Wie wil er met mij mee????????
Wie wil er met mij mee????????
Hallo,
Hier een berichtje van Wietse.
Het punt is, ik ben verliefd geworden op een HY die nu te koop staat aangeboden op marktplaats.
Het is die gele uit 1972.
Nu wil ik graag een afspraak maken met die verkoper om te kijken.
Ik heb helaas (nog) weinig verstand van auto's.
En omdat het toch om een heel bedrag gaat...........
Zou er iemand, die er verstand van heeft, met mij naar Haarlem willen om deze bus te bekijken?
B.v.d.
Wietse Eenkhoorn
Hier een berichtje van Wietse.
Het punt is, ik ben verliefd geworden op een HY die nu te koop staat aangeboden op marktplaats.
Het is die gele uit 1972.
Nu wil ik graag een afspraak maken met die verkoper om te kijken.
Ik heb helaas (nog) weinig verstand van auto's.
En omdat het toch om een heel bedrag gaat...........
Zou er iemand, die er verstand van heeft, met mij naar Haarlem willen om deze bus te bekijken?
B.v.d.
Wietse Eenkhoorn
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Da's een mooie ja
(ik kijk vrij vaak op marktplaats
)
Heb 'm zitten bekijken, vielen alleen wel een paar dingen op (absoluut geen probleem hoor, maar meer nieuwsgierigheid
):
- 't bouwjaar strookt niet echt met het uiterlijk, ik zou denken dat hij eerder van rond '68 is (heb m'n boeken even niet bij de hand)
- ronde achterspatborden (kan natuurlijk door de verlenging komen dat men daar andere platen voor heeft gebruikt),
- knipperlichten die nog direct vast zitten en
- Franse deuren (wat natuurlijk kan als het geen Beneluxmodel is, dan is hij waarschijnlijk in 1972 ingevoerd bijvoorbeeld
)
- daarnaast lijkt het aan de achterkant of het oorspronkelijk een ambulance was, maar dat ze de ambulancedeuren hebben doorgezaagd en de onderkant vervangen door normale achterdeurtjes (zie ook de scharnieren van de onderdeurtjes, die zijn niet gebruikelijk).
- gaaf zo'n douche aan de achterdeur!
- de watertank achter de bestuurdersstoel is een zeldzame heb ik mij laten vertellen... mocht je er dus ooit over denken om die weg te halen houd dat dan even in het achterhoofd, ze zijn makkelijk 75 euro waard
Nogmaals: allemaal geen enkel probleem, meer leuke gespreksstof om met de verkoper over te praten
(ik vind het bij mijne jammer dat ik zo weinig weet van wat hij allemaal mee heeft gemaakt... kwam gisteren nog een ingelast stuk tegen wat me nog niet eerder was opgevallen! (maar ja, je haalt ook niet elke dag de passagiersstoel er uit))
Verder in ieder geval: succes! Op de foto's ziet hij er goed uit, prijs is netjes en het feit dat er een Eend voorstaat geeft een goed gevoel dat de verkoper een liefhebber is
Oh en ik kan niet mee naar Haarlem


Heb 'm zitten bekijken, vielen alleen wel een paar dingen op (absoluut geen probleem hoor, maar meer nieuwsgierigheid

- 't bouwjaar strookt niet echt met het uiterlijk, ik zou denken dat hij eerder van rond '68 is (heb m'n boeken even niet bij de hand)
- ronde achterspatborden (kan natuurlijk door de verlenging komen dat men daar andere platen voor heeft gebruikt),
- knipperlichten die nog direct vast zitten en
- Franse deuren (wat natuurlijk kan als het geen Beneluxmodel is, dan is hij waarschijnlijk in 1972 ingevoerd bijvoorbeeld

- daarnaast lijkt het aan de achterkant of het oorspronkelijk een ambulance was, maar dat ze de ambulancedeuren hebben doorgezaagd en de onderkant vervangen door normale achterdeurtjes (zie ook de scharnieren van de onderdeurtjes, die zijn niet gebruikelijk).
- gaaf zo'n douche aan de achterdeur!
- de watertank achter de bestuurdersstoel is een zeldzame heb ik mij laten vertellen... mocht je er dus ooit over denken om die weg te halen houd dat dan even in het achterhoofd, ze zijn makkelijk 75 euro waard

Nogmaals: allemaal geen enkel probleem, meer leuke gespreksstof om met de verkoper over te praten

