... oftewel: http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?f=32&t=2633
Voorjaar 2014 (onder andere) het complete koppelings-gebeuren vernieuwd.
- koppelingsplaat
- drukgroep
- druklager
- koppelings-as
- koppelingskabel
- oliekeerringen prise-as en achter het vliegwiel
etc. etc.
Dan denk je: dáár ben ik voorlopig de eerste jaren vanaf.
Eeeuuhhh ...
PANGGGG !!!
... s h i t ... ^%@&(&%^^%# !!! gvd !
Afgelopen twee weken even een korte trip door Frankrijk. In eerste instantie zo'n 1.100 km heerlijk zoeven van camping naar camping. In de buurt van Bergerac ging het mis: een flinke klap, prompt op de rem (gelukkig midden in een rustig dorpje ...) en een meter of 10 achter Otje lag een gloeiend hete veer uit de koppelingsplaat zich in het (overigens óók zeer hete) asfalt in te graven.
OOoops ...
Op hoop van zegen nog de te overbruggen ca. 15 km naar de volgende camping afgelegd (voor de naturisten onder ons: Le Couderc in Naussannes; in onze ogen een absolute aanrader !) en aldaar Otje op een schaduwrijk plekje gestald.
Vloerplaten eruit, inspectieluikje open en jawel: TWEE veren van de koppelingsplaat bleken inmiddels tijdens onze vakantietrip onderweg te zijn "uitgestapt".
"Jongens van Jan de Witt" zoals we zijn lieten we ons niet uit het veld slaan. Na een weekje zonnen, luieren, véél lezen en een beetje fietsen ("vals plat" met een Simplex-herenfiets uit 1948 zónder versnellingen ... het gáát ... pfffffffff ....) tóch maar weer een beetje Noord-waarts. Héél rustig koppelen en 350 km richting Boussac, Creuse Nature (niet geheel onbekend onder rHYdend Nederland).
Edoch: luttele kilometers voordat we Boussac zouden bereiken, op een flinke helling, moest er worden teruggeschakeld naar de 2e.
... s h i t ... ^%@&(&%^^%# !!! gvd !
Het koppelingspedaal liet zich niet meer indrukken !!!
Stel je voor: zo'n 39*C; enkel "ARKO", een flinke helling; een hijgende "poid lourd" in je nek en je kunt niet meer (terug-)schakelen ...
... tig keer het koppelingspedaal ingetrapt en plots ... kon ik weer koppelen en dus schakelen ...
PPPPFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF ......................... !!!!!!!!!!!!!!
Op Le Creuse: wederom vloerplaten ...; inspectieluikje ...
Slechts 3 van de 6 veren in de koppelingsplaat hadden het volgehouden. De 3e van die "afscheid-nemende" veren had zich kennelijk op die laatste helling nog even gemanifesteerd door het - tijdelijk - blokkeren van het hele koppelingsgebeuren ...
HOEZEE, HOEZEE, lang leve de AA EN WEE BEE !
Kort en goed: WIJ zijn inmiddels thuis; op zich een verhaal apart, maar daar wijd ik een ànder topic aan.
Otje staat nog in Boussac.
Het kan 1 - of 2 - of 3 (of ...) weken duren voordat we haar (hopelijk ongeschonden) weer terugzien.
En dat alles door een koppelingsplaat die het letterlijk tot nog toe amper 7.500 km heeft volgehouden ...
Snifff.
Gert
Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog ...
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog ...
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog ...
ACH EN DE WEE eigenlijk?
Wat een pech zeg...
Wat een pech zeg...
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog ...
balen man, maar een koppelingsplaat is in Frankrijk toch nog wel aan te komen? of anders per express uit NL laten komen. een paar uurtjes schroeven en je kan weer verder.
de ANWB zou ook veel geld besparen door e.a ter plekke te regelen.
Ik heb ook goede ervaringen met de ANWB , ze betalen alles netjes maar logica? Ik stond 2 jaar terug met een kapotte koppelingskabel in Valkenburg Limburg. Kabel lag bij Citroworld in Heeze klaar, letterlijk om de hoek bij de ANWB. Maar ze konden hem niet brengen, wel de HY met een autoambulance ophalen en naar Heeze brengen, tien keer zo duur.... rare jongens die ANWB.
Zelf maar professorisch gemaakt en naar Heeze gereden, ik kan niet tegen dergelijke idioterie.
de ANWB zou ook veel geld besparen door e.a ter plekke te regelen.
Ik heb ook goede ervaringen met de ANWB , ze betalen alles netjes maar logica? Ik stond 2 jaar terug met een kapotte koppelingskabel in Valkenburg Limburg. Kabel lag bij Citroworld in Heeze klaar, letterlijk om de hoek bij de ANWB. Maar ze konden hem niet brengen, wel de HY met een autoambulance ophalen en naar Heeze brengen, tien keer zo duur.... rare jongens die ANWB.
Zelf maar professorisch gemaakt en naar Heeze gereden, ik kan niet tegen dergelijke idioterie.
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
- FerrHy
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 600
- Lid geworden op: zo okt 31, 2010 11:35 am
- Kenteken: 75-YB-34
- Locatie: Baarn
Re: Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog ...
Jeetje Gert, wat een avontuur weer!
Pas maar op straks ga je Ewald vragen om een namen wissel... Zijn 'MurpHY' houd zich aardig rustig de laatste tijd!
Sterkte met de terugkomst van Otje.
Ferry
Pas maar op straks ga je Ewald vragen om een namen wissel... Zijn 'MurpHY' houd zich aardig rustig de laatste tijd!

Sterkte met de terugkomst van Otje.
Ferry
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...