LPG ingebouwd

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Leo
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

LPG ingebouwd

Bericht door Leo »

Er is al wat eerdere discussie over dit onderwerp geweest. Vanwege de hoge benzine prijs heb ik een LPG installatie ingebouwd.

Ik heb voor € 800 een complete set delen inclusief 120 liter tank bij ABK in Alkmaar gekocht (Tel. 072- 5628585). Met de bijbehorende instructies was het relatief eenvoudig in te bouwen.

De gastank ligt dwars achterin. De verdamper, met relais, en benzine afsluiter heb ik met een U profiel en een 52mm uitlaatklem aan de buis voor aan het chassis bevestigd. Zit daar op een goede plek om alle verbindingen te maken.

De LPG wordt via een flens tussen carburateur en luchtfiler ingespoten.
Om het oude luchtfilter weer goed te kunnnen bevestigen heb ik ongeveer 1 cm van de bovenkant van de carburateur moeten afzagen.

Na de algemene inspectie en het juiste afregelen door ABK rijdt de HY prima op LPG. Vanochtend werd de installatie door de RDW in Amsterdam goedgekeurd. (€55)

Kortom voor € 850 plus wat klein spul rijdt ik prima op LPG. Ik schat dat met de huidige branstofprijzen de terurgverdientijd ongeveer 8000 km is.

Mocht iemand foto's van de installatie willen hebben of nadere inlichtingen dan kan ik die sturen. Ik weet niet hoe ik foto's op dit forum krijg.
HY rijder sinds 1995.
Willem
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door Willem »

Hoi Leo

Ik ben zeker geinteresseerd in jouw ervaringen met de lpg inbouw.
Graag meer.

Wat mij betreft plaats je alle info op dit forum, dan is het breed beschikbaar.

Daarnaast zoek ik nog antwoord op de vraag; of installatie van 120 liter aan één zijkant in de lengterichting van de bus, technische- of rijgedrag problemen geeft.

Willem
Hy'sblij
Patje74
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Re: LPG ingebouwd

Bericht door Patje74 »

Leo schreef:Mocht iemand foto's van de installatie willen hebben of nadere inlichtingen dan kan ik die sturen. Ik weet niet hoe ik foto's op dit forum krijg.
Je mag de foto's wel naar mij toe mailen, dan zet ik ze voor de liefhebber online.

Verder een prima deal! Ik heb vorig jaar het zelfde gedaan met mijn GS. Mijn HY was al voorzien dat scheelt weer.

@Willem, ik mek geen verschil in rijgedrag. Mijn tank zit aan de zijkant in de lengterichting.
Plaats reactie