kopakking troubels

Moderators: LEiPiE, Le Camion

roanta
HY Forum Expert
HY Forum Expert

koppakking H 78

Bericht door roanta »

Ondertussen al een dikke 150 km gedaan , een beetje stroef in het begin maar begint aardig te vlotten , alles blijft mooi op peil zowel water als olie .

Temperatuur van het water wordt nu achteraan gemeten ( een gat in het water afdekdeksel waar de gashendel op vast zit boren ) .
Neem een bout van +/- M12 en boor een gat in van 6+/- mm in de bout , niet hellemaal erdoor !! , plaats de bout zodanig dat de zeskantkop in het water kanaal binnenkant afdekplaat zit, met moer uiteraard en gebruik de blauwe silicone afdichting van loctite aan de bout en klaar .
Nu heb je een voelerstift waar je de werkelijke temperatuur mee meet .
Ik gebruik hier de temperatuur meter kit met LCD van velleman kits voor met een KTY10 sensor en digitale uitlezing ( zelfs tienden van graden ) .
+/- 68 graden bij +/- 15 graden buiten temperatuur, zonder zeil vooraan , dus perfecte bedrijfstemperatuur .

Hier is het verbeterde schema van de ontsteking sensorvoorversterker die rechtstreeks aangesloten wordt op de velleman kit ontsteking .

http://www.mijnalbum.nl/Album=8ERM3YO6

Als optische sensor zijn er eigenlijk veel die kunnen dienen , waar je enkel wel moet op opletten is de hoogte van de sleuf minimum 3,5 mm best 5 mm .
Een GP1S51 sharp past het beste,en is helaas moeilijk verkrijgbaar en duur +/- 20 euro , een betere is de TCST2000 van vishay telefunken +/- 2,5 euro , en vele anderen kunnen ook dienen, eventueel de weerstanden die ervoor liggen een beetje aanpassen in waarde .Dus mogenlijkheden zat om andere sensor erin te bouwen daar plaats genoeg is in de delco .
FK.231 vlinder fittingset voor SEV delco benodigd .
En bougie kabels moeten ontstoord zijn , of alle elektronica flipt en vangt teveel interferentie op.
Afstellen ?
Stift in het vliegwiel , en zo de delco draaien dat het led van de sensor voorversterker juist uit gaat en klaar.
Graden hoek 12 graden met stoboscooplamp te meten na een streepje gezet te hebben op je vliegwiel , in de stand als de stift erin zit .

Binnen een +/- 300 km de kop natrekken op 7 Kg door 1/4 toer los even en direkt terug op 7 Kg, en altijd in 1 vloeiende beweging !

En dan zou ik het gehad moeten hebben :-)
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Bij deze gefeliciteerd met je behaalde succes
roanta
HY Forum Expert
HY Forum Expert

koppakking einde

Bericht door roanta »

:D !!!

Hartelijk dank aan allen die met advies gegeven hebben !!

Vragen steeln bombardeer me maar als je er behoefte aan hebt , en iets moest weten :shock:

Groetjes Jeroen 8)
roanta
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door roanta »

Zo ondertussen 1400 km op de teller en motor is los aan het lopen , de temperatuur is bij 25 graden buiten 70 graden , dus perfect , olie verbruik sinds ik naar Utrecht geweest ben +/- 340 km , geen drup !
Dus motor is perfect .
Nu nog een dikke 1500 km bollen en dan terug op LPG overschakellen .
Verbruik momenteel bij Max 80 km per uur op de teller op 100 km is een 8,5 liter dus dit is ook heel mooi voor een gewicht te trekken van 2065 kg :D
Water blijft ook mooi op peil .

De kop is nagetrokken op 800 km met 7.2 Kg :D

Dus ik denkd at het in orde is , maar boven de 80 km kom ik niet , heel zelden 90 even gereden naar Utrecht een paar seconden en dan terug op 80 km , na 3000 kmkan ik hem wel eens even naar de 95 laten gaan .

groet Jeroen
Plaats reactie