(ik vind het bij mijne jammer dat ik zo weinig weet van wat hij allemaal mee heeft gemaakt... kwam gisteren nog een ingelast stuk tegen wat me nog niet eerder was opgevallen! (maar ja, je haalt ook niet elke dag de passagiersstoel er uit))
Verder in ieder geval: succes! Op de foto's ziet hij er goed uit, prijs is netjes en het feit dat er een Eend voorstaat geeft een goed gevoel dat de verkoper een liefhebber is

Oh en ik kan niet mee naar Haarlem

Laatst gewijzigd door LEiPiE op di mei 30, 2006 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr mei 14, 2004 2:38 pm
- Locatie: Gieten
bouwjaar
Ja het bouwjaar van deze mooie gele HY is een raadsel. Aan de achterlichten te zien (grote Hella's) is het een bus die in 67/68 in Amsterdam is gemaakt. De achterspatborden, deuren en lage stepjes kloppen dan ook. Ik denk dat er ooit een ander paard voor gekomen is en dat er hierdoor een ander kenteken en bouwjaar bij deze bus is gekomen. Of deze bus heeft de eerste jaren van haar bestaan kentekenloos doorgebracht.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr mei 14, 2004 2:38 pm
- Locatie: Gieten
gekocht?
Hallo Wietse
Heb je die gele HY nog gekocht? Ik zag dat de bus nog steeds te koop stond, daarom de vraag (als je de Hy niet heb gekocht) waarom niet?
Heb je die gele HY nog gekocht? Ik zag dat de bus nog steeds te koop stond, daarom de vraag (als je de Hy niet heb gekocht) waarom niet?
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Nee, ik heb hem niet gekocht.
Die meneer die hem te koop had staan wilde er eerst nog mee op vakantie.
Dat is voor mij geen optie, want ik wil er natuurlijk zélf direct mee op vakantie.
Dat was wel jammer.
Maarja, daar doeje niks aan.
Nu wil ik a.s. donderdag naar een andere hy kijken.
Misschien dat er dan nog iemand mee wil????
Het is om 8uur in Leeuwarden.
Staat ook op marktplaats.(weer een gele)
Ik hoor het wel....
B.v.d.
Wietse
Die meneer die hem te koop had staan wilde er eerst nog mee op vakantie.
Dat is voor mij geen optie, want ik wil er natuurlijk zélf direct mee op vakantie.
Dat was wel jammer.
Maarja, daar doeje niks aan.
Nu wil ik a.s. donderdag naar een andere hy kijken.
Misschien dat er dan nog iemand mee wil????
Het is om 8uur in Leeuwarden.
Staat ook op marktplaats.(weer een gele)
Ik hoor het wel....
B.v.d.
Wietse
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Wietze,
Ik heb deze topic nu pas gezien, vandaar mijn late reactie.
Ik ben twee weken geleden ook gaan kijken in Haarlem bij de gele 72er.
Deze wagen is van 1967 en in 72 ingevoerd.
In totaaloverzicht zag de wagen er niet slecht uit. Technisch en motorisch was hy volgens mijn idee helemaal niet verkeert.
Toen ik er eens op mijn gemak onder gelegen heb, bleken de chassisbalken van het verlengde stuk behoorlijke gaten te vertonen. Ook de gastank zweefde gedeeltelijk in het luchtledige. De verkoper was een beetje wazig met zijn verhaal over wel of niet verkopen. Over zelf op vakantie gaan heeft hij het met mij niet gehad. Uiteindelijk was een bod van 70% van de vraagprijs (en die was niet mis) voor hem het overdenken meer dan waard.
Ik ben (mijns inziens) verstandig geweest en heb hem toch maar laten staan.
ik zag dat de advertentie nu toch verwijderd is, misschien verkocht. Of toch zelf er mee op vakantie? (moest wel nog een APK'tje hebben)
Ik heb deze topic nu pas gezien, vandaar mijn late reactie.

