3 FoodHY's
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
3 FoodHY's
3 HY’s op het Foodtruckfestival Stoer Voer afgelopen weekend in Hengelo (OV).
http://www.stoervoerfestival.nl/ die ook een HY in het logo hebben
De bussen: de rode van Renzo’s uit Amsterdam, de gele van Wrap ‘n Rolling uit Amsterdam (hun “nieuwe” bus, de oude is verongelukt, zie http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=2916) en de blauwe van restaurant Intenzo uit Hengelo (een geleende bus denk ik, deze is van een cateringbedrijf uit Twente, Merlijn gebruikt de bus ook wel eens)
http://www.stoervoerfestival.nl/ die ook een HY in het logo hebben
De bussen: de rode van Renzo’s uit Amsterdam, de gele van Wrap ‘n Rolling uit Amsterdam (hun “nieuwe” bus, de oude is verongelukt, zie http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=2916) en de blauwe van restaurant Intenzo uit Hengelo (een geleende bus denk ik, deze is van een cateringbedrijf uit Twente, Merlijn gebruikt de bus ook wel eens)
- Bijlagen
-
- renzos.jpg (120 KiB) 51755 keer bekeken
-
- wrapnrolling2.jpg (112.29 KiB) 51755 keer bekeken
-
- wrapnrolling1.jpg (116.37 KiB) 51755 keer bekeken
-
- intenzo.jpg (103.8 KiB) 51755 keer bekeken
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- HY 1970
- HY Forum Specialist
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 08, 2015 6:46 pm
- Locatie: Ternat,België
Re: 3 FoodHY's
Ik vind het 3 mooie HY's.
Ik vind het wel nog altijd zonde van die andere bus van Wrap ‘n Rolling (zal het altijd zonde vinden) ,maar die mensen leven nog en dat is het voornaamste.
Ik vind het wel nog altijd zonde van die andere bus van Wrap ‘n Rolling (zal het altijd zonde vinden) ,maar die mensen leven nog en dat is het voornaamste.
Citroën HY 1970
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: 3 FoodHY's
En het eten was lekker (beetje prijzig, maar goed dat hoort er een beetje bij geloof ik
).

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: 3 FoodHY's
Welnee; het feit dat de huidige hype "Foodtrucks" momenteel "lekker" ligt bij allerlei financiers maakt "het (gefinancierde) geheel" v.w.b. àl dat soort "voitures" (te) duur ...En het eten was lekker (beetje prijzig, maar goed dat hoort er een beetje bij geloof ik).
En dat zal dus "ergens" - over de hoofden van de consumenten heen - moeten worden "terugverdiend" ...
De "prijzen" van àl dat "food-ware" staan in geen verhouding tot de werkelijke kosten ervan. Je betaalt voor het grootste gedeelte de "entourage" (lees: financiering) er om heen. Nix meer en nix minder ...
Jammer !
"Hypes" zijn geen lang leven beschoren.
Dat merken we vanzelf, wanneer de vraagprijs voor "HY 's" weer tot een "normaal niveau" zijn gedaald ...

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: 3 FoodHY's
Gert, de prijzen van HY's zullen nooit meer zakken nar een niveau zoals het vroeger was. Als ondernemer kan je kiezen of je een restaurantje koopt in de binnenstad voor drie ton, of voor 10% van dit bedrag een HY aanschaft om je maal vanuit te verkopen. Er zal altijd vraag blijven naar enkele tientallen HY foodtrucks in Nederland. Met het schaarse aanbod, zal dit de prijs voorlopig blijven opdrijven.
En ondertussen mogen die ondernemers van mij een goede boterham verdienen. Een goede maal is meer dan de som van de prijs van de ingredienten.
En ondertussen mogen die ondernemers van mij een goede boterham verdienen. Een goede maal is meer dan de som van de prijs van de ingredienten.
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr jan 09, 2009 11:18 pm
- Kenteken: NH-81-JK
- Locatie: Alkmaar
Re: 3 FoodHY's
Waar ik me meer zorgen om maak: Veel auto's waar meerdere verschillende mensen in rijden, slijten sneller, men is hem niet gewend, 'het is toch mijn auto niet'-effect, etc.
Dat geldt des te meer voor oldtimers en al helemaal de HY. Een van de redenen dat ik niemand in mijn bus laat rijden, hem niet uitleen of verhuur.
Een deel van de foodtrucks zal 1 of 2 vaste bestuurders hebben, maar een groot deel ook niet (er zijn zelfs verhuurbedrijven van foodtrucks).
Een HY moet je rustig berijden, vooral met beleid (met 'gevoel') schakelen. Ik vrees dat vooral de versnellingsbakken het zwaar te verduren krijgen met als gevolg meer reparaties, revisies en dus zeldzamer en dus duurder worden van bepaalde onderdelen, die momenteel niet meer nieuw gemaakt worden.
Positief in dit verhaal is dan misschien dat de vraag zo groot wordt dat een fabrikant die onderdelen gaat produceren
Dat geldt des te meer voor oldtimers en al helemaal de HY. Een van de redenen dat ik niemand in mijn bus laat rijden, hem niet uitleen of verhuur.
Een deel van de foodtrucks zal 1 of 2 vaste bestuurders hebben, maar een groot deel ook niet (er zijn zelfs verhuurbedrijven van foodtrucks).
Een HY moet je rustig berijden, vooral met beleid (met 'gevoel') schakelen. Ik vrees dat vooral de versnellingsbakken het zwaar te verduren krijgen met als gevolg meer reparaties, revisies en dus zeldzamer en dus duurder worden van bepaalde onderdelen, die momenteel niet meer nieuw gemaakt worden.
Positief in dit verhaal is dan misschien dat de vraag zo groot wordt dat een fabrikant die onderdelen gaat produceren

Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: 3 FoodHY's
Tja, doe eens een rondvraag onder allerlei (privé-) "rHYders" en je zult ontdekken dat het overgrootste deel (zo niet állemaal) jouw mening deelt !!Een van de redenen dat ik niemand in mijn bus laat rijden, hem niet uitleen of verhuur.
Dit gebeurt al heel lang. Maar NIET op initiatief van "één of àndere fabrikant" maar door leden van het "Citroën Team Holland" - die hun know-how en connecties in de bedrijvenwereld gebruiken om allerlei nieuwe onderdelen voor de HY door professionele bedrijven of ándere specialisten opnieuw (en dus volstrekt nieuw !) te laten vervaardigen.Positief in dit verhaal is dan misschien dat de vraag zo groot wordt dat een fabrikant die onderdelen gaat produceren
Kom eens een keer op bezoek in het magazHYn in Heesch, stel een hoop vragen en verwonder je over de uitgebreide voorraad gebruikte - maar vooral óók nieuwe - onderdelen die je er (zómaar, als ware het een supermarkt ...) kunt kopen.
Alsof de HY een "hedendaagse en gangbare voiture" is ... en niet anno 1981 voor het laatst werd geproduceerd ...
Raymond: help me onthouden dat ik hier - over een paar jaar - nog eens met jou over wil filosoferen ... Wie weet ...Met het schaarse aanbod, zal dit de prijs voorlopig blijven opdrijven.

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: 3 FoodHY's
Nou Otje, hoewel het HY Team uiteraard goede dingen doen zijn zij echt niet de enige die het initiatief nemen, ook de diverse specialisten zoals Citrotech, Citroworld en HY's Mooi laten onderdelen produceren en het schijnt dat dat bij de loods van Henny (het "magazijn" van Le Camion) ook gebeurt alleen hoor je daar niet veel over verder.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: 3 FoodHY's
Hey Leipi: klopt, en gelukkig maar !
Maar vergeef me mijn enthousiasme, ingegeven door het "kijken achter de schermen" en het "zien en meemaken" hoeveel energie en tijd er (door de beide clubs: belangeloos) gestoken wordt in het "on the road" houden (en àl wat daarbij komt kijken) van ons aller "veHYcle".
Geldt daarnaast óók voor alle(rlei) àndere "leveranciers" maar daar is doorgaans de "motivatie" toch lichtelijk ànders. Zij doen het veelal voor hun broodwinning.
Maar vergeef me mijn enthousiasme, ingegeven door het "kijken achter de schermen" en het "zien en meemaken" hoeveel energie en tijd er (door de beide clubs: belangeloos) gestoken wordt in het "on the road" houden (en àl wat daarbij komt kijken) van ons aller "veHYcle".
Geldt daarnaast óók voor alle(rlei) àndere "leveranciers" maar daar is doorgaans de "motivatie" toch lichtelijk ànders. Zij doen het veelal voor hun broodwinning.
Aangezien dit Forum bedoeld is voor - en gedeeld wordt door - beide HY-clubs zou het misschien óók wel eens leuk zijn om eens wat "enthousiaste geluiden" te vernemen van "de loods van Henny" of daaromtrent ...... en het schijnt dat dat bij de loods van Henny (het "magazijn" van Le Camion) ook gebeurt alleen hoor je daar niet veel over verder.

