Ik ben Willem Lamberts. een 22 jarige HBO mechatronica-student (ict electro en werktuigbouwkunde) uit Deurne en ik heb een hele simpele vraag: Past HY bij MY?
Volgend jaar studeer ik af en naast een huisje, staat ook een oldtimer hoog op de agenda. Dat er een oldtimer komt, is wel duidelijk, wat voor een daarentegen is nog niet helemaal duidelijk. De HY heeft mij altijd al geintrigeerd door met name het simpele, degelijke karakter, maar ik ben (nog) niet zo thuis in de details van deze bus.
Ik ben zelf een grote man: 1.93m 95kg, past dat wel? Ik heb inmiddels begrepen dat ik wel achter het stuur zou kunnen zitten, maar zijn er "grote" HY bezitters die mij hierover meer zouden kunnen vertellen? Zijn er (liefst in de buurt van Deurne natuurlijk) plekken waar ik bijvoorbeeld een keer in een HY plaats zou kunnen nemen?
Als ik als wens heb om een HY78 te rijden, geen camper, geen LPG, "kort" en "laag" en het hoeft ook geen concoursmodel te zijn, krijg ik dit dan voor elkaar met een budget van (maximaal) €10.000? Ik heb geen specifiek bouwjaar in gedachten.
Dat HY niet zo'n racebeest is, is voor mij geen enkel probleem, maar kan ik met mijn HY van NL naar Frankrijk met de vrachtwagens meerijden zonder dat ik ieder uur van de weg af moet om hem af te laten koelen?
Ik weet dat Nederlandse HY's van na 1970 geen suicide deuren meer hebben. Wat is er nou fijner/praktischer? "Nederlande deuren" of "Franse deuren"?
Zijn er naast die paar dingen die ik hierboven genoemd heb nog andere (HELE) belangrijke dingen waarbij je rekening moet houden als je van HY-fan naar HY-bezitter wilt promoveren?
Alvast hartelijk bedankt en hopelijk krijg ik op deze manier een beter beeld over of de HY iets voor MY is.
De groeten!

Willem Lamberts