HY is er weer door!

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

HY is er weer door!

Bericht door hyliner »

Ja ook de mijne is weer door de APK, na 9 jaar stilstand!
Mijn vrouw overleed in 2002 en toen de bus in 2003 afgekeurd werd had ik er even geen zin meer in. De schuur in en kenteken geschorst. Voor een jaartje, dacht ik...

De keurmeester was nog niet geboren toen de laatste HY uit de fabriek rolde, maar hij deed zijn werk goed en was goed op de hoogte van de bouwjaar-gerelateerde uitzonderingen. Maar zijn pa en eigenaar van het bedrijf is goed op de hoogte van het oldtimergebeuren, vooral Citroën, dus hij heeft het van geen vreemd.

Alleen koplampen afstellen, 1 gele lamp vervangen omdattie te bleek was en een paar boutjes bij de achterbumper/trekhaak aandraaien (slordigheidje van het lasbedrijf).

Remmentest met testbank. Geen rollen maar vlakke platen waarop hij de bus laat remmen, beurtelings met voor en achterwielen. OK.
Wel grappig: Toen ik van huis vertrok voor de rit van 25km naar de garage remde hij ondanks een remrevisie iets naar links. Ik had nog geen testrit durven doen omdat het kenteken geschorst was.
Onderweg lekker veel rode stoplichten zodat ik vaak moest remmen. Maar hij remde steeds beter! Bij de garage remde hij keurig rechtuit!

Eenmaal onder de bus werd de keurmeester steeds vrolijker. Leuk.
Ik weet niet of ik hier reclame mag maken maar als iemand een goed HY-APK adres wil in Noord-Holland Noord stuur maar een privebericht.
Bijlagen
busje_011.jpg
busje_011.jpg (35.73 KiB) 22062 keer bekeken
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: HY is er weer door!

Bericht door Otje »

Gewéldig !!
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

In dit soort gevallen is het geen reclame maken, maar het delen van een goed adres :D
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

hyliner schreef:Ik weet niet of ik hier reclame mag maken maar als iemand een goed HY-APK adres wil in Noord-Holland Noord stuur maar een privebericht.
LEiPiE schreef:In dit soort gevallen is het geen reclame maken, maar het delen van een goed adres :D
Okee dan:
Autorestauratiebedrijf Landman, Zandwilg 1c/1d, 1731 LS Winkel, 0224540299. Ook niet vies van een stukje lassen en ook bekend met ander oud (Citroën) spul :)
Maar je kunt uiteraard ook met een 'nieuwere' auto terecht voor onderhoud en APK.
Vader en zoon zijn sympatieke gasten.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
neortic
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door neortic »

Proficiat!
brammie
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: 33-AB-38

Bericht door brammie »

neortic schreef:Proficiat!
:mrgreen: hij moet haast alweer :mrgreen:
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

:lol: :lol: hoi hoi weer voor twee jaar apk dankzij DRE DE ROOY die remmen heeft gedaan en TEUN van wie ik het speciale gereedschap mocht lenen, dankzij deze mannen hebben mijn dochter en nu mijn schoonzoon een onvergetelijke trouwdag gehad nochmaals dank
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Plaats reactie