Ff een bakkie doen hier

MurpHY net weggebracht voor de APK, dus weer duimen.
Gisteravond nog tot 1 uur bezig geweest met de zooi die nog in de bus stond er uit te halen en even ergens anders te stallen en om de handrem af te stellen. Daar wist ik van dat die niet snel genoeg aangrijpt en dat dat dan normaal afkeur is. Dus die grijpt nu zo goed mogelijk aan bij het derde tandje, strakker lukt niet want dan grijpt ie ook aan als de handrem er af is.
Vanochtend wilde hij niet starten, helemaal niks... geen geluid van LPG of benzine. Accu werkt goed, alle verbruikers doen het, alle zekeringen zijn heel.
Naar benzine geschakeld, met de slinger geprobeerd. Niks.
Nog meer nalopen (maar al uit de ideeën, dus eigenlijk alles nog een keer), niks gevonden en ineens doet de LPG-schakelaar het en hij start. Met moeite. Best wel wat witte/lichtgrijze rook, maar hij loopt. Nog een paar keer gestart (ook op benzine) en op zich werkt alles. Hij loopt niet super, maar ja dat staat ook al een hele tijd op de to-do: afstellen en kleppen stellen. Maar ja, kleine meid gaat voor grote bus

Op weg naar de garage uiteraard meerdere keren stevig remmen. Op zich blokkeert de boel me wat te snel, maar ja, daar kan ik nu niks aan doen. Hopen dat het voor de APK evenwichtig genoeg is.
Onderweg ook weer de luchtinlaat op het filter een eind afgeplakt, had het er af gehaald, maar hij trekt voor geen meter als ie zoveel lucht krijgt (grappig dus ten opzichte van dat andere topic waar men zich afvraagt of een luchtfilter niet te klein is).
hoop dat ik niet tussendoor al gebeld wordt dat hij afgekeurd is en anders heb ik tot 24 april in ieder geval voordat hij echt herkeurd moet zijn als het goed is.
Enfin, dat moest ik even kwijt...