Temperatuur van het water wordt nu achteraan gemeten ( een gat in het water afdekdeksel waar de gashendel op vast zit boren ) .
Neem een bout van +/- M12 en boor een gat in van 6+/- mm in de bout , niet hellemaal erdoor !! , plaats de bout zodanig dat de zeskantkop in het water kanaal binnenkant afdekplaat zit, met moer uiteraard en gebruik de blauwe silicone afdichting van loctite aan de bout en klaar .
Nu heb je een voelerstift waar je de werkelijke temperatuur mee meet .
Ik gebruik hier de temperatuur meter kit met LCD van velleman kits voor met een KTY10 sensor en digitale uitlezing ( zelfs tienden van graden ) .
+/- 68 graden bij +/- 15 graden buiten temperatuur, zonder zeil vooraan , dus perfecte bedrijfstemperatuur .
Hier is het verbeterde schema van de ontsteking sensorvoorversterker die rechtstreeks aangesloten wordt op de velleman kit ontsteking .
http://www.mijnalbum.nl/Album=8ERM3YO6
Als optische sensor zijn er eigenlijk veel die kunnen dienen , waar je enkel wel moet op opletten is de hoogte van de sleuf minimum 3,5 mm best 5 mm .
Een GP1S51 sharp past het beste,en is helaas moeilijk verkrijgbaar en duur +/- 20 euro , een betere is de TCST2000 van vishay telefunken +/- 2,5 euro , en vele anderen kunnen ook dienen, eventueel de weerstanden die ervoor liggen een beetje aanpassen in waarde .Dus mogenlijkheden zat om andere sensor erin te bouwen daar plaats genoeg is in de delco .
FK.231 vlinder fittingset voor SEV delco benodigd .
En bougie kabels moeten ontstoord zijn , of alle elektronica flipt en vangt teveel interferentie op.
Afstellen ?
Stift in het vliegwiel , en zo de delco draaien dat het led van de sensor voorversterker juist uit gaat en klaar.
Graden hoek 12 graden met stoboscooplamp te meten na een streepje gezet te hebben op je vliegwiel , in de stand als de stift erin zit .
Binnen een +/- 300 km de kop natrekken op 7 Kg door 1/4 toer los even en direkt terug op 7 Kg, en altijd in 1 vloeiende beweging !
En dan zou ik het gehad moeten hebben