Ik ben twee weken geleden ook gaan kijken in Haarlem bij de gele 72er.
Deze wagen is van 1967 en in 72 ingevoerd.
In totaaloverzicht zag de wagen er niet slecht uit. Technisch en motorisch was hy volgens mijn idee helemaal niet verkeert.
Toen ik er eens op mijn gemak onder gelegen heb, bleken de chassisbalken van het verlengde stuk behoorlijke gaten te vertonen. Ook de gastank zweefde gedeeltelijk in het luchtledige. De verkoper was een beetje wazig met zijn verhaal over wel of niet verkopen. Over zelf op vakantie gaan heeft hij het met mij niet gehad. Uiteindelijk was een bod van 70% van de vraagprijs (en die was niet mis) voor hem het overdenken meer dan waard.
Ik ben (mijns inziens) verstandig geweest en heb hem toch maar laten staan.

ik zag dat de advertentie nu toch verwijderd is, misschien verkocht. Of toch zelf er mee op vakantie? (moest wel nog een APK'tje hebben)
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr mei 14, 2004 2:38 pm
- Locatie: Gieten
bouwjaar?
Als deze HY in '72 ingevoerd was, had er op het kenteken moeten staan dat het bouwjaar '67 was en daarbij dat de auto in '72 in Nederland ingebruik was genomen. Er staat echter bj '72 op het kenteken, dat klopt dus niet helemaal.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Hallo HenkHY,
(Februari) '72 is volgens mij een arbitrair gekozen datum (laat me raden, de 28e zeker?) omdat de eerste tenaamstelling niet in NL heeft plaatsgevonden. Waarschijnlijk kiest men dan het invoerjaar maar als uitgangspunt. (Februari weet ik niet zeker)
Dit komt vrij vaak voor. Mijn dagelijkse auto is een Volvo uit 63. Vanuit de Volvo-gelederen weet ik dat dit gebruikelijk was.
Volvo en Citroen HY hoor ik je denken?
Heerlijk hè, die combinatie. (en dan die Mostard Yvonne Caravan)
Ben benieuwd hoe de caravan achter de HY(vonne) hangt.

(Februari) '72 is volgens mij een arbitrair gekozen datum (laat me raden, de 28e zeker?) omdat de eerste tenaamstelling niet in NL heeft plaatsgevonden. Waarschijnlijk kiest men dan het invoerjaar maar als uitgangspunt. (Februari weet ik niet zeker)
Dit komt vrij vaak voor. Mijn dagelijkse auto is een Volvo uit 63. Vanuit de Volvo-gelederen weet ik dat dit gebruikelijk was.
Volvo en Citroen HY hoor ik je denken?
Heerlijk hè, die combinatie. (en dan die Mostard Yvonne Caravan)
Ben benieuwd hoe de caravan achter de HY(vonne) hangt.
Hallo allemaal,
Mijn naam is Martijn, toevallig kwam ik dit forum tegen. Ik ben al een aantal dagen aan het mailen met de eigenaar van de gele verlengde HY van marktplaats. Hij is er dus nog steeds en ik kan hem kopen voor een mooi bedrag.
De eigenaar vertelde mij eerlijk dat er nogal wat gelast moest worden aan de chassisbalken en dat de bus daarom APK afgekeurd is, samen met een nieuwe remcylinder en 2 nieuwe achterbanden moet ie dan weer voor de APK geschikt zijn.
Wat denken jullie inmiddels over deze bus? Is er nog meer nieuws over? Ik vind het vreemd dat hij nog steed sniet verkocht is, zeker met zo'n lage vraagprijs!
Ik zou graag komende week eens gaan kijken, is er hier iemand die met mij meewil? Dat zou ik erg op[ prijs stellen en me een hoop meer zeker heid geven.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes,
Martijn
Mijn naam is Martijn, toevallig kwam ik dit forum tegen. Ik ben al een aantal dagen aan het mailen met de eigenaar van de gele verlengde HY van marktplaats. Hij is er dus nog steeds en ik kan hem kopen voor een mooi bedrag.
De eigenaar vertelde mij eerlijk dat er nogal wat gelast moest worden aan de chassisbalken en dat de bus daarom APK afgekeurd is, samen met een nieuwe remcylinder en 2 nieuwe achterbanden moet ie dan weer voor de APK geschikt zijn.
Wat denken jullie inmiddels over deze bus? Is er nog meer nieuws over? Ik vind het vreemd dat hij nog steed sniet verkocht is, zeker met zo'n lage vraagprijs!
Ik zou graag komende week eens gaan kijken, is er hier iemand die met mij meewil? Dat zou ik erg op[ prijs stellen en me een hoop meer zeker heid geven.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes,
Martijn
Ik ken de bus niet, maar dit lijkt me niet een bus voor iemand die alles door een garage wilt laten uitvoeren. Als je een beetje pech hebt ben je voor het lassen alleen zo 1000 euro kwijt, voor een remrevisie kan dat ook. Banden zijn sowieso 200 euro per stuk, daar kom je ook niet onderuit als je handig bent. Dus wil je alles laten doen, vraag een garage om een offerte wat het kost om deze bus door de APK te loodsen voordat je hem koopt.thexpert schreef:Hallo allemaal,
De eigenaar vertelde mij eerlijk dat er nogal wat gelast moest worden aan de chassisbalken en dat de bus daarom APK afgekeurd is, samen met een nieuwe remcylinder en 2 nieuwe achterbanden moet ie dan weer voor de APK geschikt zijn.
Wat denken jullie inmiddels over deze bus?
En dan komt je nog eens het achterstallig onderhoud tegen, want daar heb je meestal last van bij een bus die verkocht wordt... Er kan veel meer aan een bus mankeren dan dat de APK controleert.
Zorg in ieder geval dat je zo min mogelijk onzekerheden hebt als je deze bus koopt, en ga zeker bij meer dan een bus kijken.
Groet,
Ree
Hallo Ree,Ree schreef:Ik ken de bus niet, maar dit lijkt me niet een bus voor iemand die alles door een garage wilt laten uitvoeren. Als je een beetje pech hebt ben je voor het lassen alleen zo 1000 euro kwijt, voor een remrevisie kan dat ook. Banden zijn sowieso 200 euro per stuk, daar kom je ook niet onderuit als je handig bent. Dus wil je alles laten doen, vraag een garage om een offerte wat het kost om deze bus door de APK te loodsen voordat je hem koopt.thexpert schreef:Hallo allemaal,
De eigenaar vertelde mij eerlijk dat er nogal wat gelast moest worden aan de chassisbalken en dat de bus daarom APK afgekeurd is, samen met een nieuwe remcylinder en 2 nieuwe achterbanden moet ie dan weer voor de APK geschikt zijn.
Wat denken jullie inmiddels over deze bus?
En dan komt je nog eens het achterstallig onderhoud tegen, want daar heb je meestal last van bij een bus die verkocht wordt... Er kan veel meer aan een bus mankeren dan dat de APK controleert.
Zorg in ieder geval dat je zo min mogelijk onzekerheden hebt als je deze bus koopt, en ga zeker bij meer dan een bus kijken.
Groet,
Ree
Volgens mij blaas je het een beeetje op, Een remcilinder kost 40 euro, banden heb ik al gezien voor 100 euro en het lassen kan ik door iemand laten door voor 400 euro! Dat is nogal een verschil.
Uiteraard laat ik niks in een garage doen, ik kan veel zelf en heb wat vrienden met lasapparatuur die me wel willen helpen!
Ik ga zeker bij meer dan 1 bus kijken, maar ik ben een beeetje verliefd geworden op deze bus..

