123 ontsteking

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Gert-Jan
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

123 ontsteking

Bericht door Gert-Jan »

Ik heb bij de club een 123 gekocht. Nu heb ik een paar vragen ivm de montage.
Wat is de ontstekings volgorde van een Hy? Twee kabels zijn los geraakt op de oude verdelerkap? En is 1 dan vooraan dichts bij de cabine en 4 bij de radiator?

Ik moet op de 123 een vervroegingscurve instellen (een knopje achter een imbusbout). Welke instelling heb ik daar nodig?

Als ik de 123 plaats in het blok en ik heb de pin in de krans van het vliegwiel zitten en het ontsekingsmoment staat afgesteld staat de roter dan op punt een? Met andere woorden krijgt op dat moment cilinder 1 een vonk?

Groet
Gert-Jan
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!
Jeroen1955
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: MB-72-35
Contacteer:

Re: 123 ontsteking

Bericht door Jeroen1955 »

Elders in een draadje werd verwezen naar deze link: http://www.123ignition.nl/pdf/123SWITCH4.pdf

De eerste cilinder ligt aan de kant van de waterpomp.De ontstekingsvolgorde is: 1-3-4-2

En een installatiehandleiding vind je op: http://www.citroworld.com/Files/File/123HY_NL.pdf

Volgens mij moet het daarmee lukken......
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021
Joost
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: 123 ontsteking

Bericht door Joost »

Welke curve in te stellen staat in het boekje wat erbij zit. Hoe te installeren ook, vrij duidelijk vind ik.

Als de pin erin zit heb je de ontsteking van cilinder 1, dat is hetzelfde als bij de originele ontsteking.
Als dan het ledje brand kijk je onder de verdelerkap bij welke bougiekabel de rotor staat en die sluit je dan aan op cilinder 1.
Daarna met de draairichting van de rotor mee 3-4-2 aansluiten en dan moet het goed zijn.
Plaats reactie