bouwjaar
bouwjaar
hallo iedereen, ik ben eigenaar geworden van een hy zonder papieren. geschenk van landbouwer hier in de buurt. ik zou graag weten van welk bouwjaar deze ongeveer is. hij heeft 2 voorruitjes. andere kenmerken zijn er waarschijnlijk ook zoals nummers enzo kortom wat hebt u nodig om mij te zeggen van welk bj hij is aub?
Re: bouwjaar
2 voorruitjes is tot 1963
chassisnummer kan veel zeggen. Plaatje op dashboard aan bijrijderskant.
chassisnummer kan veel zeggen. Plaatje op dashboard aan bijrijderskant.
Dit is een handig bruikmiddel: http://citroenhy.free.fr/dater.htm
Daar kan het chassisnummer worden ingevuld. Dit nummer vind je door de bijrijdersdeur te openen en dan onder het handschoenenkastje te kijken. Veel succes.
Daar kan het chassisnummer worden ingevuld. Dit nummer vind je door de bijrijdersdeur te openen en dan onder het handschoenenkastje te kijken. Veel succes.
Dank je Mark, dat is een handig tooltje.
Het blijkt dat de Bétaillère waar ik mee bezig ben uit 1966 stamt; de carte grise vermeldt 1967, dus ze heeft ws een tijdje bij ene Jean-Pierre in de etalage gestaan voor ze verkocht werd.
Het blijkt dat de Bétaillère waar ik mee bezig ben uit 1966 stamt; de carte grise vermeldt 1967, dus ze heeft ws een tijdje bij ene Jean-Pierre in de etalage gestaan voor ze verkocht werd.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Ik heb eens een HY Benne Basculante (een pickup met een kiepbakje) ingevoerd waarbij de papieren ontbraken. Het bouwjaar moest vervolgens worden bepaald door de RDW voor afgifte van een Nederlands kenteken. Hiervoor is de tool ook gebruikt (in combinatie met een bestaand Nederlands kenteken van een '56-er dat ter verificatie van de gegevens diende).
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Mark,
inderdaad: bedankt voor deez' tip ! Had ik dát maar eerder geweten ...
Groet,
Gert
inderdaad: bedankt voor deez' tip ! Had ik dát maar eerder geweten ...
... en ghys: wèèr wat geleerd ... zullen we maar zeggen.2 voorruitjes is tot 1963

Groet,
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Zo leren we elke dag... en ghys: wèèr wat geleerd ... zullen we maar zeggen.