Mensen vervoeren in de camper
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Mensen vervoeren in de camper
Ik wil af en toe met een toertocht meerijden om , medemensen met een handicap te helpen.
nu heb ik twee plaatsen voorin inclusief de bestuurder.
Mag ik mensen achterin meenemen?
Voorin heupgordel en achter niets.
Bouwjaar HY 1975.
nu heb ik twee plaatsen voorin inclusief de bestuurder.
Mag ik mensen achterin meenemen?
Voorin heupgordel en achter niets.
Bouwjaar HY 1975.
Re: Mensen vervoeren in de camper
Als je auto op geel kenteken staat mag het wel. Op grijs mag het niet.
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Als je auto op papier een kampeerwageninrichting heeft mag het, anders niet. Dan is het een laadbak en daar mag je niemand in vervoeren. Op recentere kentekens staat ook het aantal zitplaatsen. Dat geeft ook helderheid.
gr Teun
gr Teun
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Okey Heren , en wat betreft de hoeveelheid mensen, is dan het laadvermogen doorslaggevend?
Greetzzzz Henk.
Greetzzzz Henk.
9 man, inclusief bestuurder.
Op de stoelen met een gordel moet deze gebruikt worden. Alle stoelen moeten deugdelijk bevestigd zijn.
Het laadvermogen moet natuurlijk altijd gerespecteerd worden.
Op de stoelen met een gordel moet deze gebruikt worden. Alle stoelen moeten deugdelijk bevestigd zijn.
Het laadvermogen moet natuurlijk altijd gerespecteerd worden.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Heb er even mijn "nieuwbakken" plastic kentekenkaart bijgepakt:
Otje (= standaard-HY) heeft 8 zitplaatsen (waarbij overigens niet is aangegeven of dit in- danwel exclusief bestuurder is).
Otje heeft van origine een geel kenteken met de specificatie "kampeerwagen" en de linker- en rechterachterbank zijn in de lengterichting van de bus gemonteerd en behoeven derhalve géén veiligheidsgordels.
Moet er overigens wèl bij opmerken dat ik vermoed dat de RDW er bij die "8 zitplaatsen" dus van uit is gegaan dat op iedere achterbank drie personen van het formaat "Twiggy" plaats zullen nemen ...
Rekensommetje: Otje weegt "schoon aan de haak" 1.968 kg. Het totale maximumgewicht mag 3.200 kg bedragen.
Impliceert dat het gewicht van de "inzittenden" (mits géén "extra bagage") 1.232 kg mag bedragen.
Oftewel: 8 "Twiggy 's" van elk 154 kg zwaar.
Mwa, moet lukken dus ...
En: de voorstoelen hadden van origine reeds gordels (met bijbehorende "draag-plicht").
Otje (= standaard-HY) heeft 8 zitplaatsen (waarbij overigens niet is aangegeven of dit in- danwel exclusief bestuurder is).
Otje heeft van origine een geel kenteken met de specificatie "kampeerwagen" en de linker- en rechterachterbank zijn in de lengterichting van de bus gemonteerd en behoeven derhalve géén veiligheidsgordels.
Moet er overigens wèl bij opmerken dat ik vermoed dat de RDW er bij die "8 zitplaatsen" dus van uit is gegaan dat op iedere achterbank drie personen van het formaat "Twiggy" plaats zullen nemen ...

Rekensommetje: Otje weegt "schoon aan de haak" 1.968 kg. Het totale maximumgewicht mag 3.200 kg bedragen.
Impliceert dat het gewicht van de "inzittenden" (mits géén "extra bagage") 1.232 kg mag bedragen.
Oftewel: 8 "Twiggy 's" van elk 154 kg zwaar.
Mwa, moet lukken dus ...

En: de voorstoelen hadden van origine reeds gordels (met bijbehorende "draag-plicht").
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Ja, de onze heeft 7 plaatsen op het kenteken staan. Hoeveel mensen hangt dus echt af van de hoeveeheid die veilig op een bank of stoel vervoerd mag worden.
gr Teun
gr Teun