120 PK injectie 5 versnellingen remmerij

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
ELCamión
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

120 PK injectie 5 versnellingen remmerij

Bericht door ELCamión »

Wat nieuwe foto's
Bijlagen
DSCI0276.JPG
DSCI0276.JPG (55.37 KiB) 10998 keer bekeken
DSCI0275.JPG
DSCI0275.JPG (68.1 KiB) 10998 keer bekeken
DSCI0274.JPG
DSCI0274.JPG (58.27 KiB) 10998 keer bekeken
DSCI0273.JPG
DSCI0273.JPG (72.97 KiB) 10998 keer bekeken
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 2939
Lid geworden op: do aug 07, 2003 2:53 pm
Locatie: Delft

Re: 120 PK injectie 5 versnellingen remmerij

Bericht door Ree »

Oei. Dat gaat straks lekker rijden!

Gebeurt dit project toevallig bij AuTobi in Delft?

Ree
Leo
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 12, 2003 7:43 pm
Locatie: Haarlem

Re: 120 PK injectie 5 versnellingen remmerij

Bericht door Leo »

Is het de bedoeling deze ombouw tzt ook aan anderen aan te bieden?

In dat geval ben ik benieuwd naar de kosten!

Groet Leo
HY rijder sinds 1995.
decanclassics
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mei 06, 2013 2:10 pm

Re: 120 PK injectie 5 versnellingen remmerij

Bericht door decanclassics »

Leo schreef:Is het de bedoeling deze ombouw tzt ook aan anderen aan te bieden?

In dat geval ben ik benieuwd naar de kosten!

Groet Leo

Gezien het aantal positieve reacties bekijk ik idd een manier om dit aan een groter publiek aan te bieden.
Het feit dat deze HY probleemloos op gas zal kunnen rijden maakt het des te interessanter.

Wellicht probeer ik eerst de remmerij in een kant en klare 'kit' vorm te gieten.
Het grootste probleem zit in de aandrijfassen die we verplicht dienen over te nemen van de J9.
Als ik een betaalbare manier vind om de J9 assen te koppelen aan een standaard HY bak, dan is de kans op slagen vrij groot.
Zo heb je een zeer degelijk remsysteem op een HY en meteen ook de mogelijkheid om in een latere fase de techniek te gaan upgraden indien gewenst.

De techniek zelf wil ik ook op een gelijkaardige manier aanpakken.

Bedoeling is dat we enkel met de 2.3L Volvo Redblock werken.
Andere motoren zoals de 2.0L bieden mijns inziens te weinig extra potentiëel in verhouding tot de kost van de ombouw.
De 2.3 is echt wel de betere keuze in combinatie met de 5 versnellingsbak.
Plaats reactie