Dank dank voor het beantwoorden van deze domme vragen

Toch blij dat ik nu weet hoe het zit.
Tja ik was eventjes hy-op. Even helemaal geen zin meer, het gevoel dat er maar geen einde aan het project lijkt te komen. Dus de bus goed ingepakt en er niet meer naar gekeken tot ik weer zin had.
In de tussentijd veel werk aan mijn BX gehad, andere motor, bak, bedrading en dashboard ingebouwd. En de Dyane die uit elkaar begon te vallen en motorkuren had, dus ook een volledige revisie gedaan van de motor.
Na lang denken besloten de BX als daily driver te houden, nu hij loopt op een injectieblok ipv carburateur heb ik daar wel vertrouwen in. Ook besloten de Dyane per direct weg te doen ipv helemaal te restaureren (al het plaatwerk en de rest ligt al te wachten...).
Allemaal met het oog op de HY restauratie, want dat is waar ik blij van word!
Afgelopen week heb ik de draad weer opgepakt en de eerste klusjes kunnen weer afgestreept worden. Komende week komt er iemand meekijken naar een vermoedelijke constructiefout die ik bij de schuifdeur heb gemaakt en meten we de bodem van de gas/watertank in, die dan voor me gezet gaat worden.
De motor loopt nog steeds superstrak gelukkig.
Wel moet de koppeling nog vervangen worden (heb ik liggen) en de achterremmen moeten vernieuwd worden (segmenten, keerringen en remmengereedschap heb ik liggen).
Er is nog iets werk aan het plaatwerk bovenop de binnenspatborden. En zeiksnor als ik ben wil daar ook perse ribbels voor maken. Gelukkig heb ik nog een lading verse ribbels liggen.
En hier en daar wat herstelwerk van de schade veroorzaakt door schurende touwen en zeil.
Kortom: ik ben weer met frisse zin aan de slag gegaan. Dat is toch beter dan er tegenaan hikken en daardoor lagere kwaliteit afleveren vind ik.
Op mijn facebooksite staan weer een paar posts van afgelopen week.
Misschien maar eens een kort verhaaltje schrijven voor de tub.