De pin eruit
De pin eruit
Ja het is mij ook gebeurd. Na het stellen van de ontsteking de pin vergeten eruit te halen en toch starten.
Nu is de pin krom geslagen en krijg ik hem er niet meer uit.
Heeft iemand ervaring hiermee en vooral een tip hoe (indien mogelijk) de pin eruit te krijgen?
Nu is de pin krom geslagen en krijg ik hem er niet meer uit.
Heeft iemand ervaring hiermee en vooral een tip hoe (indien mogelijk) de pin eruit te krijgen?
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!
Re: De pin eruit
Zit de pin nog in het koppelingshuis en in het vliegwiel? Zo ja, dan kun je proberen de pin wat rechter te maken door de motor wat terug te draaien. Dat zal veel kracht vergen.Door de pin met veel geweld eruit te trekken kan een stuk uit het koppelingshuis breken. Maar ik vrees het ergste....scheiden van motor en bak
Tip:bevestig de contactsleutel aan de pin bij deze werkzaamheden.Of gebruik een boortje. Dat breekt af en valt op t laagste punt uit t vliegwiel.
Tip:bevestig de contactsleutel aan de pin bij deze werkzaamheden.Of gebruik een boortje. Dat breekt af en valt op t laagste punt uit t vliegwiel.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
hoe is het afgelopen met de pin?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Heb deze met bandjes vast gezet zodat die niet naar onder kan vallen. Ben opzoek naar ander blok en bak. Dat was toch al de bedoeling maar als die er toch uitgaat wil ik er een ander inzetten.
www.depannenkoekenbakker.eu
De pin is van relatief zacht materiaal gemaakt. Kan je hier niet gewoon mee verder rijden en hopen dat hij er t.z.t. vanzelf uit valt?
Begrijp ik nu dat de motor draait? In dat geval zou ik de pin vastzetten (zoals je al deed) of aan de bovenkant kromslaan zodat ie niet wegzakt en lekker doorrijden.
Wat al gezegd is , is dat zo'n pin relatief zacht is en het echt wel aflegt tegen het vliegwiel
Wat al gezegd is , is dat zo'n pin relatief zacht is en het echt wel aflegt tegen het vliegwiel
Laatst gewijzigd door JanW op zo sep 14, 2014 4:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Is de pin er inmiddels uit? En loopt de motor ondertussen
Als hij loopt eens compressie meten en waar nodig wat nieuwe delen in steken.
Als hij loopt eens compressie meten en waar nodig wat nieuwe delen in steken.