Het kleine broertje van Kwibus is op eigen kracht de hooiberg uitgereden en heeft de eerste kilometers op de weg er op zitten

Om niet gelijk aangehouden te worden maar even de platen van de andere bus er op gezet
In 2011 had ik een sloper gekocht in MILL de DH-89-GK , staat plaatwerk en de rest was krokant te noemen

De bedoeling was hem te strippen voor spare parts, altijd goedkoper dan losse delen halen leek me.
Dit is er echter niet van gekomen, ik kon het toch niet over mijn hart krijgen
plaatwerk is hersteld en blokje loopt weer netjes.
Interieur is opnieuw gedaan en hij is volledig geïsoleerd.
Hij stond eigenlijk al 2 jaar klaar om het kenteken weer te activeren, maar dit is er tot nu toe nooit van gekomen.
Diverse keren toch weer als donor ingezet maar nu alles weer hersteld.
Eerste rit viel me niet tegen, helaas de rem linksvoor blijft hangen en wordt warm. Werk aan de winkel dus
Stuurbekrachtiging werkt perfect
helaas was de rembekrachtiger met HRC van een classic mini met ombouw nog niet helemaal een succes, ook dit moet komende week hersteld worden.
Gelukkig werkt de handrem altijd goed en kon ik overal op tijd stoppen
Of de koppeling slipt weet ik nog niet, het zou kunnen door de lange stilstand maar met goed werkende remmen ga ik me hier op focussen
De bochten en korte draaicirkel zijn toch een stuk prettiger als die de verlengde Kwibus heeft, 1,2 meter tussen de wielen maakt enorm veel uit merk ik nu.
Bedoeling is hem binnenkort eerst lokaal te laten keuren (apk) en eventuele afkeurpunten in de voorjaarsvakantie te gaan oplossen.
Daarna kan ik een afspraak maken met de RDW, ik hoop dat het originele kenteken er weer op kan

In eerste instantie zou ik hem dan weg te doen maar misschien dat de oudste hem mee gaat nemen als festival bus .

Wie weet komen jullie hem wel tegen
Groet Kwibus