
KnorrHY, de eerste stapjes
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: KnorrHY, de eerste stapjes
Inderdaad een leuke foto ! Maar: heb je 'm helemaal (olie-)lek-vrij gekregen ? Zie geen karton o.i.d. onder het vooronder liggen ... ? (of gooien ze die vloerbedekking weg na de show ...) 

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: KnorrHY, de eerste stapjes
Vindt het er erg netjes uitzien 

- Tweecvpistachke
- HY Forum Specialist
- Berichten: 61
- Lid geworden op: ma mar 05, 2007 1:08 pm
- Kenteken: LH-12-BP
- Locatie: Turnhout
Re: KnorrHY, de eerste stapjes
Ondertussen de eerste rijervaringen met KnorrHy opgedaan en ...het bevalt ons best. De remmen moeten nog wat beter afgesteld, maar ze zijn betrouwbaar.
Wel merktte ik op, dat na ongeveer 4 dagen rijden, KnorrHy begon te "pruttelen", net alsof de ontsteking niet meer klopte of er vuil in de carburateur zat. Ook zag ik steeds het accu-conditiemetertje bij nachtelijke ritten zeer snel naar de grijze zone afzakken.
Eerste verdacht was de niet originele 12V-spanningsregelaar van het merk Motorola (jaja...u leest het goed). Die heb ik vervangen door een elektronische versie (thanks Citroheeze !). Desalniettemin...het euvel bleef aanhouden, dus ik begon de alternator te verdenken. Maar meten is weten, dus aan de slag gegaan met m'n Power Probe (heerlijk meet-toestelletje !). De laadspanning was netjes 13,8 en steeg naar 14,5-14,8 bij verhoogd toerental. Dus concludeerde ik : stuurspanning naar de alternator werkt en de spanningsregelaar doet z'n werk.
Ik begon de kabelboom eens nader te inspecteren en merktte daarbij 2 dikke blauwe draden die naar de alternator liepen. Toen herinnerde ik me dat KnorrHy in een vorig leven 2 stuks 6V-batterijen in het vooronder had !!! Eén blauwe draad zag er redelijk gehavend uit, waarschijnlijk ooit slachtoffer geweest van een kortsluiting, dus uit zekerheid heb ik dan maar de hele kabelboom tot in het dashbord toe ontmanteld, de bedrading gecheckt en ja hoor....de oude "voedingsdraad" naar de voorgloei-verklikker zat "vastgeplakt" tegen de bekabeling van de verlichting. En net op 'n manier om "net" geen kortsluiting te veroorzaken...
De hele bedrading van 't laadstroomcircuit is nu vernieuwd èn ik heb op het dashbord een extra massa-aansluiting gezet op de accu-conditiemeter. Een wereld van verschil, die reageert nu een stuk accurater (en sneller !).
Wel merktte ik op, dat na ongeveer 4 dagen rijden, KnorrHy begon te "pruttelen", net alsof de ontsteking niet meer klopte of er vuil in de carburateur zat. Ook zag ik steeds het accu-conditiemetertje bij nachtelijke ritten zeer snel naar de grijze zone afzakken.
Eerste verdacht was de niet originele 12V-spanningsregelaar van het merk Motorola (jaja...u leest het goed). Die heb ik vervangen door een elektronische versie (thanks Citroheeze !). Desalniettemin...het euvel bleef aanhouden, dus ik begon de alternator te verdenken. Maar meten is weten, dus aan de slag gegaan met m'n Power Probe (heerlijk meet-toestelletje !). De laadspanning was netjes 13,8 en steeg naar 14,5-14,8 bij verhoogd toerental. Dus concludeerde ik : stuurspanning naar de alternator werkt en de spanningsregelaar doet z'n werk.
Ik begon de kabelboom eens nader te inspecteren en merktte daarbij 2 dikke blauwe draden die naar de alternator liepen. Toen herinnerde ik me dat KnorrHy in een vorig leven 2 stuks 6V-batterijen in het vooronder had !!! Eén blauwe draad zag er redelijk gehavend uit, waarschijnlijk ooit slachtoffer geweest van een kortsluiting, dus uit zekerheid heb ik dan maar de hele kabelboom tot in het dashbord toe ontmanteld, de bedrading gecheckt en ja hoor....de oude "voedingsdraad" naar de voorgloei-verklikker zat "vastgeplakt" tegen de bekabeling van de verlichting. En net op 'n manier om "net" geen kortsluiting te veroorzaken...

Fluctuat Nec Mergitur (scheepslatijn voor "het wiegt en het schommelt, maar vergaat niet" - net als 'n eend !