Garage weer blij..en ik ook... Rene
René: gefeliciteerd ! En nu genieten !
Servicerik:
"Weersverwachting voor de komende termijn ..." oftwel even in het kort hoe
IK verwacht dat e.e.a. zal gaan lopen (puttend uit eigen ervaring maar zéér beslist "
bemoedigend" bedoeld !):
tja ... wordt dus in eerste instantie waarschijnlijk zoeken naar een auto-ambulance.
Vervolgens naar de RDW voor dat chassisnummer (zorg dat je de originele "Carte Grise" bij je hebt !). Gaan ze 'm helemaal nakijken (óók alle vast-gepopte aluminium identiteits-plaatjes in/aan/op het chassis en op het motorblok) en wordt jij daarna met jouw TUB weer naar huis gestuurd: men gaat een "identiteits-onderzoek" starten. Oftewel via officiële Citroën-kanalen (o.a. naar Frankrijk) de oorsprong/"geboortedatum" etc. van jouw auto achterhalen en nagaan of jouw HY nog helemaal origineel is (o.a. of het motorblok-nummer bij het (nu dus onvindbare ...) chassisnummer hoort). Hoop dat dat laatste geen onoverkomelijk probleem gaat worden.
Tijdsduur onderzoek: meerdere weken. Kosten (prijsstijgingen daargelaten): EUR 46,=.
Vervolgens (na een week of drie) moet je minstens één keer in de week de RDW bellen om na te vragen hoe het onderzoek vordert.
Het verlossende antwoord is uiteindelijk afkomstig van het (jawel !) "Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit". Zodra die club kan bevestigen dat alle gegevens kloppen kan de RDW overgaan tot het aanvragen en afgeven van een kentekenbewijs. Kosten ca. EUR 30,= (prijsstijg ... etc.). En het inslaan van het chassisnummer. Kosten: EUR 46,= (prijsstijg ... etc.).
Wil je nu alvast wèl adviseren om - zodra je dit avontuur aangaat - van meet af aan er bij de RDW op aan te dringen dat je een "(semi)oud" kenteken wilt (en dus blauwe nummerplaten). (zal wellicht een "BE-..-.." nummer worden).
Desnoods even schriftelijk met hen vastleggen want die jongens (eigen ervaring) hebben maar een hééééél kort geheugen !
Ten minste: er van uitgaande dat jij op jouw '54-er géén modern (geel) kentekenplaatgeneuzel wilt hebben ...
En: zodra jouw TUB dat felbegeerde chassisnummer ergens op haar body heeft "ingetikt" gekregen, zorg dan dat je het héél zorgvuldig "conserveert" ! Het wordt dus niet "stevig ingeslagen" maar slechts oppervlakkig "ingetikt".
Vóór je 't weet is het alweer weggeroest ...
Wens je véél succes !
Gert
P.S.: indien gewenst zorg dan vooraf voor een (foto-)kopie van de C.G. voor jouw "plakboek". De RDW neemt deze namelijk ogenblikkelijk in ...
P.S-2: Normaliter behoeft een voiture met een dergelijke leeftijd geen APK. Maar weet niet hoe dat zit bij de (aanstaande) eerste afgifte van het kenteken. De RDW doet óók APK-keuringen. Maar "valt" over elke "scheve scheet" ... Er zijn voldoende "normale" garages die een dergelijke - 100% betrouwbare - keuring óók kunnen uitvoeren. En minder/geen last hebben van "scheten" ...
"tismaarwatjeermeedoet ..."
