke rit. Met jouw gebruik het laatste jaar is sludge haast onvermijdelijk.
Komt goed man, en gewoon meer rijden, daar zijn onze HYs tenslotte voor gemaakt. Ik heb dan het geluk dat Arin mijn zoontje van bijna 3 helemaal gek is van DUBBUS en graag mee gaat voor een rit. Hij vraagt al maanden of we weer gaan rijden en het is gelukkig bijna weer zover. Wintertijd met winterbanden is voorbij en DUBBUS bijna klaar.
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
't snot is denk ik inderdaad van de stilstand en het zou me ook niet verbazen dat de remmen daar ook deels door komen, hoewel hij over het algemeen welk ongeveer elke maand of 2 maanden even buiten mag spelen. Handrem heb ik inderdaad onder de vloerplaten afgesteld, was nog genoeg ruimte. Als ik met de remmen bezig ga, kan ik 'm daar eventueel weer stellen en dan bovenop weer ruimte voor bijstellen maken.
Ik moet even inventariseren welke remleidingen ik nog niet had vervangen, als dat betaalbaar is worden ze allemaal RVS en anders alleen die roest vertonen.
Zit meer met de fusees en de velgen... ik had het idee dat ze al tijden niet meer aanliepen nadat ze gebalanceerd waren, maar uiteraard waren toen al wel zowel velgen als fusees beschadigd.
Ook sta ik niet echt te springen om met die fusees bezig te gaan uiteraard gezien de verhalen hier op het forum.
Ik kan de velgen ook niet zomaar vervangen omdat ik voor geen blikrand meer op mijn remtrommels heb (dat past namelijk niet bij een vlakke plaat), dus dan moeten er ook nieuwe trommels komen.
Maar ja, hele idee van de velgen was dat ik voor lange tijd klaar was en alleen nog maar goedkope banden hoefde te kopen.
Ik moet even inventariseren welke remleidingen ik nog niet had vervangen, als dat betaalbaar is worden ze allemaal RVS en anders alleen die roest vertonen.
Zit meer met de fusees en de velgen... ik had het idee dat ze al tijden niet meer aanliepen nadat ze gebalanceerd waren, maar uiteraard waren toen al wel zowel velgen als fusees beschadigd.
Ook sta ik niet echt te springen om met die fusees bezig te gaan uiteraard gezien de verhalen hier op het forum.
Ik kan de velgen ook niet zomaar vervangen omdat ik voor geen blikrand meer op mijn remtrommels heb (dat past namelijk niet bij een vlakke plaat), dus dan moeten er ook nieuwe trommels komen.
Maar ja, hele idee van de velgen was dat ik voor lange tijd klaar was en alleen nog maar goedkope banden hoefde te kopen.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: LEiPiE & MurpHY
De fusees kunnen lastig zijn maar is goed te doen mits er wat geschikt gereedschap in de buurt is. Ik heb inmiddeld het paard helemasl uit elkaar gehad en alle problemen overwonnen. Als ik t opnieuw moest doen zou ik het in een kwart van de tijd kunnen doen. Maar ws hoeft het de eerste 40 jaar niet meer...
Ik begrijp alleen het verhaal met de velgen niet goed. Heb je misschien andere velgen?
Ik begrijp alleen het verhaal met de velgen niet goed. Heb je misschien andere velgen?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
Ja, ik heb in 2006 16" velgen van een nieuw hart laten voorzien zodat ik zonder gedoe tubeless 16" banden kan gebruiken. Zie hele thread op http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?p=2747#p2747
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: LEiPiE & MurpHY
Maar om het even van de optimistische kant te bekijken moet er voor de APK het volgende gebeuren:
- Eén roestige remleiding vervangen
- Een wartel aandraaien bij de eerder vervangen remleiding
- Nog een paar keer keer goed remmen en/of een rem een stukje terugstellen
- Tijdelijk twee nieuwe voorwielen monteren en wat leidingen bijbuigen
Op zich helemaal niet zo gek voor een jaartje onderhoud, qua kosten gaat dit ook best meevallen.. Ik zou er wel voor gáán als ik jou was, want als je nu gaat schorsen wordt de achterstand alleen maar groter en lastiger in te halen.
- Eén roestige remleiding vervangen
- Een wartel aandraaien bij de eerder vervangen remleiding
- Nog een paar keer keer goed remmen en/of een rem een stukje terugstellen
- Tijdelijk twee nieuwe voorwielen monteren en wat leidingen bijbuigen
Op zich helemaal niet zo gek voor een jaartje onderhoud, qua kosten gaat dit ook best meevallen.. Ik zou er wel voor gáán als ik jou was, want als je nu gaat schorsen wordt de achterstand alleen maar groter en lastiger in te halen.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
Dat is waar ja, is op zich ook geen ramp allemaal.
Nou ja, dat laatste is wat lastig: als ik mijn voorwielen vervang door normale HY velgen, dan moet ik even iets vinden om de gaten in de remtrommels mee af te dekken. Want op een normale trommel zit dus zo'n blikken rand die diverse grote gaten (van het productieproces?) afdekt, ik neem aan tegen vuil en vocht. Die rand heb ik niet meer, mijn velg dekt die gaten af
Nou ja, dat laatste is wat lastig: als ik mijn voorwielen vervang door normale HY velgen, dan moet ik even iets vinden om de gaten in de remtrommels mee af te dekken. Want op een normale trommel zit dus zo'n blikken rand die diverse grote gaten (van het productieproces?) afdekt, ik neem aan tegen vuil en vocht. Die rand heb ik niet meer, mijn velg dekt die gaten af

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: LEiPiE & MurpHY
Ik weet niet precies hoe jouw velg eruit ziet, maar ik zou denk ik een plaat van 5mm dik laten laseren die zo groot is als je aanlegvlak van je trommels en met de nodige gaten erin. (het hart en de 5 wielboutgaten)
Re: LEiPiE & MurpHY
Gaten in een remtrommel is toch geen APK afkeur?LEiPiE schreef:Nou ja, dat laatste is wat lastig: als ik mijn voorwielen vervang door normale HY velgen, dan moet ik even iets vinden om de gaten in de remtrommels mee af te dekken.

Re: LEiPiE & MurpHY
Verwacht je pekel op weg naar de APK en terug?
Ducktape?
Ducktape?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938