Dat verhaal over het rubber in de schuifdeur heeft een staartje...
Na de opmerking van Gert en een paar keer zuchten

het rubber weer uit de deur getrokken en overnieuw begonnen.
Ik bleef klooien en kon het rubber niet goed in de deur krijgen.
Vanmiddag had ik even bezoek en hij stond ook gelijk te kijken hoe het nu zat met dat rubber.
Samen hebben we geconstateerd dat het stalen profiel waar het rubber in moet waarschijnlijk ooit bijna platgeslagen is.
Wellicht is er een, niet origineel, recht stuk rubber geplaatst en vervolgens de boel plat geslagen totdat het bleef zitten.
Ik heb het profiel uitgebogen en dan ontstaat een soort V

- IMG_2132 - versie 2.jpg (108.95 KiB) 16075 keer bekeken
Daar gaat de dikke ronde rand van het 'originele' rubber niet in passen.
Nog een zucht
Een jaar of vijf geleden heb ik eens een
cursus lassen en plaatwerken gevolgd als start van mijn project. Daar heb ik geleerd om een stuk lasdraad te gebruiken als je een ronde afwerking wil maken.
Dus naar de bouwmarkt en daar twee stukken lasdraad van 3mm dik en een meter lang gekocht.
Vervolgens deze lasdraad in het profiel geslagen met een hamer en schroevendraaier.
Funest voor de lak, maar ja dan had ik dat moeten oplossen voordat de deur naar de spuiter ging...

- IMG_2136 - versie 2.jpg (113.55 KiB) 16075 keer bekeken
Vervolgens met de schroevendraaier de draad tegen de onderkant duwen en met een plaatwerk hamer het profiel voorzichtig rond tikken. Daarna heb ik de draad weer uit het profiel getrokken. Deze is dan niet meer echt bruikbaar voor de andere helft, vandaar twee exemplaren!

- IMG_2137.jpg (137.86 KiB) 16075 keer bekeken
Het is een tijdrovende klus, maar met resultaat!

- IMG_2138 - versie 2.jpg (121.11 KiB) 16075 keer bekeken
Nu nog 'even' de lak herstellen en dan kan het rubber geplaatst worden...
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...