vakantie '06

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Daan
HY Forum Expert
HY Forum Expert

vakantie '06

Bericht door Daan »

Hallo members

Waar gaan julie dit jaar heen met de HY, al plannen of niet? :)

wij weten het nog niet waarschijnlijk frankrijk als de HY weer rijd
Laatst gewijzigd door Daan op wo apr 12, 2006 7:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
lex
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door lex »

Ha, vakantie!

Daar zit ik de hele dag al over te dromen... Ik ben namelijk over twee maanden afgestudeerd en dan heb ik dus even de tijd. Waarschijnlijk deze zomer de gebruikelijke festivals bezoeken met de HY. Waarschijnlijk ook op het festivalterrein als promowagen van Mousetiger ( http://www.mousetiger.com ), een organisatie die als doel heeft om liefde en positiviteit te verspreiden en wat past daar nu beter bij dan een HY?

Hierna, als alle feesten voorbij zijn en iedereen weer naar school of werk moet, ga ik met een maatje richting marokko om te overwinteren (en te golfsurfen) we gaan dan rustigaan die kant op en zakken met het weer mee de kust af, op zoek naar goede surfspots. Als we (vanwege de APK keuring) rond mei volgend jaar weer terug zijn, gaat het waarschijnlijk via Zweden en Finland, langs de Baltische staten richting Griekenland, om daar weer te overwinteren. Plannen voor na de APK in mei 2008 zijn nog niet gemaakt...

Ik kan niet wachten...

Leuk om te weten wat de rest doet!

Groeten,

Lex
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
Patje74
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Patje74 »

Dit jaar willen wij voor het eerst in ons pas aangeschafte HY op vakantie. Op het Schermertreffen zullen we eerst eens even proefdraaien, daarna willen we naar Tsjechië.
Maar tot die tijd is er nog een berg werk aan de HY te verzetten!
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

Bij ons blijft het wrsch steken bij die berg werk, verwacht er dit jaar nog niet mee op vakantie te kunnen.

Gr CitrofielNL
Pietervdb
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door Pietervdb »

bij mi is het eerder een Mount Everest as het op werk aan de HY aankomt... Reizen is handiger met een vliegtuig me dunkt
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Wij gaan in ieder geval naar Frankrijk (Vogezen denk ik). We willen nog niet te ver gaan met onze kleine. Ik heb nog wel wat werk aan de bus, maar het meest noodzakelijke zit erop. Inmiddels een 3e veilige zitplaats gecreeerd met gordel voor het kinderzitje.

Nu druk bezig een dakrek in elkaar te lassen waarmee we een extra reservewiel en wat extra spullen mee kunnen nemen. Komend weekeinde nog even op zoek naar een geschikte bustent voor wat extra ruimte.

We gaan pas de 1e 3 weken van augustus, dus ik heb nog even.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

BUSTENT!
Altijd doen, zo'n bustent. Wij hebben sinds een aantal jaren een bustent van Doréma. Hij is wel wat duurder dan de rest, maar de kwaliteit is super en de achterkant kan helemaal open en dicht worden geritst. Let hier op bij de aanschaf van een bustent, want ik heb ook tenten gezien met een soort deur in de achterkant waarbij de bovenkant rond loopt. De totale hoogte van de deuropening is dan soms zo laag dat, als je uit de HY stapt, tegen het tentdoek van de bustent aan loopt.
Mocht je foto's willen van onze HY met Doréma bustent, laat het maar even weten.

Groeten,

Frank
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die bij een HY staat. En hoe zit zo'n ding nou bevestigd? Ik wil een tent die gewoon zelfstandig blijft staan als we met de HY gaan rijden en waar je zo weer naast kan gaan staan met een waterdichte verbinding. Komense zaterdag willen we even bijObelink gaan kijken.
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

Ik zend je wel wat foto's via de e-mail. De bevestiging had ik aanvankelijk met behulp van de standaard pees die eigenlijk aan elke bustent zit. Aan de HY moet dan wel een luifelstrip zitten! Om het aan- en afkoppelen makkelijker te maken als je de tent laat staan en de HY wegrijdt, heb ik later een andere constuctie bedacht. Ik heb 2,5 meter luifelstrip gekocht (Vrijbuiter in Roden), daar een aluminium hoekstrip op gepopt voor de stevigheid en daar om de ca. 60 cm. een oogje aan bevestigd. De luifelstrip schuif ik aan de bustent, ik rij de HY er voor, en met 5 bagage elastieken span ik de strip naar de imperiaal van de HY. Als ik weg wil rijden haak ik de 5 elastieken los en klaar is Kees.
Bij een HY zonder imperiaal is dit natuurlijk wat lastiger.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Je raadt het al, ik ben dus met een dakrek bezig. Bedankt voor de tip en de foto's.
henkhy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bustent

Bericht door henkhy »

een "gewone" bustent heeft vaak een soort flap aan achterkant met daaraan een soort "tunnel" waar een buis door kan. Deze buis leg je met de flap er aan in je dakgoot en de verbinding is klaar.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
hy belge
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door hy belge »

Op mijn Hy was een bustent voorzien maar die was zo slecht gemonteerd dat het een haard van roest geworden was. :?
Ik ben dus ook nog opzoek naar een goede oplossing daarvoor.
Ik had ook al gedacht aan een luifel met safari room van omnistore maar die moet je steeds inpakken als je een uitstapje wil maken.

By the way onze vakantie staat al vast tussen 21/07 en 15/08 kan je ons tegenkomen in zuid Frankrijk met de HY natuurlijk. :D
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Bustentje is gekocht. Hoewel, tentje. Hij is wel groot 300x370. De buis ga ik met de 2 bijgeleverde klemmen d.m.v. vleugelmoeren aan mijn dakrek maken.
Cnoucky
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
Contacteer:

Bericht door Cnoucky »

ik ga eerst eens proberen naar het 2e lindetreffen tegaan,
dat wordt de eerste keer van dit zomerzijzoen ,8)
dat HY weer een stuk kan rijden..
stil staan is ook slijtage.. :roll:
HY moet blijven rijden..
Cnoucky
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
Contacteer:

Bericht door Cnoucky »

Dat was een hele klus..
:oops:

Afbeelding
HY moet blijven rijden..