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr jan 09, 2009 11:18 pm
- Kenteken: NH-81-JK
- Locatie: Alkmaar
Re: 3 FoodHY's
@Otje: Ik weet dat het HY Team initiatieven neemt om niet meer leverbare onderdelen te laten produceren. Echter, men heeft mij daar verteld dat het nogal wat moeite kost omdat alles precies 'op tekening' gezet moet worden en dan de juiste materiaalkeuze (je hebt b.v. ijzer en ijzer, meer of minder koolstof) en dan nog een fabrikant gezocht, een enorm (uitzoek-) werk en dat allemaal door vrijwilligers, daar ben ik me goed van bewust hoor.
Zodoende kan men (nog) niet alle onderdelen leveren. Degene die mijn versnellingsbak reviseerde (al weer wat langer geleden) vertelde b.v. dat de synchromeshen (schrijf ik dat goed?) niet meer leverbaar waren en recent las ik op dit forum nog iets over een niet meer nieuw leverbaar kroonwiel.
Dat alles had ik in mijn hoofd toen ik mn gedachten liet gaan bij het fenomeen 'HY als foodtruck'.
Met mijn laatste zin: "Positief in dit verhaal is dan misschien dat de vraag zo groot wordt dat een fabrikant die onderdelen gaat produceren" bedoel ik dan ook dat het mooi zou zijn als fabrikanten door de toegenomen vraag naar sommige onderdelen ook het 'pré-productie' werk gaan doen, wat nu door vrijwilligers gedaan wordt.
Zodoende kan men (nog) niet alle onderdelen leveren. Degene die mijn versnellingsbak reviseerde (al weer wat langer geleden) vertelde b.v. dat de synchromeshen (schrijf ik dat goed?) niet meer leverbaar waren en recent las ik op dit forum nog iets over een niet meer nieuw leverbaar kroonwiel.
Dat alles had ik in mijn hoofd toen ik mn gedachten liet gaan bij het fenomeen 'HY als foodtruck'.
Met mijn laatste zin: "Positief in dit verhaal is dan misschien dat de vraag zo groot wordt dat een fabrikant die onderdelen gaat produceren" bedoel ik dan ook dat het mooi zou zijn als fabrikanten door de toegenomen vraag naar sommige onderdelen ook het 'pré-productie' werk gaan doen, wat nu door vrijwilligers gedaan wordt.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
- HY 1970
- HY Forum Specialist
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 08, 2015 6:46 pm
- Locatie: Ternat,België
Re: 3 FoodHY's
Ik ben het met hyliner eens want bij ons in België komt het 'het is toch mijn auto niet'-effect wel vaker voor.Waar ik me meer zorgen om maak: Veel auto's waar meerdere verschillende mensen in rijden, slijten sneller, men is hem niet gewend, 'het is toch mijn auto niet'-effect, etc.
Dat geldt des te meer voor oldtimers en al helemaal de HY. Een van de redenen dat ik niemand in mijn bus laat rijden, hem niet uitleen of verhuur.
Citroën HY 1970
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: 3 FoodHY's
@hyliner:
Aangezien er totaal geen commercieel succes te behalen valt bij de (her-)productie van HY-onderdelen op wèlk vlak dan ook zal jouw wens altijd een utopie blijven. Ergo: het reproduceren van sommige onderdelen (zoals bijvoorbeeld inderdaad het kroonwiel) zal uiteindelijk onbetaalbaar blijken. Reden temeer om zuinig te zijn op hetgeen we nu nog aan "bestaande voorraad" hebben !"Positief in dit verhaal is dan misschien dat de vraag zo groot wordt dat een fabrikant die onderdelen gaat produceren"
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: 3 FoodHY's
waarom niet?
er hoeft maar iemand brood in te zien en als de aantallen voldoende zijn kan de productie beginnen
er hoeft maar iemand brood in te zien en als de aantallen voldoende zijn kan de productie beginnen
Re: 3 FoodHY's
Een heel deel van deze foodtrucks worst slechts uiterlijk opgeknapt. Er wordt niet mee gereden, ze worden op een trailer gezet en afgeleverd.hyliner schreef:Waar ik me meer zorgen om maak: Veel auto's waar meerdere verschillende mensen in rijden, slijten sneller, men is hem niet gewend, 'het is toch mijn auto niet'-effect, etc.
Dat geldt des te meer voor oldtimers en al helemaal de HY. Een van de redenen dat ik niemand in mijn bus laat rijden, hem niet uitleen of verhuur.
Een deel van de foodtrucks zal 1 of 2 vaste bestuurders hebben, maar een groot deel ook niet (er zijn zelfs verhuurbedrijven van foodtrucks).
Een HY moet je rustig berijden, vooral met beleid (met 'gevoel') schakelen. Ik vrees dat vooral de versnellingsbakken het zwaar te verduren krijgen met als gevolg meer reparaties, revisies en dus zeldzamer en dus duurder worden van bepaalde onderdelen, die momenteel niet meer nieuw gemaakt worden.
Positief in dit verhaal is dan misschien dat de vraag zo groot wordt dat een fabrikant die onderdelen gaat produceren