Bedankt voor je reactie trouwens,
groetjes Martijn
Ik blaas het niet op, maar het is één van de scenario's die je zeker moet vermijden. Ik heb een rekening van 1500 euro gezien voor het vervangen van twee voorremmen (complete revisie) en ook een rekening voor exact hetzelfde bedrag voor het lassen van één kokerbalk in een DS. Als je wilt kan het dus zeker!Martijn schreef:Hallo Ree,
Volgens mij blaas je het een beeetje op, Een remcilinder kost 40 euro, banden heb ik al gezien voor 100 euro en het lassen kan ik door iemand laten door voor 400 euro! Dat is nogal een verschil.
Uiteraard laat ik niks in een garage doen, ik kan veel zelf en heb wat vrienden met lasapparatuur die me wel willen helpen!
Ik beloof je dat als je je remmen zelf open gaat maken dat de kans groot is dat je voor meer dan 40 euro aan spulletjes wilt vervangen. Maar zolang je dat zelf doet is dat helemaal niet erg. Het is een erg tijdrovende klus om het goed te doen. Dat betekent vooral dat een garage het snel doet en dus ook vaak niet goed. Datzelfde geldt voor lassen...
Anyway, reken er in ieder geval op dat je het eerste jaar meer kwijt bent dan dat je zal inschatten.
Ik zou best met je mee willen kijken, het is alleen een beetje moeilijk afpraken maken voor me. Ik ga op vakantie zodra het ergens op 300 km rijden afstand mooi weer is, dat zou wel eens donderdag kunnen zijn ;). Daarvoor mag mijn bus nog een grote beurt krijgen. Wanneer ben je van plan om een afspraak te maken?
Ree